شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات: استراتژي رعب‌آفريني و دروغ، پرده ديگري از بي خردي جنايت کاران

 

شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در بيانيه اي با اشاره به «محدوديت‌ها و تهديد‌هاي گسترده جريان تماميت‌خواه» عليه احزاب اصلاح طلب و تاکيد براينکه«احزاب با سابقه و قانوني اين شورا همچون حزب مشاركت ايران اسلامي و سازمان مجاهدان انقلاب اسلامي در معرض بيشترين فشارها قرار دارند و بسياري از اعضا و فعالان گروه‌هاي سياسي آن با اتهامات ناروا تحت بازداشت‌هاي غيرقانوني قرار دارند»اعلام کرد که «اينگونه فشارها ما را از تعقيب اهداف و آرمان‌هايي كه در مسير تعالي ايران اسلامي و تامين حقوق و آزادي‌هاي مردم داشته‌ايم بازنمي‌دارد.»

شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در بيانيه خود برخي از اقدامات جريان اقتدارگرا و خشونت طلب را در دو ماه گذشته بر شمرده و از جمله به «حمله به ستادهاي انتخاباتي و دفاتر گروه ها و احزاب»،«كثيري از فعالان و چهره‌هاي شناخته شده با سوابق روشن انقلابي»،«دستگيري و ضرب و شتم بسياري از مردم عادي و جوانان بيگناه»،«حمله به كوي دانشگاه تهران و دفتر مركزي انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها»،«حمله خشونت اميز به تجمعات مسالمت آميز مردم»،«بستن و توقيف روزنامه ها»،«برگزاري دادگاه ها نمايشي»،«اعتراف گيري اجباري»،«سوء استفاده از تريبون‌ها و رسانه‌هاي عمومي در جهت طرح اتهامات و توهين يا طرح نسبت‌هاي ناروا به شخصيت‌ها، مراجع و چهره‌هاي شناخته شده» اشاره و نسبت به چنين اقداماتي اعتراض کرده است.

در اين بيانيه همچنين به اشتباهات پياپي اقتدارگرايان حاکم در طراحي کودتاي انتخاباتي نيز اشاره و تاکيد شده که«آنان كه به هنگام طراحي اقدامات مسئله‌آفرين خود هرگز تصور چنين حجمي از اعتراض‌هاي مردمي را نداشتند، اينك نيز با درك نادرست خود، استراتژي رعب‌آفريني و دروغ و افترا را در مواجهه با اعتراضات، پيشه خود ساخته‌اند و هر روز در تمناي درآوردن چشم فتنه و كوبيدن سر مخالفين به سنگ، پرده‌اي ديگر از نمايش نابخردي ناشي از سرمستي احساس قدرت و بيمناكي از اضمحلال آن را، به نمايش مي‌گذارند.»

شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات از طراحان کودتاي انتخاباتي با عنوان«کج انديشان» نامبرده و تاکيد کرده که«اين كج‌انديشان برخلاف باور و تحليل‌هاي موجود صاحبنظران، بنيان اعتراض‌هاي گسترده مردمي به اقدامات خود را به اجراي پروژه انقلاب‌هاي مخملي در ايران منتسب نموده و در مسير اثبات اين ادعاي ناموجه، خشونت‌ورزي‌ها و حرمت‌شكني‌هاي گسترده‌اي را موجب شده‌اند.»

متن کامل بيانيه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات چنين است:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

ملت شريف ايران

حلول ماه مبارك رمضان و ورود به ضيافت الهي را به شما تبريك مي‌گوييم. امروز كه مصادف با شهادت شهيدان رجايي و باهنر است ضمن بزرگداشت ياد عزيزان كه متاسفانه مثل بسياري ديگر از ارزش‌ها و اسوه‌هاي انقلاب مورد سوءاستفاده كج‌انديشان و تحريف‌كنندگان حقايق قرار گرفته‌اند دور هم جمع آمده‌ايم تا با تاكيد بر منش و ايده‌هاي انقلابي و مردم‌گرايانه آنها، بر تداوم راهشان پيمان بنديم.

اينك كه حدود دو ماه و نيم از برگزاري انتخابات پرماجراي دهمين دوره رياست جمهوري مي‌گذرد، كشور عزيزمان ايران همچنان با چالش‌ها و بحران‌هاي عظيمي روبه‌روست و جرياني كه عامل بروز بي‌اعتمادي‌هاي ژرفناك در برگزاري انتخابات بوده است به جاي اتخاذ مشي مناسب براي كاهش بي‌اعتمادي و پاسخگويي منطقي به اعتراض‌هاي مردمي، مستمرا بر اين زخم نمك مي‌پاشد و درد و سوز را دوچندان مي‌كند. آنان كه به هنگام طراحي اقدامات مسئله‌آفرين خود هرگز تصور چنين حجمي از اعتراض‌هاي مردمي را نداشتند، اينك نيز با درك نادرست خود، استراتژي رعب‌آفريني و دروغ و افترا را در مواجهه با اعتراضات، پيشه خود ساخته‌اند و هر روز در تمناي درآوردن چشم فتنه و كوبيدن سر مخالفين به سنگ، پرده‌اي ديگر از نمايش نابخردي ناشي از سرمستي احساس قدرت و بيمناكي از اضمحلال آن را، به نمايش مي‌گذارند. مجموعه اين اقدامات است كه بخش عظيمي از سرمايه‌هاي انساني، شخصيت‌هاي موثر در خلق دستاوردهاي انقلابي و ملي و از همه مهم‌تر بنيان‌هاي ارزشي و اعتقادي ترسيم‌كننده، چهره زيباي اسلام رحماني را هدف گرفته است.

اين كج‌انديشان برخلاف باور و تحليل‌هاي موجود صاحبنظران، بنيان اعتراض‌هاي گسترده مردمي به اقدامات خود را به اجراي پروژه انقلاب‌هاي مخملي در ايران منتسب نموده و در مسير اثبات اين ادعاي ناموجه، خشونت‌ورزي‌ها و حرمت‌شكني‌هاي گسترده‌اي را موجب شده‌اند كه اجمال آن بدين شرح است:

1- حمله به ستادهاي انتخاباتي و دفاتر گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي رقيب و ضبط اسناد و مدارك و مهر و موم بسياري از اين دفاتر بدون اعتنا به قوانين و حقوق به رسميت شناخته شده قانوني و عرفي

2- دستگيري و بازداشت و تحميل رنج‌هاي روحي و جسمي نسبت به كثيري از فعالان و چهره‌هاي شناخته شده با سوابق روشن انقلابي و خدمات مديريتي و اجرايي در مسير اعتلاي نظام جمهوري اسلامي به اتهام ايفاي نقش موثر در مديريت به اصطلاح پروژه انقلاب مخملي.

3- دستگيري و ضرب و شتم بسياري از مردم عادي و جوانان بيگناه كه بعضا حتي در فرآيند اعتراضات مردمي نيز نقشي نداشتند ولي بسياري از آنها حتي قبل از آنكه بتوانند اصل دستگيري خود را به خانواده و بستگان خود اطلاع دهند، با سهمگين‌ترين اعمال خشونت‌ها مواجه گرديدند كه بعضا به مرگ و شهادت آنها منتهي شده است و افشاي ماجراي معدودي از موارد اين خشونت‌هاي اعمال شده، رسوايي‌هاي بزرگي را موجب شده است.

4- حمله به كوي دانشگاه تهران، دفتر مركزي انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها و بعضي ديگر از اماكن و تجمعاتي كه تصور مي‌شد نوعي مركزيت براي بروز اعتراض‌هاي عمومي دارند و انجام اقدامات و جنايت‌هاي متعددي كه فاقد هرگونه توجيه حقوقي و قانوني است.

5- عدم اجازه برگزاري راهپيمايي و تجمعات قانوني به معترضين و حمله خشونت‌آميز به تجمعات و راهپيمايي‌هاي مسالمت‌آميز مردم و ايجاد آشوب‌هاي هدايت شده يا بسترسازي منجر به بهره‌برداري گروه‌هاي آشوبگر و فرصت‌طلب.

6- بستن و توقيف روزنامه‌ها و ايجاد محدوديت‌هاي جدي براي سايت‌ها و رسانه‌هاي منتقد و معترض بدون اعتنا به قوانين و در مغايرت آشكار با حقوق و آزادي‌هاي مصرح در قانون اساسي به نحوي كه عملا ارجاء و اقبال مردم به رسانه‌هاي بيگانه را تشديد كرده است.

7- برگزاري دادگاه‌هاي نمايشي بدون رعايت موازين حقوقي و طرح اتهامات سنگين و كيفرخواست غيرمستند به ادله و مدارك معتبر حقوقي در جهت براندازي و تهديد امنيت ملي، ارتباط و جاسوسي براي بيگانگان درخصوص افرادي كه بسياري از آنها خود در برپايي نظام جمهوري اسلامي نقش‌هاي موثري داشته‌اند.

8- تلاش در جهت واداشتن متهمين و دستگيرشدگان به طرح مطالب و اعترافات بي‌مبنا كه فاقد هرگونه وجاهت شرعي و قانوني است. جالب اينكه حتي اين قبيل اعترافات نيز نوعا ارتباط وثيقي با اتهامات مطروحه نداشته و بيش از آنكه جرمي را براي متهمين اثبات نمايد، در مسير طرح اتهامات جديد براي اشخاص و نهادهاي ثالثي است كه فرصت دفاع نيز به آنها داده نمي‌شود و متاسفانه اينگونه اتهامات به نحوي مكرر از رسانه‌ها منعكس مي‌شود.

9- ضمن آنكه اينگونه برخوردها و تحميل‌ها به نحوي گسترده درخصوص شهروندان عادي و نخبگان سياسي و فرهنگي ايراني دستگير شده اعمال مي‌گردد، متاسفانه شاهد اعمال نوعي حق كاپيتولاسيون و تبعيضات آشكار درخصوص متهمين و دستگيرشدگان از اتباع بيگانه يا مرتبط با سفارتخانه‌هاي بيگانه نيز هستيم كه برخلاف مواضع و شعارهاي دهان پركن پاره‌اي مقامات، از احساس حقارت يا سازش‌هاي پشت صحنه آنان حكايت مي‌كند.

10- سوء استفاده از تريبون‌ها و رسانه‌هاي عمومي در جهت طرح اتهامات و توهين يا طرح نسبت‌هاي ناروا به شخصيت‌ها، مراجع و چهره‌هاي شناخته شده و با سابقه‌اي كه به نحوي آشكار يا تلويحي، اقدامات نارواي آنها را نقد يا افشاء مي‌كنند. دامنه اينگونه اتهامات و هتاكي‌ها تا بدانجاست كه حتي شامل بسياري از چهره‌ها و شخصيت‌هاي به اصطلاح اصولگرا كه همسويي كامل با تخريب‌گران نشان نمي‌دهند نيز مي‌شود. از همه مضحك‌تر آنكه طي روزهاي اخير، جرياناتي كه جنايات و فاجعه‌هاي دردناكي چون حمله به كوي دانشگاه تهران و رسوايي‌هاي بازداشتگاه كهريزك را در مسير سركوب معترضين به وجود آورده‌اند، اين جنايت‌ها را به خود معترضين، نسبت مي‌دهند.

مجموعه اين شرايط و اقدامات افراطي است كه كشور را در وضعيت خطرناكي قرار داده و حيثيت و اعتبار بين‌المللي متهمان را نيز به شدت در معرض آسيب قرار داده است.

ما امروز بسيار متاسفيم كه نام بازداشتگاه كهريزك در رديف زندان گوانتانامو و ابوغريب قرار گرفته و چهره رحماني اسلام و نظام حكومتي برآمده از آن، كه مي‌توانست ارائه دهنده الگويي جذاب و قابل دفاع از نظام مبتني بر مردم سالاري ديني به جهانيان عرضه كند، به خشونت ورزي و سلب حقوق و آزادي‌هاي مردم منتسب مي‌شود.

ما امروز بسيار متاسفيم كه ظرفيت‌هاي عظيم قانون اساسي در تامين حقوق و آزادي‌هاي مردم يا تمسك ناموجه به بعضي اصول اين ميثاق ملي معطل مانده است و ايده انسداد سياسي در ساختار نظام جمهوري اسلامي تقويت شده است و تاسف بار‌تر اينكه جمهوريت نظام به بهانه دفاع از اسلاميت آن تضعيف شده است. ما براين باوريم كه همه اين مظالمي كه به نام مقابله با وقوع انقلاب مخملي و قطع نفوذ بيگانگان صورت گرفته است بيشترين ضربه را به حيثيت، مشروعيت و مقبوليت مردمي نظام جمهوري اسلامي وارد آورده و عملا با خواسته و مطامع بيگانگان همسويي داشته است.

شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در شرايطي كه با محدوديت‌ها و تهديد‌هاي گسترده جريان تماميت‌خواه مواجه است و احزاب با سابقه و قانوني آن همچون حزب مشاركت ايران اسلامي و سازمان مجاهدان انقلاب اسلامي در معرض بيشترين فشارها قرار دارند و بسياري از اعضا و فعالان گروه‌هاي سياسي آن با اتهامات ناروا تحت بازداشت‌هاي غيرقانوني قرار دارند: اعلام مي‌دارد كه اينگونه فشارها ما را از تعقيب اهداف و آرمان‌هايي كه در مسير تعالي ايران اسلامي و تامين حقوق و آزادي‌هاي مردم داشته‌ايم بازنمي‌دارد.

ما براين باوريم كه هرچند رخدادهاي چند ماهه اخير خسارت‌هاي سنگين و غيرقابل جبراني به كشور و نظام جمهوري اسلامي ايران وارد نموده است ولي هنوز مسير اصلاح و بازگشت را بسته نمي‌دانيم.

اميدواريم رياست جديد قوه قضائيه با اقدامات اساسي و شجاعانه خود بخشي از اين مسير را محقق گرداند با همين نگرش است كه آزادي بي‌قيد و شرط زندانيان سياسي بي‌گناه، رفع محدوديت‌هاي به وجود آمده براي روزنامه‌ها، سايت‌هاي خبري و رسانه‌هاي منعكس كننده اعتراضات عمومي، رفع تهديد احزاب و گروه‌هاي قانوني و ايجاد بستر مناسب براي تداوم فعاليت‌هاي قانوني آنها و از همه مهم‌تر تشكيل دادگاه براي شناسايي و مجازات عاملين جنايت‌هاي اخير بويژه جنايات كوي دانشگاه، بازداشتگاه كهريزك، قتل و ضرب و شتم مردم بي‌گناه درخواست مي‌گردد.

شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات

 

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .