يورش به کميته پي گيري وضعيت آسيب ديدگان
نيروهاي امنيتي اسناد جنايات را بردند

 

روز گذشته نيروهاي امنيتي با يورش به دفتر کميته پي گيري وضعيت آسيب ديدگان اخير در ستاد ميرحسين موسوي، تمام اموال و اسناد آن را توقيف کرده و بدون هيچگونه صورتجلسه اي با خود بردند.

کميته پي گيري وضعيت آسيب ديدگان که به رياست عليرضا بهشتي و زير نظر ستاد ميرحسين موسوي، نامزد معترض به انتخابات 22 خرداد تشکيل شده بود، محل مراجعه بسياري از مردمي بود که فرزندانشان يا در بازداشت به سر مي برند و يا در وقايع بعد از انتخابات جان باخته اند.

براساس گزارش سايت اينتر نتي نوروز، نيروهاي امنيتي در پاسخ به اعتراض مسولان دفتر مبني بر اينکه بايد طبق قانون، براي اموال و اسناد توقيفي صورتجلسه نوشته شود گفته اند اصلا قرار نيست اين اموال بازگردانده شود که لازم باشد صورتجلسه کنيم.

يورش نيروهاي امنيتي به دفتر کميته پي گيري آسيب ديدگان در حالي صورت مي گيرد که هفته گذشته، عليرضا بهشتي خبر از اضافه شدن 3 جانباخته به ليست جانباختگان بعد از انتخابات داده و گفته بود: نام سه جانباخته ديگر به ليست 69 نفره جانباختگان افزوده شده است و هنوز خانواده شهدايي هستند كه به دليل جو حاكم بر جامعه به اين كميته مراجعه نكرده اند.

دکتر بهشتي و مرتضي الويري نيز با حضور در کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي، اسامي و مشخصات اين 72 جانباخته را به اعضاي اين کميسيون ارائه کرده بودند.

اين يورش در حالي صورت مي گيرد که انتشار ليست 72 نفره جانباختگان حوادث پس از انتخابات که هفته گذشته صورت گرفت، خشم حاميان دولت را برانگيخته است. چنانچه روزنامه کيهان در ستون اخبار ويژه خود در مطلبي با عنوان "شما مرده ايد خود خبر نداريد" ارگان رسمي جبهه مشارکت را متهم به شايعه سازي و جعل اسامي جانباختگان نمود.

اين روزنامه نوشت: "شماري از ديكتاتورهاي سياسي با گردن كلفتي و به قيمت لطمه به امنيت عمومي و جان شهروندان و آسيب به حيثيت ملي تلاش كردند، انتخابات و رأي مردم را از ماهيت بيندازند و اين فرآيند دموكراتيك و مسالمت آميز را تبديل به گروكشي و چاقوكشي خياباني كنند. بنابراين خون كشتگان و آسيب ديدگان حوادث به گردن عناصر مذكور سنگيني مي كند و با فرار به جلو نمي توانند از پاسخگويي شانه خالي كنند. به عبارت ديگر با رديف كردن نام قربانيان يا كشتن شمار ديگري از شهروندان كه در قيد حيات هستند! ننگ جنايات اخير از كارنامه حزب مشاركت و شريكان آنها پاك نمي شود."

به باور ناظران يورش نيروهاي امنيتي به دفتر کميته پي گيري وضعيت آسيب ديدگان، تنها يک روز پس از حمله کيهان به انتشار اسامي قربانيان توسط اين کميته، نمي تواند تصادفي باشد. اين ناظران يادآوري مي کنند که ستون "خبار ويژه" کيهان، که توسط شخص حسين شريعتمداري نوشته مي شود، همواره زمينه ساز بسياري از برخورد ها بعدي با منتقدان حکومت بوده است.

طي روزهاي گذشته برخي اخبار حکايت از گذشتن تعداد جانباختگان احراز هويت شده از عدد صد داشت داشت که ماموران امنيتي پيش از اعلام اسامي و مشخصات جانباختگاني که به تازگي هوبت آنها مشخص شده، کوشيده اند مدارک و اسناد مرتبط را از دسترس خارج کنند.

 

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .