گاردین: اسرائیل درباره حمله نکردن به زیرساخت‌ها غیرنظامی دروغ می‌گوید


یابو

روزنامه “گاردین” چاپ انگلیس در گزارشی ادعای سراییل مبنی بر حمله نکردن به زیرساخت‌ها و مراکز غیرنظامی غزه را دروغ دانست.

“گاردین” نوشت: اسرائیل همچنان به حملات خود در باریکه غزه ادامه می دهد و نمی تواند بمباران زیرساخت ها را انکار کند .

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل روز سه شنبه این هفته تنها نیروگاه برق باریکه غزه را هدف قرار داد، که این کار نمونه ای از حملات به زیرساخت ها است .

بلک تأکید کرد که اسراییل تا پیش از این ادعا می‌کرد که به زیرساخت‌های غیرنظامی حمله نمی کند، و فقط در حال تخریب تونل ها و هدف قرار دادن گروه‌های فلسطینی است.

این روزنامه نگار انگلیسی خاطرنشان کرد که اسراییل در حملات قبلی به غزه و لبنان نیز زیرساخت های مهم را هدف قرار می داد .

بر اساس این گزارش، تخریب مراکز و زیرساخت های مهم غزه باعث نگرانی شدید آژانس های امداد شده است؛ سازمان های غیردولتی هفته گذشته هشدار دادند به علت شکسته شدن لوله های آب و فاضلاب، بیش از نیمی از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری باریکه غزه از کمبود آب و خدمات بهداشتی رنج می برند و صدها هزار فلسطینی از برق محرومند، و صدها هزار نفر دیگر نیز به ندرت برق دارند .

بلک خاطرنشان کرد: بسیاری از خطوط انتقال انرژی به علت حملات مداوم سراییل تخریب شده است، و بازسازی این خطوط تاکنون امکان پذیر نیست، و خدمات درمانی در بیمارستان ها نیز به زودی متوقف خواهد شد .

بلک می نویسد : بمباران نیروگاه برق غزه نشان می دهد که اسرائیل عمداً به چنین مراکز غیرنظامی حمله می کند، و اگر نیروگاه برق غزه اشتباهاً بمباران شده باشد ، ادعای اسرائیل مبنی بر مهارتش در نابود کردن اهداف دروغ است .

بلک می افزاید : به نظر می رسد که اسرائیل سیاستی را که سال ۲۰۰۶ در حمله به مناطق جنوبی بیروت درپیش گرفته بود، تکرار می کند؛ و زیرساخت ها و مراکز خدمات شهری را شدیداً تخریب می کند تا پشتوانه مردمی گروه های هدف را از بین ببرد .

وی تأکید کرد: برخی از مسئولان اسرائیل در گذشته خواستار قطع برق غزه شده بودند به عنوان مثال ” زِئِو اِلکین ” رئیس کمیسیون امور خارجه و دفاع کنست از کابینه خواسته بود که آب و برق باریکه غزه را قطع کند.

بلک خاطرنشان کرد که سراییل در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ نیز نیروگاه برق باریکه غزه و سال ۲۰۰۶ نیز یکی از نیروگاه های برق لبنان را تخریب کرده بود .

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است