سپاه پاسداران: هواپیمای جاسوسی اسرائیل را سرنگون کردیم!


pahbad

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد نیروی هوافضای سپاه، یک فروند پهپاد جاسوسی اسرائیل را سرنگون کرده است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی (اسرائیل) پس از رهگیری توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفت و سرنگون شد.

براساس این اطلاعیه، هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادار گریز بوده و قصد نفوذ به حریم منطقه هسته ای نطنز را داشت که با هوشیاری و اقدام به موقع شبکه پدافندی، قبل از ورود به منطقه مورد اصابت موشک زمین به هوا قرار گرفت.

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای دفاع از ملت شریف و سرزمین اسلامی ایران از آمادگی همه جانبه و قاطع برخوردار بوده و حق هر گونه واکنش و مقابله به مثل را برای خود محفوظ می داند.

این نخستین بار است که جمهوری اسلامی از سرنگونی یک هواپیمای اسرائیل در حریم هوایی خود خبر می دهد. به گزارش خبرگزاری ها دولت اسرائیل هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

ایران از دو موشک و دو پهپاد جدید رونمایی کرد

در همین حال اعلام شد ایران از چند موشک و هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) جدید رونمایی کرده است.

به گزارش رادیو فردا، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گزارش داده که صبح یکشنبه دوم شهریور، از «پهپاد رهگیر کرار ۴، موشک قدیر، موشک کروز دریایی نصر بصیر و پهپاد فوتوگرامتری مهاجر ۴» در حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی رونمایی شده است.

ایسنا افزوده که موشک قدیر «نسل جدیدی از موشک‌های کروز» است که بردش در نهایت به ۳۰۰ کیلومتر می‌رسد و بر علیه اهداف دریایی به کار می‌رود.
این گزارش می‌گوید که موشک جدید «امکان شلیک از ساحل و شناورها» را دارد.

بر اساس این گزارش، موشک نصر بصیر نیز «علاوه بر قابلیت چالاکی و قدرت عملیاتی با داشتن سر جستجوگر بدون انتشار، به ویژگی‌ عملیات در سکوت و هوشمندی نیز مجهز شده است.»

ایسنا می‌گوید که هواپیماهای بدون سرنشین کرار ۴ و مهاجر ۴ هم قابلیت «رهگیری هوایی پرنده‌های متجاوز» و «نقشه‌برداری هوایی» دارند.

آقای روحانی نیز در این مراسم گفته است که «دکترین دفاعی ایران بر مبنای دفاع است» و افزوده که «ما بر مبنای تجاوز، هیچ سلاحی را طراحی نکرده‌ایم و نخواهیم کرد.»

رئیس جمهور ایران تاکید کرده که «استراتژی ما بازدارندگی موثر است» و گفته است: «در حالیکه کشورهایی هستند که سلاح‌ها، بمب‌ها، ناوها و امکانات‌شان بر مبنای تجاوز و تصرف و دخالت سلطه است، ما نه قصد دخالت داریم، نه سلطه و تجاوز و نه می‌خواهیم منابع دیگران را غارت کنیم.»

او یک بار دیگر تکرار کرده که جمهوری اسلامی به دنبال سلاح کشتار جمعی نیست و افزوده است: «مواضع شرعی و اخلاقی و فتوای مقام معظم رهبری به ما اجازه نمی‌دهد که دنبال سلاح هسته‌ای، میکروبی و سلاح کشتار جمعی برویم.»

حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی نیز در این مراسم گفته است که ایران به دنبال «افزایش قدرت تخریب، دقت اصابت، میزان نگهدارندگی و کاهش زمان پرتاب» موشک‌های زمین به زمین خود است.

دهقان همچنین افزوده که جمهوری اسلامی محدودیت پهپادهای خود در حوزه‌های «سقف و مداومت پرواز» را برطرف کرده و اکنون تلاش می‌کند تا محدودیت «مقابله با جنگ الکترونیک» را نیز برطرف کند.

ایسنا گزارش داده که پهپادها و موشک‌های جدید همگی در صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران طراحی و تولید شده‌اند.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است