ماریچه اِسخاکِه، نماینده پارلمان اروپا: اتحادیه اروپا باید حملات به زندانیان سیاسی در ایران را قویا محکوم کند


ماریچه اسخاکه، از نمایندگان حزب لیبرال هلند در پارلمان اروپا.درحال حاضر، قرار است ریحانه جباری، به خاطر کشتن مردی که به وی تجاوز کرده و ویرا مورد آزار و شکنجه قرار داده اعدام شود. سیستم قضایی ایران نیاز به اصلاح جدی دارد. حقوق اساسی شهرندان ایرانی باید در نظام قضاییشان ملحوظ گردد.
پسندیده خواهد بود اگر دولت آقای روحانی حمله به زندانیان سیاسی بند ٣٠۵ اوین را محکوم کند و برای احترام به حقوق اولیه مردم ایران تلاش نماید.
در حالی که جامعه بین المللی و همچنین دولت روحانی توجه شان را در وهله اول روی مساله هسته ای متمرکز کرده اند، مردم ایران به طور ساختارمند سرکوب می شوند. آنها، به حق از اروپا انتظار دارند که آنها را فراموش نکند. علی رغم سرکوبها، ایرانی ها با شجاعت علیه تعرض مراجع حکومتی به حقوق انسانی شان سر به اعتراض مدنی می گذاردند. اخیرا، در شهرهای نور و نیشابور، خانواده های مقتولین برخلاف قوانین شرعی-حکومتی از حق قصاص خود گذشتند و علیه دار زدنها برخواستند که باعث شد دو نفر از محکومین به اعدام، که تا چوبه دار رفته بودند، مشمول عفو خانواده قربانیان واقع شوند و از مرگ حتمی نجات یابند.همینطور، برای پیگیری موثرتر مساله مجازات اعدام، به ابتکار نسرین ستوده، برنده جایزه ساخاروف، و دیگر فعالین حقوق بشر طرح “لگام” برای الغای گام به گام مجازات اعدام در ایران آغاز به کار کرده است.این ابتکار، همراه با ابتکارها و اقدامات مشابه ایرانیان داخل کشور، که ضمنا از حمایت وسیع ایرانیان ساکن اروپا نیز برخوردار است، نیاز به توجه و حمایت و پشتیبانی ما دارد. لازمست که ما، اتحادیه اروپا، غیر از توجه به امور داخلی و صرفا تمرکز روی انتخابات پارلمانی ٢٢ مه اروپا، همچنان صدای اعتراضمان را علیه پایمال کردن حقوق زندانیان سیاسی و شهروندان عادی در ایران به سمع مراجع مسئول برسانیم.

ماریچه اِسخاکِه
نماینده هلندی (D66) پارلمان اروپا و عضو هیئت پارلمانی روابط اروپا – ایران

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است