پيام تسليت و بيانيه سازمان دانش آموختگان ايران درخصوص حوادث خونين عاشورا


‫دوشنبه، ۷ دي ۱۳۸۸


‫ادوارنيوز:‌ سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) با صدور اطلاعيه‌اي حوادث خونين عاشورا را محکوم کرد و شهادت تعدادي از هموطنان را به ملت ايران تسليت گفت.

‫متن کامل اين اطلاعيه به شرح زير است:‌

‫کل يوم عاشورا و کل ارض کربلا
‫غاصبان راي ملت و اشغالگران حاکميت برگي ديگر بر کارنامه اشتباهات و جنايات خود افزودند و در مسير اضمحلال و رسوايي گامي به پيش رفتند.

‫ملت ماتم زده ايران که همزمان با آيين عاشوراي حسيني هنوز سوگوار از دست دادن ده‌ها فرزند بي‌گناه خود در ماه‌هاي گذشته و چشم‌ به راه آزادي اسراي مظلوم جنبش آزادي‌خواهي‌اش بود يکبار ديگر داغدار شد و در ظهر عاشورا خون تعداد ديگري از ايرانيان در حال برآوردن بانگ توحيدي و فرياد آزادگي بر زمين پايتخت ريخت.

‫وا اسلاما و وا ايرانا؛ حکومتي که خود را برآمده از آموزه‌هاي ديني و انقلابي ملي و مردمي مي‌داند اينگونه در ظهر عاشورا آتش گلوله به روي بي‌گناهان مي‌گشايد و آن مي‌کند که مستبدان روسياه تاريخ اين مملکت در ادوار مختلف نيز از عمل بدان شرم داشته‌اند.

‫چرا صاحبان قدرت به جاي آنکه بر اثر هراس از گناه نابخشودني خويش به هذيان‌گويي و دروغ‌بافي روي آورند لختي با خود نمي‌انديشند: اين چه راهي است که در پيش گرفته‌اند؟ اين چه حکومت ديني است که دروغ و ريا سکه رايج آن است و جان انسان در آن همچون برگ خزان کالايي بي ارزش است؟ اين چه حکومت ديني است که مراجع عظام تقليد در حيات و ممات از گزند آن در امان نيستند و خانه‌هايشان نيز جولانگاه انتقام‌جويي کينه‌ورزان حکومت است؟

‫آيا بازداشت‌ و سرکوب بلافاصله تعداد ديگري از فعالان سياسي و حقوق بشري خوشنام و مبرز ايراني همچون دکتر ابراهيم يزدي، عمادالدين باقي و ... را مي توان جز نشانه‌اي آشکار از درماندگي و سراسيمگي ناشي از ارتکاب جنايتي هولناک در روز عاشورا تفسير کرد؟

‫آري؛ عاشوراي ۱۳۸۸ رنگ خون گرفت و در تاريخ ماند و نويد داد که خونهاي به ناحق ريخته دامن‌گير استبداد خواهند شد.

‫سازمان دانش آموختگان ايران چنانچه که در بيانيه ۲۵ خرداد خويش تصريح کرده است يکبار ديگر « به نيروهاي انتظامي و امنيتي يادآور مي‌شود که سلاح دردست آنها امانتي از سوي مردم است که نبايستي به روي صاحبان اصلي آن گرفته شود».

‫سازمان دانش آموختگان ايران اسلامي (ادوار تحکيم وحدت) همچنين ضمن تسليت به ملت شريف ايران و خانواده‌هاي داغدار «شهيدان عاشورا» به ويژه خانواده معزز و محترم جناب آقاي مهندس ميرحسين موسوي، از درگاه خداوند متعال براي اين ملت مظلوم صبر، استقامت و پيروزي مسالت دارد.

‫سازمان دانش آموختگان ايران اسلامي (ادوار تحکيم وحدت)
‫هفتم دي‌ماه يکهزار و سيصد وهشتاد وهشت شمسي برابر با يازدهم محرم ۱۴۳۱قمري

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .