‫بيانيه شماره ۵ خانواده زندانيان سياسي
‫فرياد استغاثه زندانيان دل هر انسان آزاده اي را به درد مي آورد



‫خانواده هاي زندانيان سياسي با صدور بيانيه اي با بيان اينکه "فرياد استغاثه زندانيان بي گناه در زندان هاي جمهوري اسلامي دل هر انسان آزاده اي را به درد مي آورد" و با تاکيد بر ادامه تلاشهايشان، عملکرد قوه قضائيه در حوادث اخير را نقطه تاريکي در کارنامه نظام اسلامي ارزيابي کردند.

‫متن کامل اين بيانيه به شرح زير مي باشد:

‫بسم الله الرحمن الرحيم

‫امن يجيب المضطر اذا دعاه و يکشف السوء

‫دو ماه است که خانواده هاي زندانيان سياسي براي استخلاص عزيزان دربندشان ختم امن يجيب گرفته اند. مادراني که خواب راحت در فراق از آنان سلب شده، پدراني که خشم خود را از اين همه ظلمي که مي بينند، براي حفظ مصالح کشور فرو مي خورند و همسراني که يادآوري لجظه اي از مرارت ها و عذاب هاي يار زندگي شان قلب هايشان را در هم مي فشارد و فرزنداني که متحير و مضطرب نظاره گر پرده هاي شرم آور قصه هاي تلخ جور و ناجوانمردي و پلشتي هستند و وابستگاني كه همه اين دردها را درد خود مي دانند و از هرگونه هم دردي دريغ نورزيده اند.

‫فرياد استغاثه زندانيان بي گناه در زندان هاي جمهوري اسلامي دل هر انسان آزاده اي را به درد مي آورد و رنج و الم حاصل از آن چه اين روزها بر ما مي رود، جهاني را به فغان و خروش آورده است. و در عجبيم که چگونه مسئولين و قدرتمندان کشورمان حتي براي حفظ قدرت خويش، عزمي براي پايان دادن به بازي از پيش باخته خود ندارند.

‫ما خانواده زندانيان سياسي از آغازين روزهاي اين بازي، احساس خطر کرده فريادمان را به اشکال مختلف به گوش مراجع بزرگوار و علما و فضلا و انديشمندان و نيز مسئولين قوه قضائيه و مقننه رسانديم. اما مع الاسف رئيس قوه قضائيه به عنوان مهم ترين مرجع رسمي و قانوني، با تعلل در رسيدگي به وضعيت عزيزانمان و از آن غيرقابل گذشت تر با عدم پاسخ گويي به درخواست ملاقات ما براي هميشه نقطه تاريکي در کارنامه خود در نظام اسلامي باقي گذاشت و در مورد قوه مقننه همچنان در انتظار اجابت درخواست خانواده هاي زندانيان سياسي هستيم.همچنين ضمن سپاس از اقدام مدبرانه تشکيل کميته بررسي وضعيت بازداشت شدگان اخير در خانه ملت و با سپاس از نمايندگان وارسته و آزاده اي که به قصد روشن شدن حقائق مجدانه در اين کميته انجام وظيفه مي کنند، از اين عزيزان مي خواهيم که در تحقيقات خود مسائل را عميق تر جستجو کنند و تنها اظهارنظرهاي دادستان يا مسئولين زندان و يا حتي خود بازداشت شدگان را تحت کنترل بازجوها ملاک قضاوت خود قرار ندهند و به ديگر سخن، خداي ناكرده زبان دادستان و مؤيد اقدامات غيرقانوني وي و همدستانش كه خود متهم اصلي اين اقدامات غيرقانوني هستند، نباشند و بيش از اين اعتماد مردم و بخصوص خانواده ها را سلب نكنند. فلذا براي اطمينان خاطر از صحت و سلامت و جسم و روان عزيزانمان حضور تيم پزشكي مجرب و بي طرف را در بازديدها مورد تأكيد قرار مي دهيم.

‫لازم است هشدار دهيم که اينک بعد از فشار بر روي زندانيان نوبت خانواده هاي آنان رسيده که به تاوان افشاگري پيرامون وضعيت عزيزانشان صرفا به منظور درخواست مدد و ياري، آن هم در حوزه اي محدود به دليل عدم همكاري رسانه هاي دولتي و فراگير براي خبررساني، تحت فشار مراجع قضايي و يا حتي مراجع غيرمسئول قرار مي گيرند.امروز امنيت اعضاي خانواده هاي زندانيان سياسي در معرض تهديد است و در بعضي به اصطلاخ ملاقات ها با بازداشت شدگان و در حضور آنان، خانواده ها به دستگيري و آزار و اذيت هاي ديگر تهديد مي شوند.

‫نکته ديگري که بعضي خانواده ها را به شدت متعجب و در عين حال نگران کرده است، اصرار عزيزانشان بر عدم نياز به وکيل است. طبيعي است که ايشان خود بايد برگه وکالت را امضا کنند و امتناع از اين امر به معني محروم ماندن از حقي قانوني است که به نظر نمي رسد در شرايط طبيعي هيج کس راضي به آن باشد.

‫همچنين اجبار زندانيان به استعمال داروهايي که اثرات جسمي و رواني فراوان بر روي مصرف كننده آن دارد، همه خانواده ها را نگران کرده و با توجه به اين که اعتراف گيري تحت فشار و آزار و در شرايط غيرعادي(از جمله استعمال داروهاي خاص)براي تدارک ديدگان سناريوي انقلاب مخملي واجد اهميت فراوان است و هرگونه افشاي حقيقت در اين زمينه براي آنان هزينه هاي گزاف دارد، تلاش زيادي براي مستور ماندن اين اقدامات غيرانساني در زندان ها مي شود.

‫ما خانواده زندانيان سياسي بار ديگر از مقامات مسئول مي خواهيم به نداي حق طلبي ما که از ابتدا تنها به درياي بيکران رحمت بي منتهاي الهي دست انداخته ايم، توجه نشان دهند و بيش از اين عواطف ما و فرزندانمان را جريحه دار نکنند و با آزاد کردن فوري زندانيان و دلجويي از آسيب ديدگان اندکي از بار گناهان کبيره خود براي تضييع حقوق مردم بکاهند و در پايان هشدار مي دهيم که عواقب هرگونه تأخير در روند آزاد کردن عزيزانمان بويژه دختران بي گناه دربندمان برعهده آنان خواهد بود.

‫آزادي فوري و بي قيد و شرط جگرگوشگان مان هنگامه شهيدي، ژيلا بني يعقوب، سميه توحيدلو، هاله سحابي، مهسا امرآبادي، شيوانظرآهاري، روشنک سياسي، شاسيته اميري، سعيده کردي نژاد، زهرا توحيدي، نيلوفر و آذرچهر شفيعي، فرشته ميرزايي و ديگر زنان دربند خواسته عاجل ماست و در غير اين صورت اقدامات بعدي را به مدد الهي و ياري هم وطنان حاضر در صحنه آغاز خواهيم کرد .

‫لا حول و لاقوة الا بالله العلي العظيم

‫جمعي از خانواده هاي زندانيان سياسي
‫‫۲۴/۵/۱۳۸۸

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .