‫بازداشت مهندس کورش زعيم عضو شوراي مرکزي جبهه ملي ايران

‫‫شب گذشته (۳۱ خرداد ماه ) افراد لباس شخصي در ساعت دو بامداد وارد منزل مهندس کورش زعيم عضو شوراي مرکزي جبهه ملي ايران شده و پس از تفتيش منزل وي و مصادره دو دستگاه کامپيوتر و دستنوشته ها و کتابها ، وي را بازداشت و به محل نا معلومي منتقل نمودند.

هنوز خبر دقيقي از علت بازداشت و محل نگهداري وي در دست نيست.


فعالين حقوق بشر و دمکراسي

اسامي تعدادي از زخمي شدگان سرکوب خونين مردم تهران

بنابه گزارشات رسيده از بيمارستانهاي مختلف تهران، در اثر يورشها وحشيانۀ سپاه پاسداران يگانه ويژه لبلاس شخصي ها تعداد زيادي مردم تهران جانباختند و صدها زخمي به بيمارستانهاي مختلف تهران منتقل شدند.

اعتراضات گسترده مردم تهران که در مناطق مختلف شروع شده بود با سرکوب خونين سپاه پاسداران و يگان ويژه و لباس شخصيها مواجه شد. سپاه پاسداران مردم را هدف شليک مسقيم گلوله خود قرار داد . افرادي که جان باختند و يا زخمي شدند اکثرا از ناحيه شکم به بالا هدف گلوله ها و ساير ابزار خود قرار دادند اين سرکوب خونين منجر به جان باختن حداقل 30 نفر شده است اين آمار از چند بيمارستان گرفته شده است.

تعداد زخميها به حدي زياد بود که اورژانس تهران براي انتقال آنها به بيمارستانها ناچار به استفاده از اتوبوسهاي شهري شده است. تنها در بيمارستان 1000 تختخوابي(خميني) بيش از 85 زخمي که مورد اثابت گلوله و چاقو قرار گرفته اند بستري شده اند. وضعيت جسمي 15 نفر از آنها بسيار وخيم مي باشد . افراد زخمي شده از ناحيه سر،صورت،سينه و کمر زخمي شده اند.

تعدادي از زخمي شدگاني که به بيمارستان 1000 تختخوابي (خميني) منتقل شدند کساني هستند که در محدودي ميدان انقلاب،پارک اوستا،جمهوري مي باشند.

از طرفي ديگر حراست داشگاه تهران به محض ورود به بيمارستان از آنها عکس برداري ميکنند و براي آنها پرونده تشکيل مي دهند.

اسامي تعدادي از زخمي شدگان خونين روز گذشته مردم تهران که بدست ما رسيده است به قرار زير مي باشد:

1-سعيد طباطبائي 22 ساله ،گلوله به ناحيه فك اصابت كرده و در نزديكي دانشگاه تهران آسيب ديده

2-مصطفي كاظمي 30 ساله، اصابت گلوله به ناحيه پا در محدوده ايستگاه شادمان آسيب ديده

3-علي جهانگيري 32 ساله، خرد شدن دندانها به علت اصابت باتوم به صورت

4-مرتضي شريفي 28 ساله ،اصابت گلوله به شكم در پارك اوستا مورد اصابت گلوله قرار گرفته

5-محمد رضا پور محمد 37 ساله، اصابت گلوله به كتف بين ميدان انقلاب و آزادي زخمي شده

6-يوسف عبدي 21 ساله ،اصابت گلوله به گردن در خيابان رودكي زخمي شده

7-امير علي بهرامي 16 ساله، اصابت گلوله به شانه درخيابان نواب زخمي شده

8-سميه سعادتي 30 ساله، اصابت گلوله به دست چپ در نزديكي بيمارستان امام زخمي شده

9-حسين زينلي 47 ساله ،اصابت گلوله به پا سر دانشگاه شريف زخمي شده

10ايدا سحري زاده 26 ساله، اصابت گلوله به بازوي چپ در خيابان كاوه زخمي شده

11-ثريا محسني 42 ساله، شكستگي سر به علت اصابت باتوم در خيابان انقلاب زخمي شده

12-سعيد پور قاضي 25 ساله شكستگي سر به علت اصابت باتوم در خيابان توحيد زخمي شده

13-اسماعيل دري 37 ساله اصابت گلوله به پهلوي راست در خيابان خوش زخمي شده

14-صديقه كشفي 40 ساله اصابت گلوله به پا در خيابان اسكندري زخمي شده

15-قاسم زماني فر 33 ساله شكستگي دست در خيابان اسكندري مجروح شده

16-علي رضا شعباني 35 ساله اصابت گلوله به قفسه سينه در خيابان زارع زخمي شده

17-الهه يميني 27 ساله اصابت گلوله به شكم در خيابان كاوه زخمي شده

18-هما جوادي 46 ساله در رفتگي فك به علت اصابت باتوم در كارگر شمالي

19-خسرو خاوري 52 ساله اصابت گلوله به دست در ايستگاه قريب زخمي شده

20-ندا معصومي 31 ساله اصابت باتوم به صورت و شكستگي بيني در خيابان جمهوري زخمي شده

21-علي كهنه پوش 24 ساله اصابت گلوله به صورت در خيابان جمالي نرسيده به ميدان ازادي زخمي شده

22-نريمان داوودي 26 ساله اصابت گلوله به دست در خيابان آزادي زخمي شده

23-ابولفضل جعفري 28 ساله اصابت باتوم به سر و شكستگي سر در خيابان انقلاب زخمي شده

24-علي اكبر همتي 34 ساله اصابت گلوله به پهلو در خيابان قريب

پيکر جانباختگان به بيمارستان بقيه الله سپاه پاسداران منتقل شده اند.

بعد از تهديد ضمني ولي فقيه رژيم علي خامنه اي به سرکوب خونين مردم در نماز جماعت تهران که منجر به واکنشهاي گسترده بين المللي گرديد. روز گذشته علي خامنه اي به تهديدات خود جامه عمل پوشاند و مردم تهران و ساير شهرستانها را به خاک و خون کشاند. اين جنايتهاي توسط سپاه پاسداران صورت گرفته است که تحت امر ,ولي فقيه علي خامنه اي است. او به عنوان يک جنايتکار بايد مورد پيگرد بين المللي قرار گيرد تا جنايت عليه مردم ايران پايان يابد.

فعالين حقوق بشر ودمکراسي در ايران، سرکوب خونين مردم ايران که به دستور علي خامنه اي صورت گرفت بعنوان جنايت عليه بشريت محکوم مي کند. و از دبير کل سازمان ملل و مراجع بين المللي براي متوقف کردن سرکوب هاي خونين عليه مردم بي دفاع استمداد مي طلبد.

فعالين حقوق بشر ودمکراسي در ايران
31 خرداد 1388 برابر با 21 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

کميسارياي عالي حقوق بشر

کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا

سازمان عفو بين الملل

سازمان ديدبان حقوق بشر


لاريجاني : کاش اعضاي شوراي‌نگهبان از نامزدي حمايت نمي‌کردند

تابان: رئيس مجلس شوراي اسلامي در برنامه زنده شبکه 2سيما مطالب مهمي در باره انتخابات بيان کرد.

علي لاريجاني در گفت و گو ويژه خبري گفت: بخش عمده‌اي از مردم تصورشان در باره نتيجه انتخابات با نتيجه رسمي متفاوت است. بايد به اين تصور احترام گذاشت و حساب اين جمعيت زياد را با گروهي اغتشاش‌گر مخلوط نکرد.

وي با اشاره به مشارکت 85درصدي مردم در انتخابات آن را بي نظير دانست و راه قدرداني از آن را «صيانت از آراء برشمرد».

رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين در باره برخي شائبه‌ها گفت: اگرچه شوراي نگهبان را افراد متديني تشکيل مي‌دهند اما کاش برخي اعضاي آن به نفع يک کانديداي خاص وارد ميدان نمي‌شدند.

علي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود گفت: شوراي نگهبان بايد از همه ظرفيت‌ها استفاده کند تا اعتماد مردم در رسيدگي به تخلفات جلب شود .

رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره وجود شائبه تخلف در ا نتخابات گفت:‌البته من در مقامي نيستم که بتوانم قضاوت جامعي دراين خصوص داشته باشم زيرا اين وظيفه ناظران و شوراي نگهبان بايد اظهار نظر کنند اما با وجود فرآيند قانوني که براساس آن مجريان و ناظران و نمايندگان نامزدها سرصندوق ها هستند درباره سازوکار قانوني تامل شده است.

وي در عين حال افزود: ممکن است تخلفاتي نيز وجودداشته باشد و وجود شوراي نگهبان به عنوان ناظر به همين دليل است که اگر تخلفي صورت گرفته آن را بررسي کند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: راه هاي قانوني براي رسيدگي به اعتراضات باز است و ما بايد با مهرباني و متانت اين مسير را طي کنيم.

وي با اشاره به اظهار نظر آقاي رضايي مبني بر اينکه در برخي صندوقها بيشتر از آمار واجدان شرايط منطقه آراء به صندوقها ريخته شده است گفت: البته نمي دانم اين حرف درست است يا نه اما ممکن است تخلفي باشد که شوراي نگهبان بايد رسيدگي کند.

رئيس مجلس از نامزدها خواست مطالبات خود را در چارچوب قوانين پيگيري کنند.

به نوشته «خبر»، وي همچنين با اشاره به اينکه حساب اکثريت مردم از عده‌اي آشوب طلب جداست به نيروي انتظامي و بسيج گفت که با مردم مهربان باشند.

لاريجاني گفت: صداو سيما نبايد به گونه‌اي رفتارکند که موجب تحريک احساسات مردم باشد.

وي همچنين اظهار کرد: مسئولان بايد فضايي را ايجاد کنند که مردم احساس کنند مي‌توانند حرفشان رابزنند. مسئولان بايد فضايي غير از خيابان‌ها را براي تجمع در اختيار معترضان قرار دهند و ضمنا صداوسيما فرصت را به منتقدان بدهد.

لاريجاني بر لزوم آرام و معقول کردن فضاي جامعه تاکيد کرد و افزود: هر يک از نامزدها وکلايي براي پگيري کار خود بگيرند که مجلس نيز حتما در پيگيري اين موضوع حساس است.

وي اضافه کرد: کشاندن اين مسائل به خيابان ها به نحوي که موضوع حالت بي شکلي داشته باشد نتيجه بخش نخواهد بود.

لاريجاني افزود: البته من نمي گويم اين موضوع را به خيابانها نکاشنند اما اين نيز داراي قواعدي است و در کشور ما تجمعات چنانچه براساس قانون باشد مانعي ندارد.

وي اضافه کرد: بايد براي تجمعات مجوز بگيرند و در جايي برگزار کنندکه مخل کسب و کار مردم نباشد و اين راه باز است اما چنانچه اين تجمعات بي شکل و بي قانون باشد براي کشور مضرات دارد و مردم را عصباني مي کند.وي گفت:‌من فکر مي کنم نه بايد موضوع تجمعات را نفي کرد و نه بايد درباره موضوع تقلب فضاي غبار آلودي را پديد آورد که ارزش ومقدار اين انتخابات ضايع شود.

رئيس سابق صدا و سيما با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي نماز جمعه تاريخي تهران افزود:« بويژه پس از سخنان رهبري، لزوم ادامه اين مناظره ها براي تنوير افکار عمومي و همين الان احساس مي شود».

دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي در واکنش به مداخله برخي کشورهاي غربي، با ذکر مثال هايي تاکيد کرد که «اين کشورها بيش از اين بي آبرو هستند که نگران ما باشند و از حقوق بشر بگويند».

لاريجاني همچنين با اشاره به بيانيه سناي امريكا درباره مسائل اخير ايران گفت: اين اقدام سناي امريكا يك عمل مفتضحانه و عجولانه بود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران تاکيد کرد که پيوندهاي ديني و عاطفي ميان ملت ايران بسيار عميق است و اين اقدامات آمريکا هيچ تاثيري بر ملت ايران نخواهد داشت .

وي موقعيت کنوني جمهوري اسلامي ايران را يک فرصت مناسب و افتخار آميز دانست.

رئيس مجلس در پايان از مسئولان و نامزدها خواست فضا را آرام کنند.

گفتني است که وي، چند روز بعد از پايان انتخابات رياست جمهوري دهم و با توجه به برخي حوادثي که آن را «ناگوار» خواند، وزير کشور را مسئول اين اتفاقات دانسته بود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در آغاز جلسه علني 26خرداد تصريح کرد: اين روزها شاهد حوادث و اغتشاشاتي در کشور هستيم که لازم است نسبت به آن احساس مسووليت کنيم.

لاريجاني خاطرنشان کرد: توصيه‌هاي اکيد مقام معظم رهبري در رسيدگي به شکايت انتخاباتي شوراي نگهبان راهگشا بود و اميدواريم اين شورا با دقت و سرعت به اين موضوع بپردازد و به جامعه گزارش کند و مردم عزيز را در جريان قرار دهد.

رئيس مجلس خاطرنشان کرد: به همه آقايان (کانديداها) توصيه مي‌کنيم سير قانوني را در پيش بگيرند.

وي افزود: از سوي ديگر برخي برخوردهاي نسنجيده و نادرست در کوي دانشگاه و مجتمع مسکوني سبحان و مجتمع مسکوني نمايندگان و چند نقطه ديگر موجب ناراحتي دانشجويان عزيز و ساکنان اين مناطق شده است.

زيرا خود من نيز از برخي از اين مراکز بازديد داشتم و از چند نفر ديگر از نمايندگان خواستم به اين موارد رسيدگي و به مجلس گزارش شود.

لاريجاني اذعان داشت: چه معنايي دارد نيمه شب به دانشجويان در کوي دانشگاه حمله شود و يا ساعت 2:30 بامداد عده‌اي به مجتمع مسکوني سبحان حمله کنند و آسايش ساکنان را برهم بزنند. وزير کشور در اين زمينه مسوول است و بايد پاسخگو باشد.

وي گفت: اين موارد هم بايد در چارچوب قانوني شکل بگيرد و مجلس شوراي اسلامي با جديت اين خواسته را دنبال مي‌کند.

هم چنين شايان ذکر است که وي طي حکمي، هيئتي را براي بررسي وقايع اخير بويژه حادثه کوي دانشگاه تعيين کرده بود که آنان ضمن ديدار با نامزدهاي انتخابات و رئيس مجلس خبرگان رهبري، پس از ديدار با ديگر مسئولان، گزارش خود را در مجلس قرائت کردند.


دستگيري ۵ تن از اعضاي خانواده هاشمي

به گزارش شبکه ايران، پنج تن از اعضاي خانواده حجت الاسلام والمسلمين اکبر هاشمي رفسنجاني که در بين آنها فائزه هاشمي نيز به چشم مي‌خورد، شب گذشته توسط ماموران امنيتي شناسايي و با حکم مرجع قضايي دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار شبکه ايران فائزه هاشمي، دختر وي، همسر حسين مرعشي، دختر مرعشي و خواهر زن وي از جمله دستگير شدگان هستند.

گفته مي شود يکي ديگر از فرزندان هاشمي رفسنجاني نيز روز گذشته در نا آرامي‌هاي ميدان توحيد حضور داشته که پس از شناسايي بلافاصله متواري شده است.


روايت يک شهروند: تهران زير يورش

اين عبارات را در حالي مي نويسم که ترس بر دلم لانه کرده است. ترس هست اما ترديد نه! خواستم اين را از همين اول بگويم که اگر نوشته ام رنگي از هيجان و هراس دارد، آن، طبيعي ترين چيزي است که اين روزها برما مي رود. اما در اين قبال، آنچه به دست آورده ايم ايمان بيشتر به اراده خودمان، خواستمان و آزادي مان است. شعار نمي دهم. بخوانيد

جدود ساعت 5 ما در خيابان آزادي به سمت انقلاب حرکت مي کرديم. ( مسير از انقلاب به سمت آزادي بود ولي ما از پايين وارد شديم که اگر از انقلاب راه ندادند ، ما وارد خيابان شده باشيم). خيابان در سيطره نظامي ها بود. سر هر کوچچه دسته به دسته ايستاده بودند . تازه يک ربعي بود که در خيابان آزادي پيش مي رفتيم که اصلا نفهميدم چه شد که ديدم ناگهان مردم از روبرو (از طرف انقلاب) به سمت ما در حال دويدن هستند. من و همراهانم با صداي بلند فرياد مي زديم که سر جايتان بايستيد و کنار هم بايستيد که ناگهان در چشم برهم زدني دور و برما خالي شد و در برابرمان انبوه مردان غول پيکر ضد شورش حمله ور شدند. سعي کردم با آرامش از صحنه بيرون بروم و حالت دويدن نداشته باشم. چون بعضي از آنها موتور سوار بودند و هر که مي دويد به سمتش با موتور يورش مي بردند. اما همه اينها در کمتر از يک دقيقه رخ داد. در محاصره دو گارد ضد شورش قرار گرفتم و باتومها روي سرو کمرم فرود آمد. چشمم سياهي رفت و درد در سرم پيچيد. خوشبختانه در سوي ديگر خيابان مردم همه جمه شدند دوباره در خيابان. و سعي کردند با دعوت از ديگران ، به سمت ميدان آزادي يعني همان سمتي که ما آمده بوديم، راهپيمايي سکوت کنند. ولي چند دقيقه بيشتر نکشيد که گارد با تعداد زياد حمله کردند و متاسفانه مردم شروع کردند به دويدن.

نيروهاي ضد شورش که امروز خيلي رنگ به رنگ بودند ( رنگ و مدل لباسهايشان و ابزاري که استفاده مي کردند) دسته به دسته حمله مي کردند. به نظر مي رسيد که منتظر مي مانند تا مردم در يک جا جمع شوند و بعد به آنها حمله مي کردند. اگر نمي دويدي و فرار نمي کردي زير دست و پا له مي شدي. همانجا همراهانم را گم کردم و از هم جدا افتاديم. زني را ديدم که در وسط بيش از ده پليس گير افتاده بود و تا جان داشت مي زدندش. حتا به سمت پل هوايي که بعضي ها از پله هايش بالا رفته بودند، يورش بردند و مردم داخل کانال پل را به شدت با باتوم زدند. از آن موقع بود که مردم شروع کردند به شعار دادن. شعار عمده آنها " مرگ بر ديکتاتور" و الله اکبر بود. اما بعدتر رهبر را هم به شعارهايشان وارد کردند.

شعار آنها را دور هم جمع مي کرد و آن موقع بود که پليس هم شروع کرد به تيراندازي. اول هوايي. و گاز اشک آور. مردم در حالي که چشمها و صورتشان مي سوخت هر کدام به يک سو فرار کردند. بعضي ها در خانه هايشان را به سوي آنها باز مي کردند و بعضي هم نه!

من به علت سرگيجه و درد زياد سرم که باتوم خورده بود، به يک خانه در کوچه اي حوالي بهبودي پناه بردم . تهوع و سرگيجه داشتم و تمام بدنم مي لرزيد . عده ديگري هم آمدند. اما پليس هم به دنبال ما و کساني که به اين کوچه وارد شده بودند باز هم گاز اشک آور شليک کرد. در ميان افراد ديگري هم که به ان خانه پناه آورده بودند، پدر و پسري هم بودند که استخوان کتف پسر و فک پدر ش بر اثر اصابت باتوم به شدت آسيب ديده بود. ترسيده بودم. ترسيده بوديم. اما هيچ کدام حاضر نبوديم کوتاه بياييم و به خانه برگرديم. دختري که با مادرش در ميان ما بود دائما تکرار مي کرد : ديگر ترسمان از به خيابان رفتن ريخت!

ساعتي در آنجا بوديم . در اين مدت از بيرون اين خانه به شدت صداي تيراندازي مي آمد و نمي شد تشخيص داد که هوايي است يا به سمت مردم شليک مي کنند. از همراهانم بي خبر بودم و دلشوره آنها نمي گذاشت آرام بمانم.

بعد از اين که صداي شليک کم شد، من و آن عده بيرون رفتيم و به سمت بزرگراه يادگار راه افتاديم. اما قبل از بزرگراه ، تمام خيابان پر از نيروهايي با لباسهاي مختلف بود که من نمي دانستم از چه گروهي هستند. چند تايشان قبل از نزديک شدن ما با موتور به سمتمان آمد و داد زد که جلو نرويد و برگرديد. بسته است. پشت سرمان هم همين بساط بود . وسط مانده بوديم و دود را از بزرگراه مي ديديم. معلوم بود که در يادگار درگيري است.

از جمع جدا شدم و به همراه دختري دانشجو به سمت شمال بهبودي براه افتادم . تا نيمه رفته بوديم که ناگهان از پايين (سمت آزادي) نيروها حمله کردند. مردم شروع کردند به دويدن و برخي هم همراه اله اکبر عده اي هو مي کردند. علتش اين بود که به خاطر ماشينهايي که در بهبدي گير کرده و امکان حرکت نداشتند، نيروها نتوانسته بودند به مردم حمله کنند. اما همانجا خودم ديدم که چطور به ماشينها و خانه ها و شيشه مغازه هايي که بسته بودند حمله مي کردند. در بين راه، از مغازه اي به خانه زنگ زدم و دانستم بقيه همراهانم سالم رسيده اند. اما در خيابان خبر از کشته شدن سه نفر را دهان به دهان مي شنيدم. از شمال بهبودي توانستم تاکسي کرايه کنم و تا پل گيشا بروم و از آنجا ماشين ديگري به سمت شرق تهران. شنيدم که در ورودي گيشا هم گاز اشک آور شليک شده که علتش را ندانستم. ديگر توان دنبال کردن نداشتم.

حالا در خانه ام. با درد تن و درد وطن. درد تنمان کم کم به در مي شود اما درد وطن ؟ آيا به در خواهد شد؟

مهرداد گ.

Rooz online


ده کشته در تظاهرات روز شنبه

به گزارش خبرگزاري فرانسه و به نقل از تلويزيون پرس تي.وي، شبکۀ انگليسي تلويزيون ايران، ده نفر در درگيري هاي ميان نيروهاي انتظامي و تظاهرکنندگان روز شنبه در تهران کشته شدند.

تلويزيون ايران همچنين گزارش داده است که شب گذشته مسجدي در تهران به آتش کشيده شد. تلويزيون ايران که آتش سوزي را به " آشوبگران" نسبت داده است، در ابتدا از کشته شدن چند تن از نمازگزاران در اين مسجد خبر داده بود که در ساعات اوليۀ امروز، يکشنبه، خبر کشته شدگان در اين حادثه تکذيب شد.

به گزارش سيماي ايران، اين آتش سوزي شنبه شب در مسجد لولاگر، در حد فاصل ميان خيابان هاي نواب و آذربايجان - در نزديکي هاي ميدان آزادي- اتفاق افتاد.

سيماي ايران که پيش تر از تعدادي کشته در نتيجۀ اين آتش سوزي خبر داده بود، تصاوير ساختمان مسجد آتش گرفته اي را پخش و اعلام کرده که آتش سوزي هنگامي حادث شده است که نمازگزاران براي اقامۀ نماز مغرب در اين مسجد حاضر بوده اند.

خبرگزاري فرانسه مي نويسد: تصاويري که تلويزيون ايران از مسجد آتش گرفته پخش مي کرده است، ساختمان آتش گرفته اي را در روز نشان مي داده، در حالي که تلويزيون ايران خبر فوق را شب گذشته پخش کرده و مدعي شده است که مسجد شب هنگام و همزمان با نماز مغرب دچار آتش سوزي شده است.


يکي ديگر از دانشجويان دانشگاه صنعتي بابل بازداشت شد

خبرنامه اميرکبير: سياوش سليمي نژاد يکي ديگر از دانشجويان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل روز گذشته ربوده شد.

با ربوده شدن اين دانشجويان تعداد دانشجويان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل به دلايل نامعلومي بازداشت شده اند، به ۴ نفر رسيد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، پيش از اين محسن برزگر، ايمان صديقي و حسام الدين باقري در روز پنج شنبه گذشته توسط نيروهاي لباس شخصي بازداشت شدند.

سپاه پاسداران بابل پيش از اين اعلام کرده بود که اعضاي فعال انجمن اسلامي دانشگاه نوشيرواني را دستگير خواهد کرد.

همچنين در روز شنبه مراسم ختم شهداي اعتراضات روزهاي اخير کشور در اين دانشگاه برگزار شد.


بازداشت ژيلا بني يعقوب و بهمن احمدي امويي دو روزنامه نگار در تهران

خبرنامه اميرکبير: مطابق با خبرهاي رسيده، ژيلا بني يعقوب و همسرش بهمن احمدي امويي بازداشت شدند.

شب گذشته، شنبه شب، ماموران امنيتي به خانه ژيلا بني يعقوب و بهمن احمدي امويي ريختند و ضمن تفتيش کامل منزل آنها و بردن برخي وسايل، آنها را بازداشت كردند.

در مورد وضعيت اين دو روزنامه نگار هنوز هيچ اطلاعي در دست نيست

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .