‫بيانيه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران در اعتراض نسبت به ادامه بازداشت فعالان سياسي و ساير دستگير شدگان اخير



‫پايگاه اطلاع رساني سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران: سازمان مجاهدين انقلاب با صدور جديدترين بيانيه خود نسبت به ادامه بازداشت فعالان سياسي و ساير دستگير شدگان اخير اعتراض كرد.

‫متن كامل اين بيانيه در پي مي آيد:


‫بسم الله الرحمن الرحيم
‫اکنون بيش از سه هفته است که از اجراي کودتاي از پيش طراحي شده عليه آراي ملت به مهندس ميرحسين موسوي مي گذرد. در اين مدت، کودتايي که در آغاز گمان مي رفت کودتايي مخملي است، به خون ريخته شدة دهها تن از شهيدان، جوانان، زنان و مردان ايران بر سنگفرش خيابان ها رنگين شد و هزاران مجروح و صدها زنداني بر جاي گذاشت. اقتدارگرايان پاسخ مردم آزاديخواه ايران را که با رأي انتخاباتي خويش به نامزدهاي اصلاح طلب، به حاکميت اقتدارگرايان استبدادطلب "نه" گفته بودند، با خشونت پاسخ گفتند. اکنون ما نه با يک تقلب سازمان يافته و مهندسي شدة گسترده و رسوا، که با کودتايي تمام عيار مواجهيم. قطع خطوط ارتباطي و متوقف ساختن گردش غير دولتي اطلاعات، حاکميت علني و کامل سانسور بر همة رسانه هاي مکتوب، ديداري و شنيداري، ايجاد وضعيت فوق العاده و برقراري نوعي حکومت نظامي اعلام نشده در تهران و ديگر شهرهاي کشور، به صحنه آوردن نمايش هاي کهنه و تاريخ مصرف گذشتة اعتراف گيري و اجراي شوهاي تلويزيوني و بالاخره هجوم به اجتماعات و حتي جلسات اساتيد دانشگاه در محيط هاي در بسته و بازداشت هاي وسيع و غيرقانوني مردم از همة قشرها و طبقات اجتماعي معترض به تقلب در ميان طرفداران نامزدهاي اصلاح طلب و از جمله دستگيري و به زندان انداختن شخصيت هاي سياسي و حزبي، دانشجويان و استادان، روزنامه نگاران، حقوقدانان، هنرمندان، فعالان حقوق بشر و زنان، تنها به جرم حمايت از آقايان موسوي و کروبي و استفاده از حق مسلم و قانوني خود در اعتراض مسالمت آميز، قانوني و مدني نسبت به سرقت آراي انتخاباتي ملت.

‫اينک پس از گذشت نيمة پنهان کودتاي ضد انتخاباتي در ايام پيش از ۲۲ خرداد، نيمة آشکار آن را پس از ۲۲ خرداد تجربه مي کنيم. نيمة آشکاري که سرشت خشونت آميز خود را بويژه از روز شنبه ۳۰ خرداد به نمايش گذاشته است.

‫اگر آنچه در ۲۲ خرداد رخ داد به راستي انتخاباتي آزاد و دموکراتيک و منصفانه بود، ديگر چه نيازي به سرکوب و بگير و ببند داشت؟ چه نيازي به خشونت عليه مردمي که آرام و در سکوت از حق قانوني اعتراض به نتايج رسواي انتخابات استفاده مي کردند؟ چه نيازي به آتش گشودن بر روي مردم و حملة نيروهاي نظامي و لباس شخصي ها به اموال عمومي و انتساب آن به مردمي که شعور، فرهنگ و مدنيت آنان در راهپيمايي هاي چند ميليوني آرام و مسالمت آميز، جهانيان را شگفت زده کرد؟ چه نيازي به گماردن مأمورين سانسور در چاپخانه ها، قطع تلفن هاي همراه و پيام کوتاه؟ و و و . کدام کانديداي پيروز در يک رقابت انتخاباتي آزاد، سالم و منصفانه را سراغ داريد که از فرداي پيروزي، ماشين سرکوب خود را عليه مردم و نامزدهاي رقيب و حاميان آنها بکار اندازد؟ اعتراضات قانوني مردم را به خاک و خون کشد، مطبوعات مستقل را محدود کند و احزاب قانوني مخالف را تهديد و با هجوم وحشيانه شبانه به منازل رهبران و شخصيت هاي حزبي و سياسي رقيب، آنان را بر خلاف ابتدائي ترين حقوق انساني و شهروندي و علي رغم مسلم ترين قوانين اساسي و عادي دستگير و روانة زندان هاي نامعلوم و سلول هاي انفرادي کند؟ تنها کودتاچيان هستند که به هنگام کودتا خود را از رعايت بديهي ترين حقوق مردم و صريح ترين اصول و مواد قانوني بي نياز مي بينند. گروهي که با ادعاي قانون گرايي، معترضان به تقلّب انتخاباتي را متّهم به ناديده گرفتن قانون مي کند، اکنون خود به عنوان بزرگترين و گستاخ ترين قانون شکن، با اتکاء به زور و زندان و سرکوب، عملاً همة قوانين اساسي و عادي را در زمينة حقوق بشري، شهروندي و سياسي حاميان نامزدهاي اصلاح طلب لگدمال ساخته و به اثبات رسانده است که کانديداي اقتدارگرايان، نه تنها براي شکست نامزد رقيب و چنگ اندازي نامشروع و غيرقانوني بر قدرت، از همة حمايت هاي نهادي، سياسي، مالي، رسانه اي و نرم افزاري غيرقانوني برخوردار بوده است بلکه از اين امکان نيز بهره مند است که احزاب و شخصيت هاي حامي رقباي انتخاباتي خود را بدون اعتناء به اصول مصرّح قانون اساسي و مواد قوانين عادي به زندان بيفکند و تحت انواع فشارها قرار دهد.

‫نگاهي به شخصيت هاي بازداشت شده و زنداني که همگي از حاميان نامزدهاي اصلاح طلب هستند به خوبي حكايت از طرز تفكر و عملكرد اقتدارگرايان را برملا مي سازد. شخصيت هايي که يا از رهبران و اعضاي احزاب و سازمان هاي قانوني شناخته شده هستند و يا به گروه هاي اجتماعي، علمي، هنري، دانشجويي و مطبوعاتي اصلاح طلب تعلق دارند. برخي از آنان نمونه وار عبارتند از:

‫سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران: مهندس بهزاد نبوي، مصطفي تاج زاده، صادق نوروزي، فيض الله عرب سرخي، جواد امام، مجيد نيري و تعداد ديگري که طي روزهاي اخير با اخذ وثيقه و ... آزاد شده اند.

‫جبهه مشارکت ايران اسلامي: محسن ميردامادي، سعيد حجاريان، عبدالله رمضان زاده، محسن صفايي فراهاني، داوود سليماني، سعيد شيرکوند، علي تاجرنيا.
‫حزب کارگزاران سازندگي: محمد عطريانفر، هدايت الله آقايي، جهانبخش خانجاني
‫ستادهاي حامي ميرحسين موسوي: محسن امين زاده، محمدرضا جلايي پور، شهاب طباطبايي، سميه توحيدلو
‫حاميان آقاي کروبي: محمدعلي ابطحي، احمد زيد آبادي، عبدالله مومني، محمد قوچاني، عيسي سحرخيز
‫نهضت آزادي: محمد توسلي، عماد به آور، محمدباقر علوي
‫حقوقدانان: کامبيز نوروزي، عبدالفتاح سلطاني، محمدعلي دادخواه
‫و شماري نامعلوم از دانشجويان، استادان، هنرمندان، روزنامه نگاران، زنان و ...
‫بسياري از بازداشت شدگان زنداني، شخصيت هاي شناخته شده و با سابقه در انقلاب و جمهوري اسلامي هستند.

‫مهندس بهزاد نبوي عضو شوراي مرکزي و سياسي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران، نامي آشنا براي همة مبارزان راه آزادي، استقلال و عدالت در شکنجه گاهها و زندان هاي رژيم استبدادي پيش از انقلاب و يکي از کادرها و مديران برجسته جمهوري اسلامي پس از انقلاب است. کينة اقتدارگرايان و راست گرايان افراطي از او به نخستين سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي باز مي گردد. آنان در طول سي سال گذشته کوشيده اند تا با طرح توطئه هاي گوناگون و انتساب اتهاماتي رنگارنگ به او و پرونده سازي هاي متعدد براي وي از جمله در ماجراي بيانية الجزاير، انفجار نخست وزيري، پتروپارس و ... خود را از شّر شخصيت آزاده و مستقل و زبان صريح و حق گوي او خلاص کنند امّا هر بار تيرهاي زهرآگين آنان کمانه کرد و بر پيشاني توطئه گران پرونده ساز نشست.

اينک او را تنها به جرم همراهي با مردم و حمايت از ميرحسين موسوي و فعاليت خالصانه براي پيروزي دموکراتيک کانديداي منتخب مردم به بند کشيده اند. بدون ترديد اين بار نيز هرگونه پرونده سازي و طرح اتهاماتي واهي عليه وي حاصلي جز رسوايي بيشتر و شکست براي قدرت طلبان نخواهد داشت. پنجاه سال مبارزه پيگير، صادقانه و شجاعانة مهندس نبوي در راه آزادي و استقلال ملت و پيروزي انقلاب و استقرار و حفظ جمهوري اسلامي در راستاي اصول و آرمان هاي اصيل اسلامي و خط ضد استبدادي- استعماري- استثماري امام خميني (س)، در پرونده مهندس نبوي ثبت شده است.

‫به بند کشيدن دکتر سعيد حجاريان، عضو شوراي مرکزي جبهه مشارکت از وجه ديگري عمق بي رحمي اقتدارگرايان را آشکار مي سازد. سعيد، جانباز اصلاحات و قرباني ترور و خشونت اقتدارگرايان، اينک بر روي ويلچر و در حالي که به راحتي قادر به تکلم نبوده و براي انجام ساده ترين کارهاي شخصي مانند حرکت کردن و غذاخوردن، نيازمند پرستار است، در سلول انفرادي به سر مي برد و وضعيتي خطرناک و بحراني دارد.

‫مصطفي تاج زاده اصلاح طلبي است پيگير که اردوگاه استبداد از دوران اصلاحات به خاطر پايمردي وي بر حقوق ملت در مقام معاونت وزارت کشور کينة او را به دل گرفته است. کينه اي که در اثر مجادلات روشنگر و مقالات افشاگر او بويژه طي چهار سال اخير، عميق تر و سياه تر شده است.

‫اينان تنها نمونه اي از دهها شخصيت اصلاح طلب و آزاديخواهي هستند که اکنون توسط اقتدارگرايان زنداني شده اند. اقتدارگرايان به خوبي مي دانند که اينک اکثريت ملت در مقابل آنان قرار گرفته است و از آنجا که علي رغم سرکوب انجام شده، نمي توان همة مردم را روانة زندان کرد، نمايندگان شجاع و فرزندان صادق آنان را به قصد انتقام گيري از اکثريتي که به نامزدهاي اصلاح طلب رأي داده اند و به منظور مخدوش کردن جنبش سبز و مدني ضد استبدادي ملت در زنجير کرده است. متأسفانه جريان ضد انتخاباتي موجود نه تنها استقلال همة احزاب، مطبوعات و رسانه ها، مراجع روحاني و شخصيت هاي ديني و سياسي را هدف گرفته است بلکه حتي حداقل اختيار و استقلال قوة قضائيه را نيز سلب کرده است، به طوري که رئيس قوة قضائيه و دادستان کل کشور از بازداشت هاي خودسرانه و دستگيري هاي ضد قانوني گسترده اخير ظاهراً اظهار بي خبري کرده و صريحاً خود را بي اختيار مي خوانند، هر چند چنان عذري نمي تواند رافع مسئوليت هاي آنان در پيشگاه خدا و مردم باشد، زيرا حداقل امکاني که آنان براي عمل به وظيفة وجداني، قانوني و شرعي خود دارند، استعفاي از مناصب مذکور و برچيدن دامن خود از آلوده شدن به ستمي است که بر ملت مي رود.

‫سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران ضمن تقبيح اين همه قانون شکني، ظلم و تعدي عليه مردم و فرزندان آنان و ضمن محکوم کردن تمامي بازداشت هاي غيرقانوني و نقض ابتدايي ترين حقوق قانوني زندانيان، که پس از گذشت هفته ها، نه تنها از حق ديدار و تعيين وکيل محروم مانده اند، بلکه بعضاً حتي خانواده هاي آنان نيز کوچک ترين اطلاعي از حال و وضعيت آنان ندارند، دستگاههاي امنيتي و نظامي حاکم و شخص آقاي احمدي نژاد را مسئول حفظ سلامتي و جان آنان مي داند و خواهان آزادي فوري و بي قيد شرط همة بازداشت شدگان و زندانيان سياسي و انتخاباتي است.


‫وسيعلم الذين ظلموا ايّ منقلبٍ ينقلبون
‫سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران
‫۲۰/۴/۸۸

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .