هشتمين بيانيه خانواده زندانيان سياسي: سه ماه از بازداشت‌هاي غيرقانوني مي گذرد

 

خانواده زندانيان سياسي در هشتمين بيانيه خود به ادامه نگهداري عزيزانشان در زندان اعتراض کردند.

متن اين بيانيه بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
«الحمدلله قهربعزته الاعزاء و تواضع لعظمته العظماء فبلغ بقدرته ما يشاء»

سه ماه از دستگيري هاي عزيزانمان با هجوم شبانه به خانه ها، دفاتر کار و حتي اتوموبيل‌هاي در حال حرکتشان در خيابان ها بدون حکم و يا با حکم هاي دسته جمعي و بازداشت هاي غيرقانوني شان مي گذرد.

سه ماه است که بعضي از خانواده ها هنوز موفق به ديدار عزيزانشان نشده اند و تماس هاي تلفني و هرگونه ارتباطي از آنان دريغ مي شود.

سه ماه است که بهترين فرزندان اين آب و خاک و ملک و ميهن به جرم خدمتگزاري و اعتبار بخشيدن به نظامي که آن را متعلق به خود و خود را مديون به آن مي دانند در سلول هاي انفرادي در بدترين وضعيت و شرايط به سر مي برند. درحالي که به قول آقايان مراحل تحقيقات و بازجويي هايشان تمام شده است.

سه ماه است که همسران و فرزندان و پدران و مادران زندانيان سياسي سعي صفا و مروه بين زندان و دادگاه و دادسرا مي کنند تا شايد خبري از عزيزانشان بگيرند و توکل و اميدشان را که تنها به خدا بسته اند همچنان نگاه مي دارند.

سه ماه است که کرامت انسان ها در کوچه و خيابان و پشت در دفاتر آقايان مسئولين و از آن سو توسط مأمورين قانون در درون محبس هاي قانوني و غيرقانوني در حال فروشکستن است. بهترين اوقات آدم ها در اين رفت و آمدهاي بيهوده تلف مي شود و بيست و يک روز است که توفيق بهره مندي هرچه بيشتر از ماه رحمت و برکت وعبادت و توبه و انابه از آنان در اين هياهوها بر سر پوچ، سلب مي شود و متأسفانه هيچ پاسخگويي نيست و پاسخ هاي کليشه اي در همدلي و اظهار تأسف از انجام اقدامات غيرقانوني و ابراز اميدواري براي بهتر شدن اوضاع اندک اندک صبر و طاقت خانواده ها را به پايان مي برد.

مضحکه نمايش غيرشرعي و غيرقانوني اعتراف گيري ها در دادگاه هاي غيرقانوني و قرائت کيفرخواست هاي عمومي که انواع نام هاي مرتبط و غيرمرتبط بدون دادن حق دفاع در آن آمده و حضور اسراي آزاده با هيبتي تحقيرآميز در اين مضحکه ها و نمايش سريالي آن از رسانه ملي تنها موجب وهن نظامي شده است که قرار بود کرامت انساني را ارج نهد و ظلم را ريشه کن کند و عدالت علوي را برقرار سازد و ان اقدامات انگشت اتهام را به جاي متهمين فرضي به سوي قانون ستيزان و قانون گريزان مي گيرد.

هر روز که از بازداشت بهترين هاي اين سرزمين اهورايي مي گذرد و هر دستگيري جديدي که پيچيدگي اين سناريوي از پيش نوشته را بيشتر مي کند، زخم هايي بر دل مظلومان وقايع بعد از انتخابات مي نشاند و دلسوزان نظام و انقلاب و ياران و رهروان امام را بيش از بيش به نقشه هايي که به تعبير حضرت امام(ره) نااهلان و نامحرمان به انقلاب براي ايجاد فتنه و آشوب در کشورمان تدارک ديده اند مطمئن مي سازد.

در حالي که ما هنوز به استقلال قوه قضائيه و به گفته هاي رئيس جديد اين قوه و دادستان منصوب ايشان اعتماد مي کنيم که عمل به مرّ قانون را دليل پذيرش مسئوليت قاضي القضاتي و دادستاني حقيقي نه صوري و شکلي عنوان کرده اند، به جاي تسريع در رسيدگي به وضعيت عزيزان دربند ناگهان با موج جديدي از اقدامات مشابه مانند پلمپ دفاتر پيگيري که محل حفظ اسناد و مدارک مبني بر تخلفات خصوصا پس از انتخابات است و نيز دستگيري هاي مسئولين ستادهاي قانوني انتخابات مواجه مي شويم که در اين ميان بازداشت فرزند ارجمند شهيد بهشتي يار وفادار امام با رفتاري ناشايست به گفته خانواده ايشان، بسيار دردناک است.

از سوي ديگر با استفاده از نجابت و حفظ آرامش خانواده ها، آنان را در تنگنا قرار مي دهند. تهديد و ارعاب مي کنند و حتي اقدام به ربودن فرزند يکي از خانواده ها مي کنند و به جاي اصلاح اين اقدام غيرقانوني و عذرخواهي، با نپذيرفتن مسئوليت آن و از سوي ديگر ايجاد شبهه در صحت خبر، نمک بر زخم ايجاد شده توسط خودشان در دل خانواده ها مي پاشند.

اينک در آستانه نود روزگي اين فتنه بزرگ که درست از فرداي روز انتخابات با اقدامات غيرقانوني نهادهاي موازي صورت گرفته است، ما خانواده هاي زندانيان سياسي از رياست محترم قوه قضائيه سوال داريم که حدّ يقف اين گونه اقدامات و سرپيچي ها از قانون کجاست ؟مي پرسيم چرا ما از حق ديدن عزيزانمان محروميم؟ چرا امکان ارتباط تلفني وجود ندارد؟ چرا پس از پايان بازجويي ها بعضا به شيوه هايي غير شرعي و غيرانساني بهترين هاي اين مملکت بايد در سلول هاي تنگ انفرادي که خود مصداق بارز شکنجه است نگهداري شوند؟ چرا وکلاي تعييني نمي توانند موکلينشان را ببينند و پرونده هايشان را مطالعه کنند؟چرا و تا کي اين ظلم بيّن به زندانيان و خانواده هايشان که زندگي شان مختل شده و سلامت جسم و روانشان در معرض مخاطره جدي قرار گرفته ادامه خواهد داشت ؟به ما و به ملت خود صادقانه بگوييد پشت پرده چه خبر است و کدامين اراده مانع اجراي عدالت توسط شما و قضات آزاده و وارسته و مستقل قوه قضائيه است؟کدامين اراده اقدامات غيرقانوني را با کدام هدف توجيه مي کند ؟

ما و اسراي آزاده مان تا هم اينک با توکل به خدا و استمداد از حضرتش صبوري پيشه کرده ايم اما اين به معني پذيرش ظلم و سازش با ظالمان نيست چرا که به تعبير مولايمان علي (ع) که اين ايام در سوگ آن فرشته عدالت خون مي گرييم هم او که به نامش در کشورمان بر اهل بيتش و شاگردان مکتب عدالتش ظلم روا مي دارند، بايد دشمن ظالم و ياور مظلوم باشيم و هستيم . لذا اگردر اسرع وقت با رعايت حال و ملاحظه احوالمان به شيوه مسالمت آميز پاسخ خواسته هاي حقوقي و قانوني خود را نگيريم بايد فکر ديگر کنيم تا غيرتمان و حميّتمان و اعتقاداتمان بيش از اين زير سوال قرار نگيرد و امنيت ملي با حبس پاسدارانش بيش از اين به مخاطره نيفتد.

«اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمين. اللهم غيّر سوء حالنا بحسن حالک »

20/6/1388
جمعي از خانواده زندانيان سياسي

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .