بيانيه مجمع مدرسين و محققين در انتقاد از سخنان فرمانده سپاه:
سالم سازي نظام واجب تر از حفظ نظام است

مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم با صدور بيانيه‌اي، ضمن انتقاد شديد از سخنان اخير فرمانده سپاه پاسداران، سالم‌سازي نظام را واجب‌تر از حفظ نظام دانست و در عين حال تاکيد کرد که حفظ نظام با لشکرکشي و دندان نشان دادن و دستگيري‌ها و خشونتهاي ناروا و غير اسلامي و غير انساني حاصل نمي‌شود. اين تشکل روحاني اصلاح طلب پيشنهاد کرد که براي حفظ نظام در اين ايام ماه مبارک رمضان و پيش از شبهاي قدر هرچه سريعتر همه زندانيان سياسي که غيرقانوني دستگير شده‌اند، آزاد شوند؛ از همه آسيب ديدگان پس از انتخابات کاملا و علنا عذرخواهي شود و خسارات وارده جبران شود؛ همه متخلفين اعم از مأمورين نظامي و قضائي و سياسي به هر نحوي که انجام داده اند در يک دادگاه بي طرف و عادلانه و با حضور وکلايشان محاکمه و طبق قانون و شرع مجازات شوند و جلوي همه تهمتهاي ناروا به همه شخصيتهاي علمي و سياسي و روحاني گرفته شود و متخلفين مجازات شوند.

به گزارش نوروز به نقل از موج سبز آزادي، متن کامل اين بيانيه بدين شرح است:

بسمه تعالي

با آرزوي قبولي طاعات و عبادات مردم بزرگ و مسلمان ايران در اين روزهاي پر برکت ماه مبارک رمضان ؛ ماه عشق و بندگي، ماه ايثار و انفاق ، ماه برادري و همدلي، ماه زدودن کدورتها و ناخالصي ها و بالاخره ماه پاک شدن و خدائي بودن و خدائي زيستن و به سوي او پرکشيدن و از همه موانع گذشتن و به معشوق رسيدن.

و سلام و درود بر اولياي خداوند و همه بندگان خالص پروردگار و عرض ادب به پيشگاه شهيد بزرگ اين ماه مولاي متقيان حضرت امير مؤمنان عليه السلام و مولود آن دومين امام؛ حضرت مجتبي سلام الله عليه و عرض ادب و تقاضاي عنايت از ولي عصر حضرت بقيه الله الاعظم عجل الله تعالي فرجه الشريف در شبهاي ليالي قدر، از باب نصيحت و خير خواهي براي نظام جمهوري اسلامي اين ميراث گرانقدر رهبر کبير انقلاب حضرت امام خميني (ره) و شهداي گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس و انسانهاي پاک و منزهي که در استقرار نظام همواره در سنگر دفاع و مديريت تلاش نموده اند نکاتي را به عرض ملت شريف مي رسانيم:

1- اميرالمؤمنين (ع) مي فرمايد: فليست تصلح الرعيه الا بصلاح الولاه و لاتصلح الولاه الا باستقامه الرعيه (نهج البلاغه، خطبه 214) هرگز امور مردم در يک جامعه اصلاح نمي شود مگر اين که زمامداران آن جامعه صالح باشند و هرگز زمامداران صالح نخواهند شد مگر با مقاومت و پايداري و نظارت مردم و هنگامي که مردم و زمامداران حقوق همديگر را رعايت نمايند حق در ميان آنان عزت پيدا مي کند و اصول دين در جامعه قوام مي گيرد و آثار عدالت در ميان آنان نمايان مي شود.

2- متأسفانه اخيرا در بعضي از خطابه هاي رسمي و غير رسمي اعلام مي شود که هرچه نظام تصميم بگيرد کسي را حق انتقاد و صحبت خلاف آن نيست بطوري که گاهي گفته مي شود حتي معاني لغات و واژگان را نيز بايد از مجاري قانوني و رسمي ياد بگيريم و تفسير خاص آنان را بپذيريم که اين يک بدعت بزرگ در اسلام و انقلاب اسلامي است. و برخلاف نظر اسلام و امام امت است. چرا که يکي از عبادات و اعمال بسيار نيک و با ارزش در پيشگاه خداوند نصيحه ائمه مسلمين است و يکي از واجبات الهي است. پيامبر گرامي اسلام(ص) ميفرمايد: الدين نصيحه قيل لمن يا رسول الله؟ قال: ... لائمه الدين و لجماعه المسلمين. (وسائل الشيعه، ج16، ص382) و امام باقر (ع) مي فرمايد: يجب للمؤمن علي المؤمن النصيحه (همان) نصيحت ائمه دين و جماعت مسلمين عين دين است.

امام امت نيز مي فرمايد: نبايد ماها گمان کنيم که هرچه مي گوئيم کسي را حق اشکال نيست. اشکال بلکه تخطئه يک هديه الهي است براي رشد انسانها (صحيفه نور، ج20، ص170)

همانطور که حفظ نظام از اهم واجبات است، سالم سازي نظام نيز از اهم واجبات است و نظام (يعني مديريت صحيح جامعه از نظر اسلام و قرآن) هرگز بدون سالم سازي آن از طريق نظارت دائمي و همگاني مردمي از مجاري صحيح و بدون امر به معروف و نهي از منکر و نصيحت آگاهان و متدينان جامعه ، باقي نخواهد ماند و خداوند وعده ابقاء هر نظام را نداده است.

3- پس از انتخابات متأسفانه اعمال بسيار زشت و ناپسند و خلاف شرع و حقوق مسلم مردم انجام گرفت که قطعا بوسيله مأمورين و موظفين نظام بوده است مانند برخوردهاي خشن و ناروا، دستگيريهاي غير قانوني و بازداشتهاي غير انساني که امروزها پخش اخبار جنايات آنها از مجاري رسمي و غير رسمي دل هر انسان با متعهد و مؤمن خدا جوي را به درد مي آورد و جا دارد که آرزوي مرگ کند. محاکمه هاي صد در صد خلاف قانون و خلاف مسلم حقوق شهروندي و پخش هاي مکرر خلاف قانوني آنها در رسانه ملي و تهمت هاي نارواي خطيبان جمعه و غير جمعه در تريبونهاي رسمي و تحليلهاي غلط و بي مدرک سياسي در مجامع رسمي و رسانه ملي تهمت هاي بسيار سنگين و اهانت هاي بي شرمانه در بعضي از مطبوعات حکومتي و دولتي که از بيت المال مسلمين اداره مي شوند به ساحت مقدس مراجع بزرگ و علما و روحانيون انقلابي و شخصيت هاي سياسي که عمرشان را در خدمت به اسلام و مسلمين در انقلاب اسلامي سپري نموده اند آن هم بخاطر حمايت از مردم و دفاع از حقوق مسلم آنان مانند آيات عظام منتظري ، صانعي و حضرات حجج اسلام آقاي هاشمي رفسنجاني و يار ديرين و وفادار حضرت امام آقاي کروبي و آقاي خاتمي و مهندس مير حسين موسوي و از همه بي شرمانه تر تهمت و افترا زدن به انسانهاي پاک انقلابي و خدمتگذار اين مرز و بوم که در اسارت غير قانوني نظام گرفتارند و حق دفاع و راه دفاع را ندارند مواجه هستيم. و از طرفي بعضي از مسئولين نظامي صراحتا از جنايات انجام گرفته حمايت و با اتهام زني به شخصيت هاي سياسي و انقلابي و خدمتگزار پا را از نظامي گري فراتر گذارده و مانند رئيس يک حزب سياسي خاص سخنراني مي کنند درحاليکه خلاف قانون و خلاف وصيت نامه امام امت مي باشد.امام مي فرمايد: پس وصيت برادرانه من در اين قدم هاي آخر عمر برقواي مسلح بطور عموم آن است که ... بيدار باشيد و هشيار باشيد که بازيگران سياسي و سياستمداران حرفه اي غرب و شرق زده ودستهاي مرموز جنايتکاران پشت پرده لبه تيز سلاح خيانت و جنايتکارشان از هرسو و بيشتر از هرگروه متوجه به شما عزيزان است. تا مي فرمايد: و مي خواهند شما را با اسم اسلام و خدمت به ميهن و ملت از اسلام و ملت جدا کرده به دامن يکي از دو قطب جهانخوار بيندازند و بر زحمات و فداکاريهاي شما با حيله هاي سياسي و ظاهرهاي به صورت اسلامي و ملي خط بطلان بکشند.( صحيفه نور، ج21، ص193)

صحبتهاي اخير فرمانده کل سپاه هرگز با تصميمهاي دلسوزانه حضرت و قانون عدم مداخله نظاميان در مسائل سياسي و نزاعهاي سياسي کشور هم خواني ندارد اميدواريم که هرچه سريعتر براي حفظ آن نهاد مقدس اعمال و گفتارهاي خود را اصلاح نمايند.

مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم بر اين باور است که:

1- حفظ نظام با لشکر کشي و دندان نشان دادن و دستگيريها و خشونتهاي ناروا و غير اسلامي و غير انساني حاصل نمي شود و پيشنهاد مي کند که براي حفظ نظام در اين ايام ماه مبارک رمضان و پيش از شبهاي قدر هرچه سريعتر همه زندانيان سياسي که غير قانوني دستگير شده اند، آزاد گردند و اگر اتهامي دارند در يک فضاي آزاد و آرام با حضور وکيل قانوني و اختياري در يک محکمه عادلانه و با حضور هيئت منصفه محاکمه شوند.

2- از همه آسيب ديدگان پس از انتخابات کاملا و علنا عذر خواهي شود و خسارات وارده جبران شود.

3- همه متخلفين اعم از مأمورين نظامي و قضائي و سياسي به هر نحوي که انجام داده اند در يک دادگاه بي طرف و عادلانه و با حضور وکلايشان محاکمه و طبق قانون و شرع مجازات شوند.

4- جلوي همه تهمتهاي ناروا به همه شخصيتهاي علمي و سياسي و روحاني گرفته شود و متخلفين مجازات شوند.

اميدواريم که در اين ماه مبارک رمضان مورد رحمت و عطوفت عفو و بخشش پروردگار قرار بگيريم.

مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .