بيانية سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران به مناسبت اعلام صحت نتايج انتخابات رياست جمهوري دهم از جانب شوراي نگهبان

دولت برآمده از انتخاباتي که ملت صحت آن را نپذيرفته و بر ابطال آن پاي مي فشارد، فاقد مشروعيت و وجاهت قانوني است

پايگاه اطلاع رساني سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران: به دنبال تأييد صحت انتخابات رياست جمهوري دهم توسط شوراي نگهبان، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران با صدور بيانيه اي، موضع خود را در اين خصوص اعلام كرد.
متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

ملت شريف ايران
همان گونه که انتظار مي رفت شوراي نگهبان قانون اساسي روز گذشته صحت انتخابات رياست جمهوري دهم را تأييد کرد. در نامه دبير اين شورا به وزير کشور آمده است که شورا موارد اعلامي از سوي کانديداهاي معترض را از «مصاديق تخلف يا تقلب انتخاباتي خارج» دانسته و تخلفات موجود را «بعضاً تخلفات مختصري» مي داند «که وقوع آن در اغلب انتخابات مشهود و غيرقابل اعتناست»، مستند شوراي نگهبان در اعلام اين نظر باز شماري صوري ده درصد از صندوق هاي رآي در سراسر کشور توسط همان کساني است که انتخابات شبهه برانگيز و سراسرتخلف اخير زير نظارت آنها انجام شده است. اين درحالي است که بازشماري صوري آراء خواسته هيچ يک از کانديداهاي معترض نبوده است. به اين ترتيب براساس آنچه که در نامه دبير شوراي نگهبان آمده است، مواردي نظير موضوع چاپ ميليونها تعرفه اضافي با کد و بدون کد، و درعين حال اتمام برگه هاي رأي در ساعات اوليه انتخابات در بسياري از استان ها، پلمب صندوق ها در غياب نمايندگان نامزدها، عدم تمديد زمان رأي گيري درحالي تعداد فراواني رأي دهنده در انتظار رسيدن نوبت بودند و توقف رأي گيري قبل از پايان زمان رأي گيري، کارشکني در نظارت نمايندگان نامزدها بر صندوق هاي رأي، قطع سيستم پيام کوتاه در کشور و خطوط تلفن کميته صيانت از آراء ستاد موسوي از روز قبل از انتخابات که امکان نظارت و اطلاع به موقع از تخلقات در سراسر کشور را منتفي کرد، مشارکت بيش از صد در صد واجدان شرايط در 70 و مشارکت بين 95 تا 140 در صد واجدان شرايط در 170 شهرستان کشور، انتقال صندوق هاي رأي به سايت هاي تجميع آراء بدون حضور و نظارت نمايندگان کانديداها، اخراج نمايندگان کانديداها از سايت هاي تجميع آراء و شمارش آراء در غياب ايشان، و ... ظاهراً از نظر اين شوري تخلفاتي «غير قابل اعتناست» که «وقوع آن در اغلب انتخابات مشهود» است
آنها به رغم تمديد 5 روزه در رسيدگي به شکايات حتي ضرورتي نديدند راهکار مشخص مهندس موسوي را مبني بر مقايسه کدهاي ملي نوشته شده در ته سوش برگه هاي رأي با کدهاي ملي شهروندان در سيستم رايانه سازمان ثبت احوال اجرا کنند تا ميزان و وسعت تنها يکي از موارد تخلف و تقلب آشکار شود.

ملت شريف ايران
با توجه به ترکيب اعضا و عدم استقلال شوراي نگهبان، به ويژه پس از تأييد صريح انتخابات از سوي رهبري و حمايت ايشان از احمدي نژاد، آن هم در مهلت قانوني بررسي صحت انتخابات از سوي شوراي نگهبان، توقعي جز تأييد صحت انتخابات از سوي اين شورا نمي رفت. اگرچه اين حمايت و تأييد هرگز نمي تواند عدم عمل شوراي نگهبان به مسئوليت هاي قانوني خود در امانت داري و حراست از رأي مردم را توجيه کند.
همچنين روشن بود مواردي نظير تمديد 5 روزه براي رسيدگي همه جانبه به شکايات و اعتراضات نيست، چنان که چنين رسيدگي اي عملاً صورت نگرفت. مهلت 5 روزه مي توانست نشانه اي باشد تا افکار عمومي استقلال شوراي نگهبان را باور کنند و نيز فرصتي باشد تا با تبليغات يک سويه صدا و سيما و دهها ساعت مصاحبه و ميزگرد با مسئولان انتخابات و وزراي کشور و اطلاعات و ... افکار عمومي براي شنيدن تأييد صحت انتخابات از سوي شوراي نگهبان آماده شود.

ملت شريف ايران
به هر تقدير اعلام صحت انتخاباتي که اکثريت شما مردم به رغم سرکوب گسترده اعتراضات مدني و قانوني به نتايج مهندسي شده آن و دهها شهيد و صدها مجروج و دستگيري هزاران تن و به رغم بمباران تبليغاتي بي سابقه و تحريف ها و خلاف نمايي هاي گسترده، به صحت آن باور نداشته مشروع نمي دانيد، به معناي بلاموضوع شدن انتخابات در کشور، نفي حق حاکميت ملت بر سرنوشت خود و اداره امور خويش و تلاشي آشکار براي پايان دادن به جمهوريت نظام و درعين حال نشانه آغاز دوره اي جديد از تلاش و مبارزه براي بازگرداندن جمهوريت و دفاع از مردمسالاري است.
با اعلام نظر شوراي نگهبان پرونده انتخابات آزاد تا آينده اي نامشخص بسته شد و به اين ترتيب انتخاباتي که مي رفت تا به يکي ديگر از افتخارات ملت شگفتي ساز ايران در طول تاريخ معاصر تبديل شود، به دست حاکميت کنوني به نقطه سياهي در تاريخ اين ملت تبديل شد.
سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران ضمن ابراز تأسف عميق خود از اين همه بي تدبيري و اين همه استعداد و مهارت در فرصت سوزي و تبديل فرصت ها به تهديدها اعلام مي دارد دولت برآمده از انتخاباتي که ملت صحت آن را نپذيرفته و بر ابطال آن پاي مي فشارد، فاقد مشروعيت و وجاهت قانوني است. سازمان به عنوان تشکلي معتقد و ملتزم به آرمان هاي ملت در انقلاب اسلامي ايران و ملتزم به اصول اسلاميت و جمهوريت نظام، ضمن تأييد و حمايت کامل از اعتراضات مدني، قانوني و مسالمت آميز ملت آگاه ايران به نتايج انتخابات و نيز حمايت کامل و تقدير و تشکر از مواضع قاطع جناب آقاي مير حسين موسوي وظيفه خود مي داند با استفاده از تمامي ظرفيت هاي قانوني به مبارزه قانوني و مسالمت آميز عليه دولت غير قانوني پرداخته، تمام مساعي خود را براي بازگرداندن جمهوريت که ضامن اسلاميت نظام نيز هست به کار بندد.
و ما توفيقنا الا بالله العزيز الحميد و مانريد الا الاصلاح عليه توکلنا و اليه انيب

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران
88/4/9

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .