تعداد دانشجويانِ احضاري در دانشگاه شيراز به 7 تن رسيد

 لجن‌پراکني و اعمال فشار از طرف نيروهاي بسيج و ساير تشکل‌هاي وابسته همچنان ادامه دارد

 

 

با احضار کاظم رضايي، جليل رضايي و احمد کهنسال به کميته انضباطي تعداد دانشجويانِ احضاري در در اين دانشگاه به خاطر تجمعات روزهاي 16 و 18 آذر به 7 نفر رسيد. پيش از اين، آرش روستايي، سعيد خلعتبري، حمداله نامجو و هادي الم‌لي نيز به کميته انضباطي احضار شده بودند. از اين افراد تا کنون، کاظم رضايي و حمداله نامجو 4 بار و آرش روستايي، سعيد خلعتبري و هادي الم‌لي دو بار به کميته انضباطي دانشگاه شيراز احضار شده‌اند. در احضاريه‌هاي اين افراد قيد شده است که يک‌هفته وقت دارند خود را به کميته انضباطي معرفي کنند.
از طرفي نيروهاي بسيج و ساير تشکل‌هاي وابسته نظير جامعه اسلامي و انجمن اسلامي مستقل همچنان به اعتکاف خود در مسجد دانشگاه شيراز ادامه مي‌دهند. شيوه‌‌ي آن‌ها در برگزاري مراسم اعتکاف اينچنين است که در آغاز شب و همزمان با نماز مغرب و عشاء عده‌اي از نيروهاي خود را از دانشگاه‌هاي پيام نور، دانشکده فني باهنر و... به درون دانشگاه مي‌آورند و بعد از صرف شام(که از بيرون دانشگاه تهيه مي‌شود) آن‌ها را از دانشگاه خارج مي‌سازند. با وجود تبليغات گسترده و به کار گرفتن هزينه‌هاي سرسام‌آور اين اعتکاف و سناريوي از پيش طراحي شده، عملا ناموفق بوده است، چرا که افرادي که شب در مسجد دانشگاه مي‌مانند، تعدادشان از 50 نفر نيز تجاوز نمي‌کند. در اقدامي بي‌نظير به معتکفان گفته شده است، که روزها مي‌توانند از مسجد خارج شوند و به کارهاي خود برسند!
در ادامه لجن‌پراکني‌ها در شيراز بر عليه فعالان دانشجويي اين دانشگاه، سيد محمد انجوي نژاد رييس کانون رهپويان وصال که سال گذشته در حسينيه وي اقدام به بمب‌گذاري شد، مرتبا با ايراد سخنراني جو عمومي را بر عليه دانشجويان تحريک مي‌کند. به گزارش رجا نيوز وي برگزاري مراسم تريبون آزادِ«آزادي دانشگاه؛ آزادي جامعه» را عملياتِ انتحاري خوانده است و آن را با عمليات انتحاري مجاهدين خلق مقايسه کرده است. وي همچنين قرار است، امشب(دوشنبه شب) در مسجد دانشگاه شيراز حاضر شود. حضور وي در دانشگاه تنها براي اعمال فشار بر مسئولين براي برخورد شديد با دانشجويان برآورد مي‌شود. همچنين قرار است، ظهر سه‌شنبه، «عماد افروغ» از نمايندگان اصولگراي مجلس هفتم، در مسجد دانشگاه شيراز براي نيروهاي بسيجي سخنراني کند.
سناريوي اعتکاف با هزينه فراوان که اصلا مشخص نيست از کجا تامين مي‌شود، اجرا مي‌گردد، چنانکه در چند روز گذشته نيروهاي بسيج از سلف‌سرويس دانشگاه نيز استفاده نمي‌کنند و وعده‌هاي غذاي آن مرتبا از بيرون دانشگاه آورده و در مسجد سرو مي‌شود.
معتکفان با پخش اعلاميه‌هاي خود در سطحي وسيع و خيره‌کننده عملا خواستار قلع و قمع شديد دانشجويان دانشگاه شيراز شده‌اند در قسمتي از بيانيه امروز آنان خطاب به وزير علوم چنين نوشته شده است: « با ما بگوييد از چه مي ترسيد آقاي وزير؟ از بوق هاي دروغين حقوق بشر و دموکراسي خواهي؟ مگر غزه و عراق و افغانستان و پاکستان را نديده ايد؟ اين روبه صفتان چه گلي بر سر دنياي اسلام زده اند که قرار باشد از ادعاي واهي آنها هراسي داشته باشي؟ از اغتشاش و درگيري و سوء استفاده تلويزيون هاي عناصر منافق و ضد انقلاب؟ از آنکه بگويند اينجا مستبد ترين کشور دنياست؟ مگر امروزه که دست نوازش شما و مسئولين منتصب شما در دانشگاه ها بر سر پياده نظام آنها سايه افکنده است نظام و انقلاب تو را به استبداد محکوم نمي کنند؟
شما وزير دولت محمودي احمدي نژاد هستي! شما وزير نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هستي، پس يا تصميم انقلابي بگير و لکه ننگ جامانده بر دانشگاه ها را محو کن و يا نظاره کن و ببين چگونه خشم انقلابي جنبش دانشجويي مسلمان نه تنها لانه امن کفتارها که ميز صدارت شما را مي سوزاند.»
در واکنش به اين فشارها امروز فعالان دانشجويي دانشگاه شيراز که اقدام به برگزاري مراسم روز دانشجو در روزهاي 16 و 18 آذر کرده بودند، با پخش بيانيه‌اي در سطح دانشگاه(که خطاب به دانشجويان آگاه و بيدار و ملت شريف ايران نوشته شده بود)، به سناريو بودنِ کليتِ اين جريان اشاره کردند و اعلام کردند که تا آخرين نفس در مقابل سلطه و سرکوب خواهند ايستاد. همچنين اين دانشجويان به مقامات دانشگاه، استان و نيز مسئولان ارشد نظام هشدار داده‌اند که در صورتي که روند پروند سازي براي دانشجويان متوقف نشود، مسئوليت هر گونه اقدام احتمالي نظير تحصن و اعتصاب غذاي نامحدود بر عهده‌ي آنان خواهد بود.


متن کامل بيانيه فعالان فعالان دانشجويي که در سطح دانشگاه شيراز توزيع شد

دانشجويان آگاه و بيدار و ملت شريف ايران

بار ديگر نهادهاي سرکوب دست به دست هم داده‌اند، تا سناريويي ديگر و اين بار در دانشگاه شيراز به مرحله‌ي اجرا درآورند. اکنون بيش از هر چيز بر همگان محرز گشته است که سرکوبِ مخالف و منتقد، به بارزترين شاخصه‌ي حاکميت تبديل شده است. همه‌چيز در اين‌جا به ابزاري جهتِ حذف و طرد دگرانديشان تبديل شده است. کساني که از برگزاري مراسمي 400 نفره در سطح دانشگاه عاجز هستند، با دروغ‌پردازي وقيحانه و آشکار، پروژه‌‌اي را پيش مي‌برند که به لطف‌ حمايت‌هاي مالي و معنوي اربابانشان، امروز ديگر بر همگان آشکار گشته است که از کجا آب مي‌خورد. کافي است به حجم بيانيه‌ها و اعلاميه‌هاي پخش شده توسط آنان و هزينه‌هايي که احتمالا از خزانه‌ي ملت تامين شده است، نگاه کنيم. اينان اگر ذره‌اي راستگويي و انصاف در وجودشان مي‌بود، فيلم مراسم باشکوهِ تريبون آزاد را منتشر مي‌کردند تا مشخص شود در کجا توهين صورت گرفته‌است. دانشجويان دانشگاه شيراز خوب مي‌دادنند که در تريبون آزادِ «آزادي دانشگاه؛ آزادي جامعه» نه تنها به شهدا هيچ توهيني صورت نگرفت بلکه از احترام به حقوقِ خانواده و فرزندانِ شهدا سخن به ميان آمد.
امروز ديگر بر همگان روشن گشته است که هر گاه نهادهاي سلطه و سرکوب، از فريادِ رهايي و آزاديِ مبارزان اين مرز و بوم بهراسند، با توسل به انواع شيوه‌هاي غيراخلاقي، راه را براي حذفِ هميشگيِ مخالفان هموار مي‌کنند. دست‌هايي که عروسک‌هاي اين خيمه‌شب بازيِ وقيحانه را اداره مي‌کند، ديگر براي همگان رو شده است. دانشجويان آگاه و بيدار و همچنين ملت شريف ايران، سناريوي جعل نشريات در دانشگاه اميرکبير را از ياد نبرده‌اند؛ سناريويي که در نتيجه‌ي آن سه تن از ياران دبستاني ما، در نتيجه آن به زندانِ سرکوب و ارتجاع افتادند و جوِ پويايِ دانشگاه اميرکبير نيز به شدتِ هر چه تمام‌تر سرکوب شد.
امروز اما روز ديگري‌ست، از طرفي تشکل‌هاي وابسته و حلقه به گوش، ماهيت واقعي خود را به همگان نشان داده‌اند، همه‌ي تشکل‌هاي حکومتي، در عوضِ دم زدن از حقوق و آزادي‌هاي دانشجويان، بر سرکوب و حبس و تعليق آن‌ها اصرار مي‌ورزند و خود آلتِ دستِ حاکميتِ سرکوب شده‌اند. اگر شرايط حال حاضر حاکميت، ديکتاتوري و استبداد نيست، چرا از ديکتاتوري خطاب کردنِ وضعيتِ کنوني اينچنين به خشم آمده‌ايد؟ ديکتاتوري و استبداد به چه نشانه‌اي بارزتر از بيانيه‌ها و اعلاميه‌هاي شما احتياج دارد؟ از طرف ديگر جنبش دانشجويي شکل گرفته در شيراز، آنچنان بالغ و پخته شده است که به هيچ وجه مرعوب و مغلوبِِ اين دسيسه‌هاي شوم نخواهد شد. يک مبارز، در جريان مبارزه براي آزادي و رهايي چيزي جز زنجيرهايش براي از دست دادن ندارد. آگاهي از اين امر است که ما را واداشته است تا اعلام کنيم، تا آخرين نفس در مقابل سلطه و استبدادِ لخت و عريان قد علم مي‌کنيم و مي‌ايستيم.
در نهايت، ما فعالان دانشجويي دانشگاه شيراز، به مقامات دانشگاه و استان و نيز مقامات ارشد کشور که تا کنون در جريانِ سناريويِ در حالِ اجرا در دانشگاه شيراز قرار گرفته‌اند، اخطار مي‌کنيم که روند پرونده سازي و سرکوبِ مخالفان بايد خاتمه يابد، در غير اينصورت مسئوليت هرگونه اقدام احتمالي نظير تحصن و اعتصاب غذاي نامحدود بر عهده‌ي آنان خواهد بود.


فعالان دانشجويي دانشگاه شيراز

همچنين فعالان دانشجويي اعلام کرده‌اند که از دانشجويان سراسر کشور و نيز کليه نهادهاي حقوق بشري درخواست حمايت مي‌کنند.