‫بيانيه مجمع روحانيون مبارز دراعتراض به دادگاه نمايشي اخير


‫متن ششمين بيانيه مجمع روحانيون مبارز پس از انتخابات اخير به اين شرح است :

‫بسم الله الرحمن الرحيم
‫«فاصبر انّ وعد الله حق و لا يستخفنک الذين لا يوقنون» ( سوره روم ايه ۶۰)

‫خانواده عزيزان زنداني که بيش از چهل روز از بازداشت غيرقانوني و غيرشرعي آنان مي گذرد و منتظر بودند تا درآستانه جشن ولادت منجي بشريت و احياگرعدل و داد حضرت ولي عصر«عج» آزادي و بازگشت عزيزانشان را به کانون خانواده شاهد باشند ليکن متأسفانه پرده ديگري از سناريوي مفتضحانه و غير اخلاقي اصحاب تخلف و تقلب به نمايش گذاشته شد و به بهانه جلسه نمايشي دادگاه، چهره خسته و افسرده فرزندان رشيد ملت را در سيماي جمهوري اسلامي نشان دادند و بر زخم خانواده هاي آن عزيزان نمک پاشيدند و با اين حرکت ناشيانه نه تنها تأثيري بر رفع تنش و ايجاد آرامش حاصل نگرديد که خشم ملت هشيار و غيور ايران را برانگيخت.

‫ اکنون در رابطه با اين نمايش غم انگيز ذکر چند نکته را لازم و ضرور ميدانيم:
‫۱- نگهداري متهمين در بازداشتگاه بيش از ۲۴ ساعت بدون تفهيم اتهام،طبق قانون اساسي جمهوري اسلامي ممنوع است و از سوي ديگر برخورداري متهم از حق داشتن وکيل و حضور وي در جلسات دادگاه و محاکمه از مصرحات نظام دادرسي وقضايي کشور است. کساني که ادعاي ديانت و قانونگرايي آنان گوش فلک را کر نموده است، با چه مجوزي بيش از چهل روز ودر شرايط بسيار ناگوار که اخبار تکاندهنده آن دهان به دهان مي چرخد،عده کثيري از فرزندان متعهد و خدوم ملت را در بازداشت نگهداشته اند و سپس بدون اطلاع و حضور وکيل به محاکمه آنان مي پردازند؟!
‫وقتي با چهرههاي خدوم و سرشناس که بيش از سه دهه در خدمت آرمانهاي انقلاب و اهداف نظام اسلامي بوده اند و از هيچ تلاش و کوششي دريغ نورزيده اند اينگونه رفتار مي شود و نسبت به حقوق مسلم آنان بي اعتنائي ميگردد،روشن نيست که با شهروندان عادي و مردم بي نام نشان چه خواهد شد؟!

‫۲- کيفر خواست متهمان که بي شباهت به مقالات روزنامه فاسد کيهان نبود،عاري از هر گونه مباني حقوقي واستدلالهاي محکمه پسند و با ادبياتي سخيف،خود گواه روشني بر سستي ادعاهاي مطروحه بود و لطمه اي سخت بر اعتبار دستگاه قضائي کشور وارد کرد. نظام قضائي در هر جامعه ملجأ و پناهگاه مردم است و پاسدار مال ،جان و آبروي شهروندان. شکستن اين جايگاه به معناي فرو ريختن اميد و اعتماد کل جامعه است. متأ سفانه اينان براي سرکوب و نابود کردن مخالفان با روش هاي غير شرعي و غير قانوني خود،هر گونه تهمت و توهين و تحقيري را مجاز شمرده و هر کاري بدين منظور براي آنان قابل توجيه است.

‫۳- ملت هوشمند و بيدار ايران به خوبي ميداند که طبق آيات و روايات و صريح فتاواي فقها و بزرگان اسلام و نيز بر اساس مفاد همه نظامهاي حقوقي جهان و همچنين صريح قانون اساسي کشورمان، هر گونه اعتراف و اقرار که در محيط حبس و زندان و در شرايط رعب و فشار و وحشت اخذ شده باشد از درجه اعتبار ساقط بوده و هيچگونه بار حقوقي و شرعي ندارد. داستان عمار ياسر که تحت تأثير زور و ارعاب مشرکين مجبور به اظهار مطالبي بر خلاف ميل باطني شده بود ازجمله شواهد روشن در اين زمينه است. (سوره نحل آيه ۱۰۶)

‫۴- صحنه نمايشي که به نام دادگاه و محاکمه عرضه شد بيشترين هدفش منفعل کردن نيروهاي سياسي وافراد معترض به نتايج انتخابات بود، تا از زبان بازداشت شدگان مظلوم اتهام تقلب در انتخابات را از پرونده صحنه گردانان آن پاک کند،غافل از ان که ميليون ها انسان در سراسر کشور فريب اين ترفندها را نخواهند خورد و همچنان نتايج حاصل از اين انتخابات را مشروع نمي دانند. و نيز هدف ديگر اين صحنه نمايشي فضا سازي در جهت انحراف افکار جامعه وايجاد بي توجهي وغفلت از مسائل اساسي در عرصه سياسي کشور بود.آنها مي خواستند با طرح موضوع محاکمه متهمين و اعترافات برخي از آنها که از حساسيت بسيار در سطح افکار عمومي نيز برخوردار بود،ذهن و ضمير مردم از کانون توجه به اعمال زشت و جنايات ضد انساني انجام گرفته در برخي از بازداشتگاهها منصرف گرديده و محور توجه مردم به موضوع جديد محاکمات و اعترافات گردد. بي خبر ازآنکه احساست جريحه دار شده ميليون ها انسان ازاين جنايات همچنان خواستار شناسائي عاملان اين جنايات و محاکمه و مجازات آنان خواهد بود.

‫مجمع روحانيون مبارز اجرا نمايشاتي اينچنين مبتذل بنام دادگاه را محکوم مي کند وتنها دادگاهي را قبول دارد که به طور کامل منطبق با موازين شرعي وقانوني زير نظر قضاتي عادل و صالح برگزار گردد

‫مجمع روحانيون مبارز-۱۳۸۸/۵/۱۲

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .