تاکيد سازمان مجاهدين انقلاب بر نقش دولت در جنايت‌هاي اخير در بازداشتگاه

مسول تخلفات در ابوغريب کهريزک احمدي نژاد و محصولي هستند

 

پايگاه اطلاع رساني سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران: افشاي گوشه هايي از فجايع رخ داده در زندان غير قانوني كهريزك و همزمان با آن تلاش اقتدارگرايان براي منحرف ساختن روند رسيدگي به جنايات انجام شده در حد تخلف و سهل انگاري چند مأمور ساده، موضوعي است كه در بيانيه صادر شده سازمان به آن پرداخته شده است. اين بيانيه شخص آقاي احمدي نژاد به عنوان رئيس شورايعالي امنيت ملي و آقاي محصولي به عنوان وزير کشور و رئيس شوراي امنيت کشور را مسئول اجرايي اصلي اين حوادث معرفي مي كند.

متن كامل بيانيه به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم
ملت شريف ايران
به رغم دستور تعطيل زندان غير قانوني کهريزک هر روز شاهد اخبار جديدي در باره اين زندان هولناک هستيم. علاوه بر اين براساس اخبار متواتري که ظاهراً قابل انکار نيستند، رفتارهاي حيواني و وحشيانه با زندانيان کهريزک آن گونه که در نامه آقاي کروبي به آقاي هاشمي رفسنجاني آمده است، به مراتب دلخراش تر و دردناک تر از مرگ و شهادت براثر ضرب و شتم در اين زندان است. امروز که پس از گذشت دو ماه هر روز ابعاد تازه تر و جزئيات بيشتري از اين زندان هولناک علني مي شود، شاهد تلاش گسترده محافل خبري و رسانه اي وابسته به جريان اقتدار گرا براي منحرف ساختن افکار عمومي از اين جنايات و به حاشيه بردن موضوع زندان کهريزک هستيم. جنجال آفريني هاي تبليغاتي سخيف و فرار به جلو عوامل دست دوم وسوم جريان اقتدارگرا نظير درخواست دستگيري و محاکمه مهندس موسوي و خاتمي و هاشمي و کروبي و يا اظهارات هتاکانه عوامل مذکور عليه خاتمي و هاشمي همگي تلاش هايي براي انحراف اذهان عمومي از موضوع زندان ابو غريب کهريزک است.

همزمان شاهد تحرکاتي براي تقليل اين ماجراي اسفبار به آن چه که «کوتاهي يکي دو افسر جزء در انجام وظيفه» خوانده مي شود، هستيم. خبر دستگيري اين يکي دو افسر جزء درحالي منتشر مي شود که جنايات رخ داده، در حد تخلفاتي نظيرعدم استاندارد بودن شرايط زندان کهريزک، نگهداري تعداد بيش ازحد ظرفيت در اين زندان و يکي دو مورد تنبيه بدني که معلوم نيست علت فوت باشند، اعلام مي شود. اين اقدامات انسان را به ياد صحنه سازي هاي پس از فاجعه جنايت بار حمله لباس شخصي ها به کوي دانشگاه مي اندازد که نهايتاً به محکوميت يک مأمور جزء به اتهام دزديدن ريش تراش ختم شد. اما ابعاد جنايات ابوغريب کهريزک، شواهد و مدارک برجاي مانده و شاهدان و بازماندگان آن و نيز حساسيت عمومي نسبت به اين فاجعه بسيار بيشتر از آن است که به اقتدارگرايان حاکم اجازه دهد آن را به سرنوشت ماجراي کوي دانشگاه تهران تبديل کنند.

زندان کهريزک يک زندان غير قانوني و خارج از نظارت و کنترل سازمان زندان ها بوده است. مسئول نهايي و پاسخگوي اصلي حوادث اين زندان که زير نظر نيروي انتظامي اداره مي شده است، شخص آقاي احمدي نژاد به عنوان رئيس شورايعالي امنيت ملي و آقاي محصولي به عنوان وزير کشور و رئيس شوراي امنيت کشور است. اين دو تن مسئول تمام تخلفات و رفتارهاي غير قانوني و اسفناک دو ماهه اخير از جمله در زندان کهريزک عليه شهروندان هستند. فرمانده نيروي انتظامي زير نظر وزير کشور فعاليت مي کند و شواهد و قرائن موجود نشان مي دهد که رئيس دولت و وزير کشور وي در طول دو ماهه اخير نه تنها کمترين حساسيت و تلاشي براي نظارت بر عملکرد اين نيرو و ممانعت از اقدامات غير قانوني آن از جمله وجود و فعاليت زندان کهريزک نداشته اند، بلکه برعکس شواهد آشکاري از حمايت رئيس دولت از اقدامات مذکور حکايت دارد. رئيس دولت نهم در حالي اقدام به حرکات تبليغاتي نظير نوشتن نامه به رئيس قوه قضائيه و درخواست رأفت اسلامي با بازداشت شدگان حوادث اخير مي کند که درحمايت از رفتارهاي سرکوب گرانه و غير قانوني عليه مردم، وزير اطلاعات را به دليل «کم کاري و عدم برخورد فعال وزارت اطلاعات با حوادث دو ماهه اخير» عزل مي کند و ضمن برعهده گرفتن مسئوليت مستقيم اين وزارتخانه و ابراز رضايت از ارگان ها و نهادهاي نظامي و انتظامي در حوادث مذکور، پرسنل اين وزارت را مورد انتقاد قرار مي دهد و بلافاصله چند تن از معاونان اين وزارت را تنها به خاطر اين که توهماتي نظير انقلاب مخملي و برخوردهاي سرکوب گرانه اخير با معترضان را تأييد نکرده اند، از کار برکنار مي کند.

با توجه به آنچه که ذکر شد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران اعلام مي کند هرگونه اقدامي براي رسيدگي به تخلفات و قانون شکني هاي دوماهه اخير در نقض حقوق شهروندان و در رأس تمام آن ها جنايات ابوغريب کهريزک بدون توجه به مسئوليت وزير کشور و رئيس دولت نهم به عنوان مسئولان اجرايي اصلي اين تخلفات، اقدامي ناتمام و غير بنيادين است و نمي تواند نگراني ها را نسبت به امکان تکرار چنين جناياتي در آينده منتفي سازد.

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران

88/5/21

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .