حزب مشارکت:چهارمين دادگاه نمايشي تلاشي ديگربراي مشروعيت بخشيدن به دولت برآمده از کودتا بود

 

حزب مشارکت ايران اسلامي با انتشار بيانيه اي ضمن محکوم کردن دادگاه نمايشي فعالان سياسي اصلاح طلب و روزنامه نگاران ، کيفرخواست ارايه شده از سوي نماينده دادستاني در چهارمين جلسه اين دادگاه را تلاشي براي مشروعيت بخشيدن به دولت برآمده از کودتاي انتخاباتي دانست.

متن کامل اين بيانيه که در پايگاه اطلاع رساني حزب مشارکت منتشر شده به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم
چهارمين جلسه دادگاه بازداشت شدگان پس از انتخابات که صحنه اي ديگر از نمايش رسواي قلب واقعيت هاي انتخابات و تلاشي براي به فرجام رساندن سناريوي يكدست سازي قدرتِ غيرپاسخ گو و حاشيه ي امن سازي براي دولت غير مشروع برآمده از آن بود،امروز برگزار شد.

آن چه در اين مسير و در اين دادگاه بيش از هر چيزي مشهوداست، فقدان ترتيبات حقوقي و قضايي و حاکميت اراده سياسي و تبليغاتي بر روند دادگاه است . قابل پيش بيني بود که وقتي زندانيان پس از مدتها بيخبري از رخدادهاي پس از انتخابات و فشارهاي رواني بسيار براي پذيرش تحليل هاي القائي و بعبارتي شکنجه سپيد، يک راست از زندان به دادگاه آورده شوند از آنها نبايد انتظار ارائه تحليل هاي واقع بينانه داشت. نمونه اين نوع دادگاهها در گذشته نيز سابقه داشته است و زندانيان پس از آزادي از آنچه در چنين دادگاههايي بر زبان رانده بوده اند متحير و شرمسار عذرخواه دوستان و مردم شده اند.

البته به گمان ما ايرادي بر اين عزيزان نيست چرا که آنان در شرايط آزاد، زندگي و عمر خويش را درپاي تحليل هاي واقع بينانه خود سپري کرده اند و آنچه امروز بر زبانشان جاري مي شود به اراده و خواست آنها نيست، هر چند بر آن تأکيدهم بکنند. اگر چنين نبود چه داعيه اي هست که اين عزيزان با چنين ديدگاههايي همچنان در سلول انفرادي و بي خبر از اخبار و حوادث بيرون از زندان نگاهداري شوند. ما همه مردم را که همچون ما از شنيدن اين سخنان نا مأنوس در بهت فرو رفته اند به صبر و خويشتن داري فرا مي خوانيم.

آنچه امروز شاهد آن هستيم فرو بستن چشم و گوش حاكمان بر انذارهاي دلسوزان و عقده گشايي از تمامي دوران اصلاحات و بزرگان آن است كه امروز بيش از هر زماني درستي و ضرورت به فرجام رسيدن اهداف آن که جنبشي عميق و اصيل بود آشکار شده است.

كيفرخواست قرائت شده نه عليه متهمان حاضر در دادگاه كه عليه احزاب و گروه هائي بود كه سالهاست موي دماغ قدرتند. راست و دروغ هاي كنار هم چيده شده، همگي پاسخ هاي درخور دارند و اگر حاكمان اقتدارگرا صداقت دارند، اجازه دهند نه در پي دو ماه انفرادي و اعمال انواع فشارها و تضييقات و با وكيل تحميلي بلكه در فضائي برابر و رسانه اي در برابر اتهامات عقيدتي و سياسي كه جاي طرح آنها نه در كيفرخواست بلكه در فضاي رسانه اي است، پاسخ خود را دريافت كنند.

چه كسي است كه سال ها سعيد حجاريان و كلام و ديدگاه هاي او را بشناسد و نفهمد كه اينهايي كه در دادگاه از سوي وي خوانده شد، نظرات او نيست؟ سعيد عزيز بزرگ منشانه خواسته تا بسياري از اهرم هاي فشار بر حزب و خانه اش جبهه مشاركت را به دوش بگيرد، حال آنكه تك تك اعضاي اين حزب سرافرازانه در كنار هم و در كنار او از عملكرد پرافتخار 11 ساله خود دفاع مي كنند.

اگر نبود اين عملكرد پرافتخار، كودتاچيان لازم نمي ديدند اين حزب را در سيبل اصلي اتهامات نارواي خود قرار دهند و چه نياز ي بود به اينكه در دادگاه مربوط به درگيري هاي پس از انتخابات، اسناد و تحليل هاي داخلي حزب و مواضع برخي اعضا را درباره مسائل بدون ارتباط به دادگاه، چون مسئله هسته اي و غيره را به محاكمه بكشند.

جاي طرح اين بحث ها مگر در دادگاه است و آن هم دادگاهي مربوط به انتخابات و اعتراضات پس از آن؟ براي ما اينها نشان از درستي راهي است كه در آن گام نهاده ايم و به فضل خدا در آن استوارتر از پيش خواهيم قدم بر خواهيم داشت.

در خاتمه ضمن محفوظ دانستن حق قانوني جبهه مشاركت ايران اسلامي براي پاسخگوئي به اتهامات وارده در كيفرخواست ارائه شده، يك بار ديگر به جريان حاكم هشدار مي دهيم كه به مسير قانون، عدالت و اخلاق بازگردند و از عقلاي موثر بر رفتار جريان حاكم مي خواهيم تا عواقب اين رفتار را به کساني که مست قدرت خويشند گوشزد كنند.

جبهه مشاركت ايران اسلامي

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .