فعالين حقوق بشر و دمکراسي

تعداد جان باختگان شهر تهران به بيش از 19 نفر رسيده است

بنابه گزارشات رسيده از تهران، تا به حال تعداد جانباختگان يورشها و درگيرهاي انصارالله،گارد ويژه و ماورين وزارت اطلاعات با مردم تهران به بيش از 19 نفر رسيده است.

در حال حاضر تعداد زيادي از زخمي شدگان که وضعيت بعضي از آنها حاد مي باشد و در بيهوشي بسر مي برند در بيمارستانهاي مختلف تهران بستري هستند.در بيمارستان 1000 تختخوابي (خميني) 4 نفر از زخمي شدگان در حالت کوما بسر مي برند.

از طرفي ديگر تعداد زيادي از دستگير شد به بند سپاه زندان گوهردشت کرج و زندان کهريزک انتقال داده شدند. زندان کهريزک يکي از مخوفترين زندانهاي ايران مي باشد که در آن زندانيان علاوه به شکنجه هاي جسمي و روحي شديد،آنها را به طرق مختلف تحقير مي کنند.گزارشاتي که از زندان کهريزک مي رسد رادان از جمله کساني است که آخر هر هفته همراه با تعداد زيادي از افراد خود با هلي کوپتر به انجا مي روند و زندانيان بي دفاع را مورد شکنجه هاي وحشيانه خود قرار ميدهند تا به حال تعداد زيادي از زندانيان در آنجا در اثر شکنجه جان باختند.

خانواده هاي دستگير شدگان از وضعيت و شرايط عزيزانشان بي خبر هستند آنها با در دست دشتن عکسهاي عزيزانشان به بيمارستانها مراجعه مي کنند تا شايد از وضعيت عزيزانشان مطلع شوند. مراجعات آنها به ارکانهاي مختلف اين رژيم براي اطلاع يافتن از سلامتي عزيزانشان و محل بازداشت آنها تا به حال بي نتيجه بوده است

فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران، به گلوله بستن مردم و جوانان که تا به حال منجر به جان باختن تعداد زيادي از آنها شده را محکوم مي کند و از سازمانهاي بين المللي خواستار اقدامات فوري براي متوقف کردن کشتار مردم بي دفاع ايران است.

فعالين حقوق بشر ودمکراسي در ايران
28 خرداد 1388 برابر با 18 ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

کميسارياي عالي حقوق بشر

کمسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا

سازمان عفو بين الملل

سازمان ديدبان حقوق بشر


بيانيه خانواده جمعي از زندانيان و همسران شهدا خطاب به علما

امروز پنجشنبه گروهي از خانواده هاي زندانيان و آسيب ديدگان وقايع اخير از جمله تاجزاده، رمضانزاده، امين زاده، خانجاني و همسران شهداي جنگ تحميلي براي تظلم و دادخواهي و اعتراض به برخوردهاي وحشيانه اخير با ملت ايران، براي ديدار مراجع و علما به شهر قم سفر کردند و بيانيه اي به شرح زير صادر کردند:

انا لله و انا اليه راجعون

علماي اسلام به داد اسلام برسيد «امام خميني (ره)»

ما زنان اين مرز و بوم شکايت به کجا ببريم. امروز که دختران و پسرانمان در دانشگاه ها، خوابگاه ها و در کوچه و خيابان ها سيلي مي خورند و به خاک و خون در مي غلتند و با چوب و چماق و باتوم برقي و گلوله مورد ضرب و شتم قرار مي گيرند و جان خود را از دست مي دهند. در حالي که با هدف دفاع از حق خود و راي خود و راي ملت، به ميدان آمده اند و ايستادگي مي کنند. بي شک اين هجوم ها از طرف اصحاب دروغ و تقلب صورت مي گيرد که براي تکميل طرح مزورانه خود به بانک ها، ادارات و اموال عمومي حمله مي کنند و به تخريب آن ها دست مي زنند و دولت با همکاري صدا و سيما کوشش مي کند که موج سبز مردمي را که ذخيره ارجمندي براي کشور و نظام است، خس و خاشاک و وابسته به بيگانگان جلوه دهد. در حالي که اين حرکت مردمي، تنها منعکس کننده خواست مستقل و به حق مردمي است که از اين همه تقلب و دروغ و پرونده سازي و ظلم به فغان آمده اند و ديگر نمي خواهند امکان استمرار ظلم را به ظالمين به حقوق مردم بدهند.
علماي بزرگوار، ما دردمان را به کجا ببريم که همه اين حق کشي ها به نام دين و اسلام انجام مي شود و چه کنيم که فرزنداني که با عشق به خدا و اسلام بار آورده ايم و به آن ها آموختيم که چون حسين (ع) در مقابل ظلم و بيداد بياستند و مقاومت کنند، امروز درست در زمان اجراي اين تعاليم آماج حملات مدعيان دينداري قرار گرفته اند.

علماي اسلام به داد جوانان اين مرز و بوم برسيد که قرباني قدرت طلبي زياده خواهان متکبر قرار گرفته اند. براستي جمهوري اسلامي را چه مي شود که فرزندان خود را مي خورد و ما چه کنيم که دل در گرو اين انقلاب و آرمان هاي بلند آن داريم و در عين حال نمي توانيم شاهد ساکتي در برابر تضييع حقوق مردم و امت اسلام باشيم؟ بهترين فرزندان انقلابي اين ملت سترگ که طي سي سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي تلاش مداوم براي حفظ دستاوردهاي آن داشته اند و از بذل جان و مال دريغ نورزيده اند، اينک در بند و حبسند و به نا حق در رديف دزد و جاني و مجرم قرار گرفته اند. «باي ذنب»!!!

«باي ذنب»!!! امروز ما به نمايندگي مادران دردمند و نگران اين سرزمين به دادخواهي نزد شما آمده ايم و همه مردم از زن و مرد و پير و جوان انتظارشان از مرجعيت مستقل شيعي و علماي اعلام و حجج اسلام اين است که در زمانه اي که امت سوگوار ذبح ارزش ها و قتل نفس آن هم به جرم حق دادخواهي هستند، خاموش نمائيد و به صداي تظلم خواهي آنان پاسخ دهيد و در کنار ما و فرزندانتان و پشت و پناهشان باشيد تا هرگز به دنبال ملجا و پناه ديگري نباشند. انتظار ما اين است که به داد اين مردم مظلوم، صبور و مقاوم برسيد که اگر امروز به فکر نجات اسلام از چنگال تحجر و فريب و دروغ و ريا نباشيد، فردا خيلي دير است.

ما آموخته ايم که در طول تاريخ بيوت علما همواره ملجا و پناهگاه ستم ديدگان و تظلم خواهان بوده است و در اين مقطع حساس تاريخي مي خواهيم اين آموزه را به فرزندانمان منتقل کنيم که بيش از هميشه فرق اسلام ناب محمدي (ص) و اسلام طالباني را درک مي کنند و با طنين الله اکبر به حمايت از نخست وزير امام و دفاع از حقوق ملت مي پردازند. اين فرصت طلايي پاس داشتي است و امروز اين جوانان و اين ملت بيدار و آگاه بايد در پناه اسلام قرار گيرند و قدر حرکت اصيل مردم و حضور شکوهمندشان که موجب افزايش مشروعيت نظام است، دانسته شود که در غير اينصورت با جفا در حق زحمت کشان و دردکشيدگان عرصه عدالت طلبي عواقب سخت آن گريبانگير دولت و ملت خواهد شد.

جمعي از مادران داغدار و دلسوخته و خانواده هاي زندانيان و آسيب ديدگان وقايع اخير


مردم و دانشجويان در کنار هم؛ دانشگاه، هدف اصلي نيروهاي کودتا

دانشگاه هاي کشور در ادامه اعتراضات به کودتاي انتخاباتي، چهارمين شب پياپي را در التهاب و در حضور نيروهاي فشار به صبح رساندند. اين در حاليست که صداي مجلس شوراي اسلامي نيز درآمده و مجلس ضمن تشکيل کميته پيگيري و با طرح سئوال از وزير علوم خواستار “برخورد با آمرين و عاملين کوي دانشگاه و جبران خسارت‌هاي مادي و معنوي” وارده به دانشجويان شده اند.

اما “خسارت هاي مادي و معنوي” دانشگاه هاي کشور در شب گذشته چه بود؟

دانشگاه رازي کرمانشاه

پس از اعتراض هاي دانشجويان دانشگاه رازي کرمانشاه به تقلب در انتخابات، تاکنون ۶ نفر از اين دانشجويان توسط نيروهاي امنيتي و لباس شخصي ربوده شده اند.دو تن از ربوده شدگان، سيامند غياثي و محمد جعفري از فعالين دانشجويي و اعضاي ستاد تبليغاتي مهدي کروبي هستند.به گزارش خبرنامه اميرکبير اين دانشگاه در روزهاي يکشنبه و دوشنبه شاهد اعتراضات دانشجويي به نتايج جعلي انتخابات بود. در پي اين اعتراضات آرام، نيروهاي امنيتي ساعت ۴ صبح با ورود به خوابگاه اين دانشگاه تعدادي از دانشجويان را ربودند. شب گذشته نيز، دانشگاه و کوي خوابگاهي توسط نيروهاي انتظامي و لباس شخصي محاصره شد. نيروهاي لباس شخصي که به انواع سلاح هاي سرد و گرم مجهز بودند مرتبا دانشجويان خوابگاه ها را تهديد به حمله مي کردند.در حال حاضر تعداد زيادي از دانشجويان دانشگاه رازي که حاضر به ترک خوابگاه خود نشده اند، در معرض حملات گروه هاي فشار قرار دارند.

دانشگاه تبريز

به دانشجويان دانشگاه تبريز هم که از ۳ روز پيش در محاصره نيروهاي ضدشوش قرار دارد، فشارهاي فراواني وارد مي شود؛ از يک سوطي روزهاي گذشته تعدادي از دانشجويان اين دانشگاه بازداشت شده اند که از وضعيت آنها اطلاعي در دست نيست، و از سوي ديگرنيروهاي امنيتي ضمن تماس با خانواده هاي دانشجويان آنها را تهديد کرده اند که فرزندان خود را هر چه سريعتر از دانشگاه خارج سازند. همزمان مسئولين دانشگاه هم اعلام کرده اند که اين دانشگاه به مدت ۱ ماه تعطيل است و به دانشجويان تا ساعت ۸ امروز مهلت داده شده است تا خوابگاه ها را تخليه کنند. مسئولين دانشگاه دانشجويان را تهديد کرده اند که در صورت عدم ترک خوابگاه ها، متوسل به نيروهاي لباس شخصي و انتظامي خواهند شد.

دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۴ دانشجوي دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين توسط نيروهاي لباس شخصي ربوده شده اند. اين چهار عضو تشکل اسلامي دانشجويان اصلاح طلب دانشگاه قزوين هنگام خروج از دانشگاه، توسط افراد ناشناس بازداشت و به مکان نامعلومي انتقال يافته اند.به گزارش خبرنامه اميرکبير، پيام حيدر قزويني، دبير تشکل اصلاح طلب دانشگاه قزوين، نسيم رياحي عضو شوراي مرکزي تشکل اصلاح طلب، مجتبي رحيمي و عطا رشيدي از اعضاي اين تشکل بدون ارائه حکم و توسط نيروهاي لباس شخصي دستگير شده اند.تشکل اسلامي دانشجويان اصلاح طلب دانشگاه بين المللي قزوين با صدور بيانيه اي ضمن محکوم کردن اين عمل، خواستار آزادي فوري و بي قيد و شرط اين دانشجويان شده اند.

دانشگاه مازندران

پس از حمله نيروهاي لباس شخصي و انصار به دانشجويان متحصن دانشگاه مازندران در روز سه شنبه و بازداشت صد نفر از دانشجويان، ديروز نيز حدود چهل نفر از دانشجويان طبق دستور رييس دانشگاه ممنوع الورود شدند.بر اساس گزارش هاي رسيده با وجود قول مسئولين دانشگاه و مقامات امنيتي استان به دانشجويان در مورد حفاظت از امنيت جاني آنها، نيروهاي چماق به دست، شامگاه گذشته، به متحصنين حمله کردند و پس ازضرب و شتم، تمامي آنان را به نيروي انتظامي بابلسر منتقل کردند. دانشجويان بازداشتي به جز ۱۵ نفر از آنها، پس از بازجويي و اخذ تعهد به تدريج آزاد شدند. طبق اخبار تاييد شده اسامي اين ۱۵ نفر که به بازداشتگاه بابل انتقال يافته اند به اين شرح است: ميلاد حسيني کشتان، علي نظري، سياوش صفوي، علي دنياري، مهدي داوديان، رزگار مرادپناه، رحمان يعقوبي، شوانه مريخي، مازيار يزداني، محمد فکري و علي عباسي.

طبق گفته فعالين دانشجويي اين دانشگاه، عليرضا کياني دبير سياسي انجمن اسلامي دانشگاه مازندران و اشکان ذهابيان فعال دانشجويي استان مازندران که در هنگام بازداشت به شدت مورد ضرب و شتم نيروهاي لباس شخصي قرار گرفته بودند، با صدور قرار بازداشت به بازداشتگاه اطلاعات ساري انتقال يافته اند. از وضعيت اين دو دانشجو و همچنين ديگر دانشجويان مصدومي که روز گذشته مورد يورش ماموران قرار گرفته بودند، اطلاع دقيقي در دست نيست.

همزمان به حکم رياست دانشگاه مازندران ديروز بيش از ۴۰ نفر از دانشجويان به دانشگاه ممنوع الورود شدند. اطراف دانشگاه نيز امنيتي شده است و عبور مرور دانشجويان به شدت کنترل مي شود.

دانشگاه سيستان و بلوچستان

دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان ديروز از ساعت ۱۷ با راهپيمائي در دانشگاه، و سردادن شعارهايي چون “مرگ بر ديکتاتور چه شاه باشه چه دکتر”، “مرگ بر طالبان چه در کابل چه تهران”، “موسوي موسوي راي مرا پس بگير”، “دانشجو مي ميرد ذلت نمي پذيرد” به سوي سر در اين دانشگاه رفتند؛ جايي که مردم شهر از پشت نرده ها با آنان همصدا شدند وبر لزوم ابطال انتخابات تاکيد کردند. به گزارش خبرنامه اميرکبير “در ادامه اين اعتراضات، در حدود ساعت ۸ شب، دانشجويان در اقدامي نمادين و در سوگ شهداي راه آزادي و بخصوص دانشجويان شهيد شده در حوادث اخير دانشگاه تهران دانشگاه اصفهان، هر دانشجو يک شمع روشن نموده و به احترام روح ايشان يک دقيقه سکوت نمودند و سپس فاتحه اي براي شهيدان ايران زمين خواندند.”

در ادامه اعلام شد که دانشجويان به اعتراض مدني خود ادامه خواهند داد و در همين امروز در جلوي سلف سرويس دانشگاه اقدام به اعتصاب غذا خواهند کرد.

پاسخ هاي دولتي

به دنبال اين برخوردها که تاکنون بر اساس اخبار رسمي به مرگ ۷ دانشجو ، مجروح شدن تعداد زيادي از آنها و همچنين تخريب برخي از خوابگاه هاي دانشجويي کشور منجر شده، مجلس ديروز جلسه اي غيرعلني تشکيل داد که در آن “فرهاد رهبر، رئيس دانشگاه تهران حوادث را شرح داد و جانشين فرماندهي نيروي انتظامي نيز در مورد رويدادهاي اخير و آنچه در روزهاي شنبه و يکشنبه در کوي دانشگاه گذشت، گزارشي ارائه کرد.”

به گزارش خبرگزاري هاي رسمي دولتي نايب رئيس مجلس و مسئول کميته پيگيري حوادث اخير دانشگاه هااين سئوال رامطرح کرده است که “چرا افرادي با لباس شخصي و بدون داشتن ماموريت از طرف نهادهاي مسئول داخل نظام وارد کوي” شده اند. وي ضمن تاکيد بر اينکه “از نظر کميته اين افراد کاملاً مشکوک هستند” خواستار شناسايي “هر چه سريعتر هويت آنان توسط دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي” شده است.

گزارشات مردمي

اگر چه در مورد گزارش نماينده دولت و نيروهاي انتظامي خبري منتشر نشده است، امامنابع دانشجويي و شاهدان عيني گزارشات خود را به طور روزمره منتشر مي کنند.بر اساس يکي از اين گزارش ها، به نقل از کادر هاي پزشکي يکي از بيمارستان هايي که جان باختگان و مجروحين اين حادثه به آنجا برده شده اند “اکثر مجروحان کوي دانشگاه از ناحيه سينه مورد اصابت چاقو قرار گرفته بودند.” اين دانشجويان در حمله نيروهاي انصار حزب الله و نيروهاي لباس شخصي به دانشجويان حمله کردند و همگي مجهز به انواع سلاح‌هاي سرد و گرم از جمله قمه و تبر بودند.

از سوي ديگر بيشتر کشته شدگان حوادث اخير از ناحيه سر و بالا تنه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند. اين امر نشان دهنده آن است که شليک کنندگان در همه موارد دستور شليک به قصد کشتن داشته اند.يک دانشجوي پزشکي در اين مورد نوشته است: “ديشب اورِژانس يکي از بيمارستان هاي اصلي ما قيامت بود. در حالي که قرار بوده تمام مجروح ها به بيمارستان هاي بقيه الله و بيمارستان هاي ارتش برده شوند، انقدر زخمي بوده که به تمام بيمارستان ها سرريز شده. ديشب نه نفر تو بيمارستان ما فوت شدند و ۲۸ زخمي تير خورده بودند. تا صبح همه مسئولاي دانشگاه تو بيمارستان گريه ميکردند. جنازه هاي کشته شده ها را با وانت بردند. حتي نگذاشتند کسي اسم و رسم شان را بفهمد.”

اين دانشجوي پزشکي سپس مي نويسد: “کسي حق ندارد با زخمي ها صحبتي کند يا اطلاعاتي از آنهابگيرد. انقدر اوضاع زخمي ها خراب است که اورژانس ما که قوي ترين طب اورژانس را دارد از دانشجويان خواسته اگر مي توانند بمانند و کمک کنند.”

مريم کاشاني روز


قطعي اس ام اس به اي ميل هم رسيد

شبکه ارتباطي کشور محدود و محدودتر مي شود. از روز جمعه۲۲خرداد اختلالات سراسري سرويس هاي ارتباطي شروع شد. قطع سيستم اس ام اس از ابتداي شب بيست و يکم خردادماه اولين قدم براي قطع گسترده شبکه اطلاع رساني بود. البته در ابتدا مردم و مشترکين کليه اپراتورهاي کشور تصور مي کردند اين موضوع يک اتفاق آني باشد. از اين تاريخ تاکنون نه اين سيستم وصل شده و نه توضيحاتي از سوي مقامات در اين باره داده شده است. البته در اين ميان گفته شده شرکت مخابرات، شرکت ارتباطات سيار و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در حال پيگيري و بررسي علل و عوامل توقف ارسال اس ام اس يا پيامک شده اند اما تاکنون اين بررسي ها به نتيجه نرسيده و هيچ يک از سازمان ها و ارگان هاي مربوطه گزارشي مبني بر کشف علت قطع سيستم ارائه نکرده اند. پس از قطع سراسري سيستم پيامک، قطعي مثل ويروس پيشرفته يي به سيستم تماس هاي تلفن همراه هم سرايت کرد. با اختلال پيش آمده در اين سيستم مشترکين مورد جفاي ديگري قرار گرفتند و بدين ترتيب امکان تماس آنها در طول شب کاملاً قطع شد.

قطع شبانه سيستم تماس تلفن همراه نيز همچنان به قوت خود باقي است و هنوز هيچ مرجع دولتي توضيحي در اين باره نداده است. با اتفاقات عجيب و غريب و غيرمتعارفي که در اين دو سيستم واقعاً ابتدايي رخ داد مردم از ابتدايي ترين خدمات و سرويس هاي ارتباطي محروم شدند. از روز دوشنبه نيز قطع سرويس تماس در شبکه تلفن همراه زودتر از روزهاي پيش يعني از ساعات ۱۶ به بعد شروع شد. اما اين ويروس قطعي از روز سه شنبه به جان اينترنت افتاد و امکان ارسال و دريافت اي ميل را از کليه هموطنان ايراني سلب کرد. قطع گسترده سرويس هاي ارتباطي مشکلات عديده و بسياري را براي مردم به وجود آورده است.

با اختلالات پيش آمده دولت الکترونيک هم در اين ميان از پا در آمده است و خدمات دهي اين مراکز نيز تعطيل شده است. ديروز اعتماد درصدد برآمد طي تماس هايي اين موضوع را بررسي کند اما هيچ مسوولي جواب نداد. قطعي ارتباطات هم داد مجلس را درآورد و مجلس خواستار پايان دادن به اين وضعيت بود که محمد سليماني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به مجلس برود و پاسخگوي مجلس در برابر وضعيت فعلي باشد.

اعتماد


استعفاي دسته جمعي اساتيد دانشکده شيمي دانشگاه شريف

خبرنامه اميرکبير: اساتيد دانشکده شيمي دانشگاه صنعتي شريف روز گذشته به صورت دسته جمعي استعفا دادند.

اين اساتيد در اعتراض به حملات و جنايات صورت گرفته اخير به صورت دسته جمعي استعفا دادند.

پيش از اين نيز بسياري از اساتيد دانشگاه تهران در اعتراض به جنايات صورت گرفته در کوي دانشگاه تهران استعفا دادند.

جمعي از اساتيد دانشگاه اميرکبير نيز در روز يکشنبه گذشته با تحصن در مسجد دانشگاه، در اعتراض به وقايع اخير صورت گرفته بر عليه مردم و دانشجويان و تقلب در انتخابات استعفا دادند.


اولتيماتوم بلندگوي کودتاچيان به ملت ايران: لطفاً به شدت سرکوب کنيد!

از دو روز گذشته صداوسيماي حکومت اسلامي (وابسته به کودتاچيان ۲۲ خرداد) اقدام به آغاز برنامه‌هاي ويژه‌اي در شبکه خبر کرده که طي آن با پخش صداي افرادي با عنوان «شهروندان ايراني»، زمينه را براي سرکوب مردم و خواسته‌هاي خشونت آميز حکومت آماده مي‌کند.

در اين برنامه‌ها ضمن گفتگو با نمايندگان مجلس موافق و کارشناسان هميشه ناشناخته‌ي صداوسيما(!)، صداي کساني را پخش مي‌کنند که ظاهراً خواستار برخورد سريع و پايان دادن به «بوق زدن عوامل بيگانه» و «تجمع بعضي اوباش» در خيابان‌ها مي‌شوند! همچنين اين رسانه با مصادره به مطلوب راهپيمايي روز گذشته‌ي مردمي در خيابان ولي‌عصر، باعث برهم خوردن اين تجمع شد.
نگراني‌ها از اين زمينه‌سازي سرکوب وحشيانه‌ي مردم توسط بلندگوي نظام بالا گرفته و علاوه بر کارشناسان سياسي، خود مردم هم متوجه قصد کودتاچيان شده‌اند؛ با اين حال برنامه راهپيمايي‌ها و پي‌گيري اعتصابات مردمي ادامه دارد.

گويا


آژانس خبري کوروش

 

اين قاتلان لباس شحصي را شناسائي کنيد


آيت‌الله هادوي:استيضاح برگزارکننده انتخابات

تابناک

وزارت کشور با ارائه دوگانه ي آمارهاي مربوط به افراد حايز صلاحيت رأي دادن و تعداد صندوق ها و ميزان چاپ تعرفه هاي انتخاباتي قبل از انتخابات و عرضه ي مهر و موم شده ي صندوق هاي رأي به حوزه هاي انتخاباتي، تأخير در تمديد مدت رأي دادن و کاهش آن نسبت به موارد مشابه، کمبود تعرفه در حوزه هاي مختلف انتخاباتي در روز رأي گيري و اعلام زود هنگام و غير متعارف نتايج آراء، به صورت کشوري و تأخير در ارائه ي آراي استاني و شهرستاني و اجتناب از عرضه ي ليست تفصيلي آراء صندوق ها پس از انتخابات، بيشترين سهم را در ايجاد ترديد نسبت به صحت انتخابات داشته است.
آيت الله مهدي هادوي تهراني با انتشار دومين بيانيه خود در خصوص دهمين انتخابات رياست جمهوري و حوادث قبل و بعد از آن، ضمن تجليل از حضور نزديک چهل ميليون نفر از ملت فهيم ايران در انتخابات، تلويحا خواستار استيضاح مسوولان برگزاري انتخابات شد.

در اين بيانيه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم
انتخاب دهم صحنه اي از حضور قانون گرايانه و کريمانه ي نزديک چهل ميليون نفر از ملت فهيم و فرهيخته ي ايران اسلامي بود که به شکرانه ي آن سر تعظيم در برابر خداوند عظيم فرود مي آوريم و اين نعمت الهي را به حضور اقدس ولي الله الاعظم روحي و ارواح العالمين لتراب مقدمه الفداء و نايب شايسته اش مقام معظم رهبري مدظله العالي تبريک عرض مي کنيم.

با اين همه، اموري قبل، بعد و در روز برگزاري انتخابات رخ داد که شائبه ي تخلف را در اذهان عموم مردم انداخت و جا دارد مسئولان مربوطه از سوي نمايندگان محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي نسبت به آن مورد سؤال و استيضاح قرار گيرند تا ترديدها به شيوه اي قانون مند مرتفع گردد.

وزارت کشور با ارائه دوگانه ي آمارهاي مربوط به افراد حايز صلاحيت رأي دادن و تعداد صندوق ها و ميزان چاپ تعرفه هاي انتخاباتي قبل از انتخابات و عرضه ي مهر و موم شده ي صندوق هاي رأي به حوزه هاي انتخاباتي، تأخير در تمديد مدت رأي دادن و کاهش آن نسبت به موارد مشابه، کمبود تعرفه در حوزه هاي مختلف انتخاباتي در روز رأي گيري و اعلام زود هنگام و غير متعارف نتايج آراء، به صورت کشوري و تأخير در ارائه ي آراي استاني و شهرستاني و اجتناب از عرضه ي ليست تفصيلي آراء صندوق ها پس از انتخابات، بيشترين سهم را در ايجاد ترديد نسبت به صحت انتخابات داشته است.

از سوي ديگر، رفتار نيروهاي انتظامي و نظامي در برخورد با اعتراضات مردمي در طول هفته ي اخير به ويژه حادثه ي کوي دانشگاه تهران و موارد ديگري که رياست محترم مجلس شوراي اسلامي به آن اشاره کرد، استيضاح وزير محترم کشور را اقتضا مي کند.

افزون بر اين، قطع طولاني مدت و نابهنگام سيستم پيامک در کشور و اختلال در تلفن هاي سيار و حتي برخي تلفن هاي ثابت و همچنين نابساماني وضعيت ارتباطات اينترنتي از عوامل مهم ايجاد شک در صحت انتخابات بود که بايد وزارت ارتباطات نسبت به آن در برابر نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي پاسخگو باشد.

اگر به اين فهرست، قطع برق در هنگام پخش برخي برنامه هاي انتخاباتي در تلويزيون و نحوه ي ارائه اخبار و تحليل ها در رسانه ي ملي را که منشأ تقويت شائبه ي تخلف در ميان مردم بود، اضافه کنيم، ضرورت پاسخگويي مسئولان محترم اين نهادها نيز آشکار خواهد بود.

بي شک بررسي صحت انتخابات بر عهده ي نهادهاي نظارتي است که قانون تعيين کرده است، اما رسيدگي به علل و عواملي که برخي از آنها اشاره شد، در حيطه وظايف نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي است.

اميد است در پرتو رهنمودهاي راهگشاي مقام معظم رهبري (مدظله العالي)، همه ي نهادهاي کشور به وظيفه قانوني خود عمل کنند و با خشکاندن ريشه هاي شک و ترديد به شيوه اي قانون مند و خردمندانه، فرصت سوء استفاده را از دشمنان اسلام بگيرند و اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را بار ديگر به جهانيان، روشنتر از گذشته، بنمايانند.


آيت الله موسوي اردبيلي: اطلاع از سرنوشت آرا حق مردم است

 مردمک
آيت الله عبدالکريم موسوي اردبيلي با ارسال بيانيه‏اي از شهر مکه، با اشاره به وقايع روزهاي گذشته در سراسر کشور، اعمال هرگونه خشونت را محکوم کرد و خواهان رسيدگي به شکايات مردم و جلب رضايت آنان شد.

در اين بيانيه ضمن دعوت از مسئولان نيروهاي انتظامي و امنيتي به برخورد مسالمت آميز و در حدود شرعي و قانوني با معترضان، تاکيد شده است که به گفته آيت الله خميني، ميزان راي ملت است و اين حق مردم است که از سرنوشت آراي خود مطلع شوند.

آيت الله موسوي اردبيلي در بيانيه خود با احترام به آراي مردم، از معترضان به نتايج اعلام شده انتخابات خواست که اعتراض خود را با رعايت موازين شرعي ابراز کنند.

براساس نظر اين مرجع سرشناس تقليد، دست زدن به آشوب و تخريب اموال عمومي از جانب مردم انجام نمي‌شود و «مردم بايد با هوشياري کامل، حساب خود را از آنان جدا نمايند.»


جمعي از اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌هاي تهران خطاب به ميرحسين موسوي
موضوع تخلفات انتخاباتي را تا نيل به نتيجه نهايي و احقاق حقوق مردم پيگيري کنيد

به گزارش قلم نيوز، در بيانيه ارسالي جمعي از اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌هاي تهران که مهندس موسوي را منتخب مردم در حماسه تاريخي 22 خرداد 88 خوانده، خطاب به ميرحسين آمده است: انتخابات 22 خرداد، که به‌حق حماسه بزرگ خوانده شده است، نام خود را از حضور صادقانه و بي‌شائبه مردمي دارد، که همه اميد خود را در طبق اخلاص گذاشته و براي ايجاد تغيير در چارچوب جمهوري اسلامي به ميدان آوردند. شکرانه اين نعمت عظيم سپاسگزاري از مردم و سر فرود آوردن در مقابل بزرگواري آنان است. اين نعمت، اگر قدر دانسته شده و با فرصت‌طلبي، خودخواهي، و خيانت ضايع نمي‌گرديد، مي‌توانست علاوه بر تقويت پايه‌هاي مشروعيت مردمي نظام و ترميم شکاف عميق ايجاد شده بين حکومت با مردم، و به‌خصوص نخبگان، موقعيت جمهوري اسلامي را در عرصه بين‌المللي ارتقا داده و مجدداً پس از چند سال سقوط به جايگاه درخور ايرانيان بازگرداند.

در ادامه اين بيانيه با اشاره به اينکه متأسفانه فرصت طلايي که با انتخابات 22 خرداد در اختيار جمهوري اسلامي قرار گرفته بود، با برنامه‌ريزي سازمان‌يافته و از پيش طراحي شده مجريان انتخابات، در حال تبديل شدن به يک تهديد بزرگ است عنوان شده است: نتايج باور نکردني اعلام شده از طرف ستاد انتخابات و سرکوب تبليغاتي شديد براي جا انداختن اين نتيجه، ضربه بزرگي بود که به مردم، به‌ويژه جوانان و اميد آنان وارد شد. اعتراضات گسترده و خودجوش و در عين حال آرام مردم نشان از نارضايتي شديد آنان از نتايج اعلام شده و اراده آنان براي بازگرداندن حق به موضع اصلي خود دارد. مشارکت حدود 85 درصدي مردم در انتخابات، که بعد از اولين همه‌پرسي جمهوري اسلامي در دوازدهم فروردين 58 بي‌سابقه است، و افزايش قريب 10 ميليون نفري به جامعه رأي‌دهندگان دوره‌هاي گذشته نشان از نارضايتي عمومي از وضع موجود اداره کشور و عزم قاطبه مردم براي ايجاد تغيير در اين روند با روش آرام و از طريق مجاري قانوني دارد. اعلام اين‌که قريب 65 درصد از رأي‌دهندگان يعني 24 ميليون نفر از ايرانيان بالغ و عاقل از رييس جمهور فعلي حمايت کرده‌اند، بزرگ‌ترين توهيني است که مي‌توان در حق توده مردم و نخبگان، و شعور و درک آنان روا داشت.

اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌هاي تهران در ادامه بيانيه خود آورده اند: به‌نظر ما وضعيت پيش‌آمده بسيار فراتر از تخلفات متعارف انتخاباتي و جابه‌جايي ساده در آراي صندوق‌هاست. اگرچه ابطال انتخابات توسط شوراي نگهبان، به‌عنوان حداقل مطالبه امضاکنندگان، که توسط جنابعالي نيز درخواست شده است، مي‌تواند ظاهر مشکل را حل کرده، و وضعيت را به شرايط قابل‌قبول بازگرداند، ولي مهم‌تر از آن جبران تحقيرهاي رواداشته شده در حق مردم، عذرخواهي مجريان از اعمال انجام شده، و معرفي آمران و عاملان وارونه کردن آرا به مراجع ذيربط قضايي است.

در اين بيانيه آمده است: مطالبه اصلي ما از جنابعالي پي‌گيري موضوع تا نيل به نتيجه نهايي و احقاق حقوق مردم است. انتظار داريم که شما اين مساله را نه حق خود بلکه حق مردمي بدانيد که به‌شما اعتماد کرده و با تمام فشارها و هزينه‌ها به‌صورت علني پا به‌ميدان نهاده‌اند. چه‌بسا ناظرين يا ساير مراجع ذي‌نفوذ بخواهند با اتلاف وقت موضوع را مشمول مرور زمان کرده، يا با رسيدگي صوري به شکايت و احتمالاً تغييرات جزئي در ارقام آرا، صورت مساله اصلي را تغيير داده و به خيال خود موضوع را فيصله دهند.

امضا کنندگان اين بيانيه در ادامه هرگونه کوتاه آمدن در مقابل حقوق مردم را خيانت به اميد مردم تلقي کرده و نسبت به عواقب اجتماعي و رواني، و چه‌بسا امنيتي، ناشي از نوميدي مردم نسبت به احقاق حقوق در چارچوب قوانين موضوعه جمهوري اسلامي اعلام خطر کرده و آورده‌اند: متأسفانه در اين انتخابات دو تن ديگر از کانديداهاي رياست جمهوري يعني جناب آقاي کروبي و جناب آقاي رضايي مورد تحقير مجريان انتخابات قرار گرفته‌اند و در حق آن‌ها نيز ظلم شده است. انتظار ما پيگيري حق همه مظلومين است، که طبعا اين پيگيري با همکاري آن عزيزان اثربخش‌تر خواهد بود. در پايان ضمن تأکيد بر پشتيباني از جنابعالي در پيگيري مطالبات قانوني ملت، براي ايران استقلال، آزادي، آباداني و توسعه، براي ايرانيان رفاه، آرامش، نشاط و رشد، و براي رهبران و مديران کشور صداقت، خردورزي، تسليم در مقابل خواست مردم و توفيق خدمت افزون‌تر آرزو مي‌کنيم.


بيانيه جمعي از اهالي هنر و فرهنگ کشور
از مراجع قانوني و مذهبي مي‌خواهيم براي اعاده حقوق از دست رفته ملت اقدام کنند

به گزارش قلم نيوز، متن بيانيه ارسالي هنرمندان به قلم به اين شرح است:

به نام خدا

بيانيه جمعي از اهالي هنر و فرهنگ کشور

جمعه بيست و دوم خرداد روز با شکوهي بود. همه بودند. آنها که هميشه مي آمدند و آنها که هرگز نيامده بودند. همه محترم بودند. هيچکس خس نبود، خاشاک نبود.

جمعه بيست و دوم خرداد روز نمايش اعتماد، آگاهي و عقلانيت ملت و درک صحيح مردم از ارادة در دست گرفتن سرنوشت خويش بود.

1- جامعة هنري ايران همپاي اين جريان تاريخي، پيشگام حرکت سرنوشت ساز انتخابات رياست جمهوري دهم شد و در بستر سازي اين اعتماد عمومي، به سهم خود تلاش کرد.

2- متاسفانه در هنگامة تجلي اين ارادة ملي، جريان هاي شناخته شده اي با سوءاستفاده از امکانات ملي و دولتي به کارگرداني آرا و مديريت آن پرداختند و در يک اقدام ويرانگر تاريخي، ضربه مهلکي به حقوق مدني مردم وارد کردند و عملاً بخش گسترده اي از جامعه ايران را در آستانه خروج از دايرة اعتماد به نظام قرار دادند.

3- در شرايطي که بسياري از نخبگان سياسي و فرهنگي کشور به همراه بخش عظيمي از ملت ، در صحت انتخابات دچار تشکيک شده اند ، متاسفانه رسانه ملي ايران به جاي بستر سازي براي رفع نگراني ها و اعتراضات و تلاش جهت شفاف سازي واقعيت ها ، همچنان از مواضع و ادبياتي دور از شان اين ملت بزرگ استفاده مي کند.

جامعه هنري و فرهنگي ايران همگام با خواست و ارادة عمومي ملت که در راهپيمايي ميليوني آنها تجلي يافته و در اظهارات نامزدهاي معترض نيز منعکس شده است، از تمامي مراجع قانوني و مذهبي درخواست مي کند، نقش پناه مردم را در اين شرايط خطير ايفا کنند و براي اعاده حقوق از دست رفتة ملت و بازسازي بناي ويران شده عدالت اجتماعي ، اقدام کنند.

اين جامعة هنري و فرهنگي همچنين از نيروهاي نظامي و انتظامي درخواست مي کند با خويشتن داري و پرهيز از خشونت ، تصويري جوانمردانه تر از رفتار و فرهنگ ملت ايران را به نمايش گذارند .

عزت‌الله‌ انتظامي، صابر ابر، محمد آلادپوش، امير اثباتي، پگاه آهنگراني، محمد احمدي، حميد اسکندري، محمدرضا اعلامي، حميد امجد، ژيلا ايپکچي، اهورا ايمان، بابک اطمينان، ساعد باقري، مرضيه برومند، مهدي بزرگمهر، رخشان بني‌اعتماد، بيتا بهشتيان، شهرزاد بهشتيان، اميرحسين بياتي، کامبوزيا پرتوي، کيومرث پور‌احمد، حميد‌ پور‌آذري، فرهاد توحيدي، هديه تهراني، شاپور حاتمي، امير راد، حيب‌اله صادقي، مهرداد صديقي، هاجر صمدي، فرشته طائر‌پور، طناز طباطبايي، امير عابدي، قدرت‌ا... عاقلي، ساقي عطائي، افشين علاء، حسين عليزاده، فريدون عموزاده خليلي، کيانوش عياري، حميد فرخ‌نژاد، شبنم فرشاد‌جو، محمد فرشته‌نژاد، اصغر فرهادي، فرشاد فزوني، فرهاد فزوني، عبدالجبار کاکاني، مهدي کرم‌پور، باران کوثري، احمدرضا گرشاسبي، نعمت‌ لاله‌اي، نيلوفر لاري‌پور، محمدحسين لطيفي، مهسا محب‌علي، غلامحسين نامي، ليلا حاتمي، حمدعلي حسين‌نژاد، محمدحسين حقيقي، منيژه حکمت، حسين خسرو‌جردي، فردين خلعتبري، سيف‌ا... داد، ابوالحسن داوودي، احمدرضا درويش، بهمن دهقاني، عليرضا رئيسيان، شادمهر راستين، فاطمه راکعي، محمد رحمانيان، داوود رشيدي، ليلي رشيدي، محمد رضايي‌راد، حسين زمان، جمال ساداتيان، حسام‌الدين سراج، سعيد سهيلي، علي‌اصغر سيد‌آبادي، مرتضي شايسته، پرويز شهبازي، سهيل محمودي، محسن مخملباف، آزاده مدني، سهراب مدني، علي مصفا، فاطمه معتمد‌آريا، حسن معجوني، کسري معظمي، محمدرضا موييني، نازنين مفخم، تورج منصوري، داريوش مهرجويي، مازيار ميري، محمدعلي نجفي، مهتاب نصير‌پور، نشاط نوذري، ضياء هاشمي، افشين هاشمي‌، کارن همايون‌نفر، محمدرضا درويشي، مريلا زارعي، محبوبه هنريان، اشکان خطيبي، مرضيه محبوب، سعيد شهرام، نادر رضايي، سعيد پور‌اسماعيلي، آتوسا قلمفرسايي، مصطفي احمدي، احمد وکيلي، مريم نراقي، عليرضا سميع‌آذر، طاهره ايبد، بيوک ملکي، افسانه گيريان، فريبا نباتي، شهرام اقبال‌زاده، پرويز تناولي، منوچهر معتبر، حميدرضا قليچ‌خاني، داريوش فرهنگ، امير توده‌روستا، خسرو خسروي، احمد مرشد‌لو، شهاب فتوحي، رضا بهار‌انگيز، بهذرنگ صمد‌زادگان، شهرام مکري، رضا نامي، بهرام عظيم‌پور، طوفان نهان‌قدرتي، کوروش شيشه‌گران، حامد صحيحي، سميرا اسکندر‌فر، پيروز کلانتري، فرح اصولي، واحد خاکدان، ليلا نقد‌پري، مجيد برزگر، پريوش نظريه، سعيد شهلا‌پور، امين نوراني، محمدمهدي طباطبايي، معصومه بختياري، ابراهيم حقيقي، بيتا فياضي، ژينوس تقي‌زاده، حامد رشتيان، امير‌حسين بيرجندي، پيمان نهان‌قدرتي، علي واجد‌سميعي، بهمن کيارستمي، محمدرضا مقدسيان، ايمان افسريان، معصومه مظفري، ميترا کاويان، گلناز فتحي، رعنا فرنود، محمدحسين ماهر، رزيتا شرف‌جهان، پويا آريان‌پور، منيز صحي، مصطفي دره‌باغي، مرتضي دره‌باغي، محسن صادقيان، رعنا جوادي، بهمن جلالي، تورج کياني، پروين صفري، منصوره حسيني، پرويز آبنار، باربد گلشيري، ثميلا امير‌ابراهيمي، علي‌اکبر صادقي، ليلي گلستان، توکا نيستاني، شيده تامي، وحيد حکيم، احمد ميراحسان، علاء محسني، ماني پتگر، ماجد نيسي، منوچهر مشيري، ميترا کارآگاه، پژمان حبيبيان، هوشنگ آزادي‌ور، محمد نصيري، مجيد عاشقي، سحر سلحشور، مهوش شيخ‌الاسلامي، فرهاد مهرانفر، رضا کاظمي، ارد زند، کيوان کياني، مهدي شکيب، رضا بهرامي‌نژاد، محمد حدادي، علي حدادي، اکبر حدادي، عميد راشدي، جلال متولي، هاله باستاني، محمدحسين مهدوي‌سعيدي، علي اسدي، سيد‌رضا يکرنگيان، ماکان محمدي، سعيد صديق، سعيد حدادي، محمد عاشقي، غزل شاکري، مهدي قربانپور، مجتبي ميرطهماسب، تبسم هاشمي، ايمان وزيري، اريکا ابراهيمي‌قاجار، نيلوفر قادري‌نژاد، فرشته يميني شريف، مهشيد رحيم‌ تبريزي، يعقوب عمامه پيچ، جعفر پناهي، پرويز آبنار، منوچهر محمدي، رايکا ميلانيان، آرزو نيکپور، محمدعلي سعيدي، شيما طباطبايي، فرزاد موتمن، سميرا عليخان‌زاده، مهرداد ميرکياني ، شاليزه عارف پور ، مونا زندي ، عليرضا شمس ، منوچهر سفر زاده ، فيروزه اميني ، هايده ديلمغاني ، مجيد اخوان ، محمد هادي قميشي ، مسعود صادقيان ، خزر معصومي ، شادي افشار ، معصومه عبيري.


بيانيه اعتراضي ائتلاف دانشجويان آزاديخواه ملي در محکوميت کودتاي مخملي بر عليه اراده ملت ايران

June 18, 2009 12:04 AM
بيانيه دانشجويان آزدايخواه ملي بيانيه دانشجويان آزدايخواه ملي

در22 خرداد ماه امسال،بارديگر خرد جمعي ملت ايران بر آن شد که با حضور در انتخابات رياست جمهوري، اراده خود، مبني برلزوم تغيرات مسالمت آميز در عرصه هاي مختلف سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي را به حاکميت گوشزد کند. ملت ايران در همين راستا با حمايت از کانديداهاي اصلاح طلب در انتخابات شرکت نمود و با راي قاطع خود آقاي "مهندس ميرحسين موسوي" را به رياست جمهوري برگزيد. "اتحاد ملي" و "همبستگي اجتماعي" پديد آمده در پي اين اراده عمومي معطوف به تغير، از سرمايه هاي اجتماعي ارزشمندي بود که مي بايست مورد استقبال و احترام نظام سياسي کشور قرار بگيرد. نه اينکه با توطئه چيني و تقلب، تلاش در انهدام اين جريان پويا و سازنده کنند. اما افسوس که به دليل فقدان مولفه "عقلانيت" ، گروهي که به لحاظ پايگاه اجتماعي و وزن سياسي در جايگاه اقليت در جامعه امروز ايران قرار مي گيرند، با سواستفاده از اهرمهاي قدرت خود توانستند که يک "کودتاي مخملي" را بر عليه اراده اکثريت ملت ايران، از طريق راي سازي و تقلب،انجام دهند.
اما نيروي اراده ملت ايران به سان هميشه آنچنان گسترده و عظيم بود که کودتاچيان نتوانند که با خاطري آسوده، پيروزي توطئه ضد ملي و آزادي ستيزانه خود را جشن بگيرند. ملت ايران که به تعبير زيباي مهندس موسوي "خود بهتر از هرکس مي دانست که به چه کسي راي داده است"، پيگيرانه به پاسداري از حق مسلم و پايمال شده خود در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري، پرداخت. از همان روزي که نتايج جعلي و غير واقعي مبني بر پيروزي "محمود احمدي نژاد" در انتخابات رياست جمهوري منتشر گرديد، ايرانيان هوشمند و غيور، با برپايي تجمعات پرشور اعتراضي در شهرهاي مختلف کشور، نشان دادند که ملتي بالغ هستند و اجازه توهين به شعور جمعي و پايمال شدن حقوق شهروندي خود را به هيچ مستبدي نمي دهند. به اين ترتيب بود که قيام عمومي مردم بر عليه "توطئه کودتا" در ظرف چند روز در سطح کشور فراگير شد.
اما کودتاچيان و مستبدان که همانند همه اسلافشان در جاي جاي گيتي، منطقي جز منطق زور گويي و خود محوري ندارند، با بي شرمي هرچه تمامتر اقدام به سرکوب وحشيانه اعتراضات مسالمت آميز مردمي در سطح کشورنمودند تا به جايي که بنا بر گزارشات تايد شده تا کنون دست کم هشت نفر از هم ميهنانمان را به شهادت رسانده، هزاران نفر را مجروح ومضروب نموده و صدها نفر را دستگير کرده اند.
در مبارزات ملت ايران براي دستيابي به آزادي و حاکميت ملي، اينبار نيز به سان هميشه، دانشجويان مبارز ايراني در شهرهاي مختلف، از پيشتازان قيام عمومي بر عليه مستبدين و تماميت خواهان بودند و چه در فضاي دانشگاهها و چه در عرصه جامعه، دوشادوش ساير اقشار و گروههاي اجتماعي، بر عليه کودتاي ننگين 22 خرداد، مبارزه کردند و تاوان مبارزات خود را با يورش ددمنشانه و حرمت شکنانه پليس ضد شورش و چماقداران لباس شخصي، به حريم مقدس دانشگاه، دادند. کودتاچيان نظامي و شبه نظامي در روزهاي 23 تا 25 خرداد، حريم دانشگاههاي تهران، علامه طباطبايي،صنعتي شريف، صنعتي اصفهان، صنعتي نوشيرواني بابل، صنعتي شاهرود، فردوسي مشهد، رازي کرمانشاه، تبريز،شيرازو زاهدان را مورد هجوم خود قرار داده و دانشجويان را ضرب و جرح و دستگير نمودند. وقيحانه ترين اين حملات، هجوم وحشيانه عوامل استبداد به "کوي دانشجويان دانشگاه تهران" در شامگاه روز 24 خرداد بود که به مصدوميت و دستگيري گسترده دانشجويان ساکن کوي انجاميد و گزارشهايي نيز مبني بر به شهادت رسيدن پنج دانشجو، در ميان دانشجويان انتشار يافته است. علاوه بر اينها اوباش مهاجم به کوي دانشگاه، خساراتي سهمگين را به اموال عمومي مجتمع کوي دانشگاه وارد آورده اند. دامنه خسارات معنوي و مادي وارد به کوي و دانشجويان ساکن آن را بسياري از دانشجويان به مراتب گسترده تر از فاجعه 18 تير سال 1378 ارزيابي مي کنند.
اما حضور ميليوني ملت ايران در شهرهاي مختلف و به ويژه تهران در فراخوان "مهندس موسوي" به برپايي تظاهرات مسالمت آميز بر عليه توطئه کودتا، به رساترين و زيباترين شکل ممکن، اراده ملت ايران به تحقق اصلاحات اساسي را از يکسو، و اراده ملي مبني بر پاسداري از حقوق شهروندي را از سوي ديگر،نماياند. بر مستبدان و کودتاچيان است که با شنيدن صداي قيام مردم، بيش از اين بر طبل خودکامگي و استبداد نکوبند و به اراده عمومي ملت ايران، تمکين کنند.
بديهيست که در غير اين صورت و "خس و خاشاک" ديدن "سيل خروشان ملت"، خود بيش از هرکس متضرر شده و به فرجام همه آنهايي که در طول تاريخ گمان مي کردند که مي توانند با بيداد و سرکوب،سلطه استبدادي خود را تداوم بخشند، گرفتار خواهند شد.
ما دانشجويان آزاديخواه ملي ضمن اعلام حمايت قاطع و تزلزل ناپذير خود از خيزش ملي ايرانيان بر عليه توطئه" کودتاي مخملي"، اعلام مي داريم که خواستار آن هستيم که هرچه زودتر به راي اکثريت ملت بزرگ ايران، احترام گذارده شود و:
1. کابينه احمدي نژاد، با پذيرفتن شکست محرزش در انتخابات، به اراده ملت گردن نهاده و از قدرت کناره گيري کند.
2. آقاي ميرحسين موسوي به عنوان ريس جمهور منتخب ملت ايران شناخته شود يا اينکه انتخابات به دليل مخدوش بودن نتايج، تجديد شود.
3. آمرين و عاملين تعدي و حمله به اجتماعات مسالمت آميز مردم که اعمال ددمنشانه اشان،به کشته و مجروح و مضروب شدن هزاران تن از هم وطنانمان منجر شده، شناسايي، محاکمه و مجازات شوند.
4.آمرين و عاملين هتک حرمت به دانشگاهيان شناسايي و مجازات گردند و تضمينهاي لازم براي مصون ماندن محيط مقدس دانشگاه از هرگونه تجاوز و تعدي ناشي از مقاصد سياسي، به دانشگاهيان ارائه گردد.
5. گردانندگان صدا و سيما که رسانه ملي را به وسيله اي جهت پيشبرد اهداف گروهي خود مبدل کرده و با تحريف اخبار اعتراضات مردمي، معترضين را "آشوبگر" مي نامند و اعمال تخريبي را که به گواه شاهدان و مردم توسط اوباش اجير شده انجام شده، به معترضين نسبت مي دهند،ملزم به عذر خواهي و اعاده حيثيت از جوانان غيور معترض شوند و سپس با برکناري اين گونه افراد و مديران ناصالح، اداره رسانه ملي در اختيار افرادي قرار گيرد که داراي صلاحيت لازم براي مديريت اين رسانه فراگير متعلق به ملت باشند و منافع ملي را فداي مقاصد حقير و نظرتنگي هاي باندي و گروهي خود نکنند.

دانشجويان آزاديخواه ملي اميدوار هستند که خيزش ملي و آزاديخواهانه مسالمت آميز ملت ايران، بتواند که در آينده اي نزديک، حقوق دموکراتيک ملت ايران را اعاده نمايد تا زين پس شاهد آن نباشيم که چنين بي شرمانه، منافع و مصلحت ملي و اراده و افکارعمومي ملت بزرگ ايران با بي قيدي و خودکامگي به سخره گرفته شود. بي ترديد هيچ ظلم و استبدادي هميشگي نيست و ملت ايران دير يا زود، داد خود را از اين بيدادها خواهد ستاند.

ائتلاف دانشجويان آزاديخواه ملي
26 خرداد 1388 خورشيدي


تعطيلي دانشگاه ها براي جلوگيري از اعتراض به تجاوزهاي وحشيانه به دانشگاه ها

خبرنامه اميرکبير: در پي چندين روز اعتراضات دانشجوئي در دانشگاه هاي مختلف کشور به تقلب در انتخابات دوره دهم رياست جمهوري و نيز سرکوب وحشيانه اعتراضات مسالمت آميز مردم و دانشجويان، و کشته و زخمي شدن تعدادي از دانشجويان در اصفهان و تهران، وزارت علوم در هراس از گسترده شدن اين اعتراضات تصميمات جديدي اتخاذ کرده است.

طي روزهاي گذشته، در دانشگاه هاي مختلف کشور، از جمله دانشگاه هاي اميرکبير، تهران، شريف، شيراز و تبريز، با اعلام تعطيلي دانشگاه و خوابگاه ها، از دانشجويان خواسته شده تا به شهرها و خانه هاي خود باز گردند.

اين تصميم در حالي است که طبق برنامه از پيش تعيين شده هم اکنون فصل امتحانات دانشگاه ها است اما در بسياري از دانشگاه ها، امتحانات به تعويق افتاده است.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، يک روز پس از وقوع حادثه کوي دانشگاه تهران، از سوي مديريت دانشگاه تهران و مديريت خوابگاه ها به دانشجويان اعلام شد که هر چه سريعتر خوابگاه ها را تخليه نمايند و در غير اين صورت مسئول مستقيم سلامتي و امنيت جاني دانشجويان خود آنان خواهند بود.

در دانشگاه پلي تکنيک نيز امتحانات دانشجويان يک هفته به تعويق افتاده است. تعويق امتحان ها در حالي صورت گرفته است که بسياري از دانشجويان از اين مساله مطلع نبودند و طي روزهاي گذشته پس از مراجعه به دانشگاه انتظامات دانشگاه به دانشجويان مقطع کارشناسي حتي اجازه ورود به محوطه دانشگاه و يا مراجعه به دفتر آموزشي دانشکده ها را نداده است.

در دانشگاه شريف خوابگاه ها و دانشگاه ها تعطيل شده است. بر اساس برنامه دانشگاه شريف، خوابگاه هاي اين دانشگاه از شنبه ۳۰ خرداد ماه الي هفت تير ماه تعطيل خواهد بود و تنها دانشجويان دکتري مي توانند از خوابگاهها استفاده کنند.

دانشگاه هاي تبريز و شيراز نيز از ۳ روز گذشته حالت نيمه تعطيل به خود گرفته اند و مسئولين دانشگاه از دانشجويان خواسته اند که ظرف ۴۸ ساعت خوابگاه هاي خود را ترک کنند.

اما با وجود اعلام تعطيلي، دانشجويان و کارمندان و اساتيد از دانشگاه هاي مختلف تهران، طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه با تحصن در مقابل مسجد دانشگاه، اعلام کرده اند که تا زمان مشخص شدن عاملان جنايت کوي دانشگاه تهران به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

نکته جالب توجه در اين ميان موضع گيري فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران است. وي روز گذشته در پاسخ به درخواست هاي مکرر اساتيد و دانشجويان دانشگاه تهران، مبني بر استعفاي وي اعلام کرده است که از سمت خود استعفا نخواهد داد تا بتواند بهتر وضعيت دانشجويان را پيگيري کند.

فرهاد رهبر در حالي از مشخص شدن هويت عاملان فاجعه کوي دانشگاه تهران سخن مي گويد که چندين سال در سمت معاونت وزير اطلاعات ايفاي نقش کرده و به خوبي به ماهيت نيروهاي لباس شخصي که به صورت سازماندهي شده به دانشگاه ها حمله مي کنند، آگاه است. وي در دولت نهم و با ايجاد جو خفقان و سرکوب در دانشگاه تهران به رياست اين دانشگاه منصوب شد.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .