بيانيه شماره يک ستاد هماهنگي جنبش سبز دانشجويي

دعوت دانشجويان از مردم براي پيوستن به آنها در روز ۱۶ آذر

۷ آذر ۱۳۸۸

ستاد هماهنگي جنبش دانشجويي” اعلام کرد: “مراسم سخنراني شخصيت هاي سياسي در هر دانشگاه بزودي اعلام مي شود. درصورت عدم امکان دعوت سخنران، دانشجويان سبز هر دانشگاه با ابتکار خود مراسم را برگزار مي کنند.”

به گزارش رويداد، در ادامه اين بيانيه آمده است: “از تمام مردم در همه شهرها دعوت مي شود که با پيوستن به فرزندان دانشجوي خود در مراسم امسال در دانشگاه ها، آنان را تنها نگذارند و در صورتي که کودتاچيان از ورود آنان به محوطه دانشگاه ها ممانعت به عمل آوردند با تجمع اتومبيل در اطراف دانشگاه ها و ايجاد ترافيک، تردد سرکوب گران را با اشکال مواجه سازند و به اين ترتيب دانشجويان را ياري دهند”.

ستاد هماهنگي جنبش سبز دانشجويي با تاکيد بر نفي هرگونه خشونت در اعتراضات مردمي اعلام کرد: “مراقبت از انضباط مبارزات بي خشونت مجددا مورد تاکيد قرار مي گيرد و دانشجويان مراقب هستند که به دام حکومت براي خشونت ورزي نيفتند. اما اگر مزدوران بخواهند به صحن دانشگاه وارد شده و حمله کنند، سد کردن راه آنان و يا بررسي راه هاي گريز و پخش شدن در سطح شهر از واجبات است.

اصل براين است که با حفظ انضباط مبارزات بي خشونت در شانزده آذر امسال کتک خورده و يا دستگيري نداشته باشيم. بررسي راه هاي بيرون رفتن از دانشگاه و برگزاري تظاهرات پراکنده و سريع در مراکز شهري متعدد، توسط دانشجويان سبز هر دانشگاه به عمل مي آيد.”

در ادامه بيانيه ستاد هماهنگي آمده است: “جنبش سبز دانشجويي از تمام دانش آموزان مدارس کشور نيزدعوت مي نمايد که با سردادن شعارهاي جنبش سبز در روز دانشجو، در مدارس و يا هنگام خروج از آن ها همبستگي خود را با دانشجويان اعلام نمايند.

“اتحاد، مبارزه، پيروزي”(شعار ديرينه جنبش دانشجويي)، “برادر سپاهي چرا برادرکشي” و” ارتشي و سپاهي دو لشکرالهي ياور ملت ما در جنگ با تباهي” به اضافه ساير شعارها، پيشنهاد جنبش سبز دانشجويي براي مراسم امسال است.”

در پايان اين بيانيه تاييد شده است: “امسال دانشجويان غير از برگزاري مراسم در سطح کشور و دعوت از اقشار گوناگون ملت به خصوص دانش آموزان براي پيوستن به آنان، اولين گام را نيز در دعوت از نيروهاي مسلح براي پيوستن به ملت بر مي دارند. اين امر يکي از مقدمات شرکت عموم مردم در مراسم سراسري محرم امسال خواهد بود.”

اتحاد- مبارزه – پيروزي
جنبش سبز دانشجويي
هفتم آذر هشتادوهشت

 

تنها مطالب و مقالاتي که با نام جبهه ملي ايران - ارو‌پا درج ميشود نظرات گردانندگان سايت ميباشد .