گزارشی از رویدادهای حمله وحشیانه به زندانیان بند ۳۵۰ اوین ؛ ضرب و شتم بی سابقه دهها زندانی سیاسی


سایت خبری تحلیلی کلمه (Kaleme News)

حمله وحشیانه به بند ۳۵۰ اوین  ؛ ضرب و شتم بی سابقه دهها زندانی سیاسی

بند ۳۵۰ اوین امروز (دوشنبه یکم اردیبهشت) شاهد بی سابقه ترین برخورد و خشونت علیه زندانیان سیاسی ای بود طی قریب به دو دهه گذشته بود، خشونتی که با خونریزی توام شد.

تهاجم امروز در پی اعتراض و مقاومت زندانیان در برابر برنامه خشن بازرسی به وقوع پیوست و بیش از پنج ساعت به طول انجامید. ماموران از کلیه عملیات خود فیلم و عکس تهیه کرده اند.

شدت برخورد و خونریزی در بند ۳۵۰ به حدی بود که در هنگام انتقال زندانیان مجروح به انفرادی و بهداری زندان، مینی بوس حامل آنها خونین شد. همچنین محوطه هواخوری این بند نیز به خون زندانیان آغشته شد.

پارگی رگ دست امید بهروزی، شکستگی دنده اسماعیل برزگری، شکستگی سر اکبر امینی، یک مورد حمله قلبی منجر به اعزام به سی سی یو، چندین مورد شکستگی و جراحت انگشتان دست و پا، جراحت و خونریزی صورت و آثار کبودی ناشی از باتوم بر روی بدن تعداد زیادی از زندانیان وجود دارد، از جمله آثار تهاجم پنجشنبه در بند ۳۵۰ است.

براساس این گزارش، زندانیانی که به انفرادی منتقل شده اند پس از انتقال از تونل سربازان باتوم به دست و ضرب و شتم شدید با دستبند و چشم بند به انفرادی ۲۴۰ و یا مکان دیگری منتقل شده اند؛ از وصعیت سلامتی این افراد اطلاعی در دست نیست.

بخشی از ضرب و جرح زندانیان که تنها رفتار اعتراضیشان سرودخوانی بود، در هواخوری بند و بخش دیگری نیز در اتاقها و سالن ها صورت گرفت. سربازان و لباس شخصی ها عمدتا سر زندانیان را از بالای پله ها هدف باتوم قرار داده اند. سرهنگ امانیان مسول کل حفاظت زندانهای تهران و قبادی مسول حفاظت زندان اوین از نزدیک شاهد و آمر این رویداد یوده اند.

رئیس سازمان زندان‌ها بازرسی را تایید، اما ضرب و شتم را تکذیب کرد

اولین واکنش رسمی به انتشار خبر ضرب و شتم زندانیان سیاسی

غلامحسین اسماعیلی این سخنان را در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان داشته و منظور وی از اخبار ضد انقلاب، خبری است که ساعاتی پیش از سوی وب سایت کلمه منتشر شد.

وی افزوده که براساس آیین نامه سازمان زندان‌ها ماهانه یک بار بازرسی نوبه‌ای انجام می‌شود که امروز این بازرسی انجام شد.

این مقام ارشد قوه قضائیه خبر درگیری امروز برخی از زندانیان به شدت مصدوم شده اند را تکذیب کرد.

این تکذیب عجولانه و نسنجیده رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی، نشان از آن دارد که ابعاد حادثه آنچنان وسیع بوده که توان مقابله با ابعاد این رفتار ضد دینی از سوی ضد انقلاب حاکم بر دستگاه های قضائی و امنیتی که این حادثه را رقم زده اند، وجود ندارد.

یقینا پس از این مصاحبه، توجیهات برای اعمال خشونت امروز در بند ۳۵۰ و تلاش برای کاستن از ابعاد این فاجعه به جای این گونه تکذیب ها در دستور کار مقامات قضائی قرار خواهد گرفت. آن زمان آقای اسماعیلی مخاطب این پرسش قرار خواهد گرفت که دروغ گویانی که ضرب و شتم اسیر دست بسته را دستور کار خود دارند، ضد انقلاب و خائنند یا کسانی که همسو با آرمان های انقلاب، این جنایات را افشا می کنند.

جزئیات تکان دهنده از ضرب و شتم زندانیان سیاسی ؛ اسامی زندانیان منتقل شده به انفرادی

در پی مقاومت تعدادی از زندانیان سیاسی در برابر بازرسی غیرمتعارف و استفاده از باتوم علیه زندانیان، به دستور ماموران عملیات اطلاعات سپاه و حفاظت زندان، سی نفر از زندانیان به سلول های انفرادی بند ۲۴۰ اوین منتقل شدند.

به هنگام این انتقال، گارد زندان با بیش از یکصد مامور باتوم به دست، با تشکیل تونل در سالن منتهی به خروجی بند ۳۵۰ زندانیانی را که به روی زمین می کشیدند، با باتوم خصوصا از ناحیه سر و صورت مورد ضرب و جرح قرار دادند و لباس های آنها را پاره و از تن آنها خارج کردند.

بر اساس این گزارش، ماموران پس از آنکه زندانیان را در محوطه افسر نگهبانی رو به دیوار و یا روی زمین قرار دادند، دستبند و چشم بند به آنها زدند و مجددا با ضرب و شتم و در حالی که تعدادی از آنها با شکستگی و خونریزی رو به رو بودند، با مینی بوس به بند ۲۴۰ و سلول های انفرادی انتقال داده شدند.

این گزارش همچنین حاکی است مجروحان به بهداری اعزام نشده اند و تنها مقادیری وسایل پانسمان به سلول های انفرادی ارسال شده است.

اطلاعاتی تازه از جراحات وارد شده به زندانیان بند ۳۵۰

جراحت سر و صورت، پارگی عروق، شکستگی سر، دنده های قفسه سینه، انگشتان دست و پا، کوفتگی و تورم ناشی از ضربه باتوم و … از جمله مهمترین آسیب ها و جراحاتی بود که امروز زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین شاهد آن بوده اند.

تهاجم خونین به بند ۳۵۰ اوین در روز پنج شنبه در نوع خود طی دو دهه گذشته بی سابقه بوده است. طی سالهای گذشته هیچگاه سابقه نداشته است که ماموران با حضور در یک بند عمومی که ده ها تن از زندانیان سیاسی در آن نگهداری می شود اقدام به ضرب و جرح منجر به خونریزی کرده باشند. به شکل عرفی ماموران زندان همواره فاصله ای را میان خود و زندانیان حفظ می کنند، اما در تهاجم خونین پنج شنبه ماموران لباس شخصی اطلاعات سپاه و حفاظت زندان ضمن آنکه خود اقدام به ضرب وشتم می کردند سربازان وظیفه ای که از استعمال باتوم امتناع می کردند را نیز مواخذه و تهدید می کردند.

ضرب و شتم و زندانیان در محوطه هواخوری، سالن منتهی به خروجی بند ۳۵۰، اتاقها و خیابانهای داخلی زندان اوین صورت گرفته است. بخش عمده جراحات ناشی از اصابت باتوم، ریختن شیشه شکسته بر روی بدن زندانیان، حمله عصبی و قلبی و ممانعت از دسترسی به داروهای قلبی و خصوصا قرص زیرزبانی بوده است.

جراحت سر و صورت، پارگی عروق، شکستگی سر، دنده های قفسه سینه، انگشتان دست و پا، کوفتگی و تورم ناشی از ضربه باتوم و … از جمله مهمترین آسیب ها و جراحات بوده است.

با وجود این حجم بی سابقه از فاجعه، آیا هنوز هم رئیس سازمان زندان ها بی پروایی ماموران زیردست خود و ضرب و شتم زندانیان را تکذیب می کند؟

انتقال مجروحان حمله گارد زندان و اطلاعات سپاه به بیمارستان طالقانی؛ آقای اسماعیلی کذاب کیست؟

در حالیکه اسماعیلی رییس سازمان زندانهای کل کشور در اقدامی عجولانه و شتاب زده، اخبار منتشر شده از حمله ی ماموران به بند ۳۵۰ زندان اوین را تکذیب می کند، گزارش ها حاکی از آن است که مجروحان این درگیری از بیمارستان طالقانی تهران بازپس گرفته شده و به زندان عودت داده اند.

علیرغم ادعای عدم اعمال خشونت، شدت جراحات به حدی بوده که تنها ساعتی پس از درگیری، امید بهروزی و اسماعیل برزگری به ترتیب بر اثر پارگی عروق دست و شکستگی قفسه سینه به صورت اورژانسی به بیمارستان طالقانی تهران منتقل و بستری شده اما به منظور جلوگیری از رسوایی بیشتر رییس سازمان زندانها، شبانه این دو زندانی به بهداری زندان و سپس دستکم یکی از آنها به سلول های انفرادی فرستاده شده اند.

همچنین اخبار نگران کننده ای در مورد وضعیت سلامتی سی تن از زندانیان منتقل شده به سلولهای انفرادی و عدم پانسمان حداقلی جراحت های آنان در دست است.

در همین حال اخباری مبنی بر انتقال پنج تن از این مجروحان به یک مرکز درمانی موجود است که صحت آن هنوز به اثبات نرسیده است.

آقای اسماعیلی روز گذشته در اقدامی شتاب زده بلافاصله پس از انتشار خبر حمله به بند ۳۵۰ زندان اوین در  گفت و گویی این خبر را تکذیب کرده و مدعی شد که ضدانقلاب ها اخبار کذب منتشر می کنند، خوب است که با یک بررسی حداقلی از زندان اوین و مدارک و اسنادی که هنوز در این زندان موجود است معلوم شود که کذاب و یا ضد انقلاب کیست.

با سر زدن به حیاط و هواخوری بند ۳۵۰ و خون هایی که هنوز در حیاط شسته نشده و خشک شده است می توان فهمید که کذاب کیست.

با بررسی سوابق بیمارستان طالقانی، سوابق بهداری اوین و مجروحانی که به جای تخت بیمارستان در سلولهای لخت انفرادی رها شده اند، به راحتی می توان دریافت آنکه با هر خشونت و بی قانونی تیشه به ریشه ی انقلاب و نظام می زند کیست.

نامه همسر امین چالاکی به مسئولان: سری به بند ۳۵۰ بزنید تا خون‌های ریخته شده را ببینید.

باز هم خبر ضرب و شتم در بند ۳۵۰ اوین. اما این بار وحشیانه تر از هر بار. در تمام این سالها همیشه با خودم مرور می کردم از کسی توقعی نیست .باید صبر کرد.باید سکوت کرد تا صبر و آرامش همه چیز را درست کند اما دیگر گله دارم.

گله دارم از مراجع عظامی که سکوت کرده اند در برابر این همه ظلم. در کدام قاموس و مذهب با اسیر وزندانی بی دفاع که در حال گذران حکم آن هم با بی عدالتی مطلق بوده است، چنین می کنند که در نظام جمهوری اسلامی چنین است! تکلیف دفاع از انسانیت و اخلاق علوی چطور از عهده بزرگان دین ساقط شده ؟

از دولت آقای روحانی گله مندم.آقای رییس جمهور همسر من در دولت شما در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته. چطور دستگاه اطلاعاتی و وزارت دادگستری شما در برابر این اتفاق سکوت کرده و توضیحی ندارد؟ قرار شما در زمان انتخابات این نبود؟

آقای دولت آبادی، دادستان محترم تهران، که درهای اتاق شما چندسال است به روی ما بسته شده ، لااقل به مردم توضیح دهید که این روزها داد چه کسانی را می ستانید . زندانیان سیاسی، مردم این سرزمینند که برای نجات کشور از دستهای بی کفایت دولت احمدی نژاد سنگ به سینه زدند .همان دولتی که کشور را به خاک سیاه نشاند و حالا همه شما به آن معترفید. گاهی هم برای انکه در برابر خدا برای مسئولیتی که به عهده گرفته اید پاسخی داشته باشید، سری به بند ۳۵۰ بزنید تا خونهای ریخته ۲۸ فروردین ۹۳ را ببینید.

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که با رای مردم به مجلس راه یافته اید ، ما شما را به عنوان نماینده خود انتخاب کردیم تا از آن جایگاه و تریبون برای دفاع از حقوق ما برخیزید. نمی دانم امروز کجا بودید. همسران و پدران و برادران ما امروز در زندان اوین مورد هجوم وحشیانه عده ای قرار گرفته اند که نمی دانیم از کجا دستور گرفته اند .آیا باز هم سکوت را برای حفظ کرسی هایتان ترجیح می دهید؟

کاش اینطور نبود و شما نمایندگان و خدمتگزاران به مردم به جای اندیشیدن به حفظ صندلی قدرت کمی هم در کنار مردم بودید. ولی با تاسف باز هم ما هستیم و مردم و دوستانی که همیشه همراهمان بوده اند .یقین دارم که هموطنان ما فراموش نمی کنند این عزیزان را و فشارهای وحشیانه و ظالمانه وارد شده بر آنان را. حق استفاده از تلفن ارتباطی برای جرایم قتل و سرقت و قاچاق و …. آزاد است اما برای ما ممنوع . استفاده از مرخصی و ملاقات حضوری فقط گاهی و با صلاحدید حضرات شاید صورت پذیرد که البته در مواردی هنوز بعد از ۴ سال این صلاح دیده نشده ! و خلاصه دهها مورد دیگر از جمله قانون آزادی مشروط و قانون تجمیع که در مورد زندانیان سیاسی اعمال نشده و نخواهد شد.

اما ایمان دارم روزگار چنین نخواهد ماند و همانطور که خداوند وعده کرده روزی ریشه ظلم را از زمین برخواهد کند و آن روز روسیاهان و روسفیدان مشخص خواهند شد و من همه را به همان روز واگذار می کنم.

حبس زندانیان مجروح در بهداری اوین با دست و پای زنجیر شده به تخت

مجروحان حادثه ۲۸ فروردین بند ۳۵۰ زندان اوین را با شرایط بسیار بدی در بهداری زندان اوین زندانی کرده اند و علیرغم دستور مقام های زندان، پزشکان بهداری اوین از هرگونه مداوا بر روی این زندانیان آسیب دیده منع شده اند.

مسئولان زندان اوین دوتن از مجروحان حادثه هجوم ماموران امنیتی به بند ۳۵۰ به نام های امید بهروزی و اسماعیل برزگری را که بشدت آسیب دیده اند در بهداری زندان اوین حبس کرده و دست و پای آنها را با زنجیر به تخت بسته اند.

این اتفاق در حالی رخ داده که بنا به دستور مقام های زندان، پزشکان بهداری اوین از هرگونه مداوا بر روی این زندانیان آسیب دیده منع شده اند تا پزشکان مورد اعتماد نهادهای اطلاعاتی-امنیتی برای مداوای این دو نفر در بهداری زندان اوین حاضر شوند.

امید بهروزی دچار پارگی عروق اصلی دست و اسماعیل برزگری دچار شکستی دو مهره کمر شده است تاکنون اجازه درمان به این دو زندانی بدلیل ادامه دادن اعتراض ها داده نشده و هر دوی آنها در بهداری زندان اوین درد می کشند.

مقام های امنیتی و مسئولان زندان دستور داده اند هیچ یک از مجروحان بدلایل امنیتی به بیمارستان خارج از زندان اعزام نشوند و این در حالی است که مجروحان واقعه خونبار پنجشنبه ۲۸ فروردین در بند ۳۵۰ نیاز فوری به امکانات تخصصی و درمانی در خارج از زندان دارند.

همچنین از سلامتی دیگر زندانیان انتقال یافته به سلول های انفرادی که بشدت ضرب و شتم و مجروح شده اند اطلاعی در دست نیست و فقط مقداری لوازم پانسمان از بهداری اوین به بند ۲۴۰ منتقل شده است.

همچنین در گزارشی دیگر ماموران در پی این حمله وحشیانه به رهبران جنبش سبز، زندانیان سیاسی و خانواده هایشان با الفاظ رکیک و ناسزا توهین و فحاشی کرده اند.

این فحاشی ها و توهین ها در حالی صورت گرفته است که بسیاری از مسئولان بلند پایه امنیتی و سازمان زندان ها از جمله رییس کل حفاظت اطلاعات سازمان زندان های استان تهران آقای امانیان در بند ۳۵۰ حضور داشته اند و از نزدیک شاهد تمام وقایع روز پنج شنبه در این بند بوده اند.

زندانیان سیاسی با سر دادن شعارهای “یا حسین میر حسین”، “مرگ بر دیکتاتور”، “یک مملکت یک دولت، آن هم به رأی ملت” و خواندن سرود های “مرغ سحر”، “یاردبستانی”، “ای ایران” به برخوردهای هتاکانه و غیرانسانی ماموران اعتراض کردند اما با برخوردهای خشن تر آنان مواجه شده اند.

در ادامه این یورش خونبار، برخی از ماموران لباس شخصی و گارد حفاظت زندان به هنگام حمله به زندانیان سیاسی ضمن توهین و فحاشی فریاد زده و حریف می طلبیدند و خطاب به ماموران یگان حفاظت می گفتند”زندانیان رو گردشون کنید” و با تمسخر ضمن توهین به زندانیان سیاسی و تحریک آنها فریاد می زدند و جملاتی را درباره ی زندانیان سیاسی به کار می بردند که کلمه به دلیل رکیک بودن آن جملات از نشر آن معذور است.

زندانیان سیاسی در ادامه اعتراض خود را به اعمال غیراخلاقی و غیرانسانی، با سکوت و نشستن بر روی زمین در حیاط بند ۳۵۰ ادامه دادند که همین امر نیز باعث برخورد با آنها شده است.

در حالی که هر ساعت جزییات بیشتری از اتفاق روز گذشته منتشر می شود، رییس سازمان زندان‌های کشور همچنان با تکذیب ضرب و جرح زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ می گوید که هیچگونه درگیری در بند ۳۵۰ بین زندانیان و همکاران وی رخ نداده و اخبار منتشر شده را تکذیب می‌کند.

رییس سازمان زندان‌های کشور همچنان به دروغگویی ادامه می دهد؟

رییس سازمان زندان‌های کشور با تکذیب دوباره ضرب و جرح وحشیانه زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ گفت: هیچگونه درگیری در بند ۳۵۰ بین زندانیان و همکاران ما رخ نداده است و اخبار منتشر شده توسط رسانه‌های غربی را تکذیب می‌کنم.

غلامحسین اسماعیلی این تکذیب را که دیشب به ایلنا گفته بود، امروز به دیگر رسانه ها از جمله ایرنا و ایسنا نیز اظهار کرد.

وی درباره انتشار اخبار درگیری در بند ۳۵۰ بازداشتگاه اوین گفت: هیچگونه درگیری در بند ۳۵۰ بازداشتگاه اوین رخ نداده است و ما طبق وظیفه و آیین‌نامه مربوط به زندان بازرسی‌هایی را به صورت نوبتی انجام می‌دهیم که این موضوع نارضایتی برخی از زندانیان می‌شود.

وی ادامه داد: البته این بازرسی از بندهای مختلف زندان صورت می‌گیرد و دلیل آن هم این است که اگر اقلام ممنوعه توسط زندانیان در بندها وجودداشته باشد جمع‌آوری شود.

رییس سازمان زندان‌های کشور تصریح کرد: بنابراین درگیری صورت نگرفته است؛ البته از سوی زندانیان با کمی مقاومت روبرو شدیم که با توصیه‌ها و تدابیرهای انجام شده هیچگونه برخوردی از ناحیه همکاران ما رخ نداده است.

اسماعیلی در حالی نسبت به مصاحبه دیروز خود با ایلنا خبر مقاومت زندانیان در برابر بازرسی و تدبیر ماموران را اضافه کرده که خود به خوبی می داند تمام ادعاهایش کذب است و در کمال تعجب این مقام ارشد قضائی همچنان دروغ می گوید.

وی ضمن توضیح درباره اهداف بازرسی در زندان و عادی جلوه دادن آن، به این موضوع اشاره نکرده که درخواست های شرم آور و وقیحانه از زندانیان به بهانه بازرسی و سپس ضرب و جرح عمومی آنها و ایجاد تونل باتوم بدستان برای زدن بی ملاحظه همه زندانیان آن هم از کمر به بالا و شکستن شیشه های زندانو پرت کردن شیشه به سر و صورت زندانیان دارد.

این مقام قضائی که متاسفانه در قالب رفتاری ضدانقلابی و اموی، پس از ضرب و جرح وحشیانه زندانیان سیاسی به دروغ گویی روی آورده و افشاگران انقلابی این جنایات را متهم به غربی و ضد انقلابی بودن می کند، در سخنانی بی ربط با اتفاقات دیروز بند ۳۵۰ افزود: یکی از اهداف بازرسی‌ها در زندان این است که اگر زندانیان اقداماتی در ارتباط با فرار خود در زندان انجام می‌دهند که این اقدامات به استحکامات زندان آسیب می‌زند شناسایی و مورد پیگیری قرار گیرد.

واکنش گسترده افکار عمومی به تحریف واقعیت در گزارش صداوسیما

فیلم ادعایی باشگاه خبرنگاران و رییس سازمان زندان های کشور تدوینش تمام شد و در برنامه ۲۰:۳۰ از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد. رییس سازمان زندان های کشور پیش از گفته بود از همه مراحل بازرسی روز پنج شنبه بند ۳۵۰ زندان اوین فیلمبرداری شده و فیلمش موجود است و باشگاه خبرنگاران هم در خبری عنوان کرده بود که فیلم در حال تدوین است و به زودی منتشر می شود.

به نظر می رسد واکنش شتابزده رییس زندان ها و رسانه در اختیار اقتدارگرایان نتوانست کاری از پیش ببرد. تلویزیون تصاویری نشان داد که هیچ کدام امضای پنج شنبه را ندارد. تصویری از در و دیوار در حالی که بیشتر حجم گزارش صحبت های رییس سازمان زندان ها بود. اما خود این تصاویر نه چندان گویا تناقض های خبری و گفتاری خودشان را بر ملا می کرد. روز گذشته اسماعیل کوثری فرمانده سابق سپاه و نماینده فعلی مجلس خبر از کشف ادواتی می کرد که به ضعم خودشان می توانست برخورد ماموران را شاید اندکی توجیه کند. او با بیان اینکه در نهایت یازده موبایل ماهواره‌ای،‌ لپ‌تاپ و حتی سلاح سرد در بازرسی از اتاق‌ها یافته می‌شود، گفته بود: زندانیان بند ۳۵۰ اوین با جوسازی و ادعای مورد ضرب و شتم قرار گرفتن، مسأله را واژگونه جلوه می‌دهند؛ البته سازمان زندانها مراحل بازرسی را کاملا فیلم برداری کرده که قرار است از سوی سازمان زندان‌ها فیلم های گرفته شده که نشانه قانونی انجام شدن مراحل بازرسی است، برای کسانی که در حال بررسی این مسأله هستند، نمایش داده شود.”

این تجهیزاتی که نماینده مجلس از آن سخن می گفت در پخش تلویزیونی و افشاگرانه ۲۰:۳۰ تبدیل به نمایش تعدادی سیم کارت، گوشی های تلفن همراه در مدل های بسیار قدیمی ، ام پی تری (پخش کننده موسیقی)، هندزفری و از تلفن های ماهواره ای و لپ تاپ خبری نبود. حالا بگذریم از ادعای تلفن ماهواره ای که به لحاظ فنی فقط در فضای باز امکان برقراری ارتباط دارد و یا باید تجهیزاتی بسیار پیشرفته روی پشت بام اوین داشته باشد تا بتواند ارتباطی را برقرار کند.

نمایش بیست و سی بیشتر نمایش ناتوانی در جمع کردن دروغ هایی بود که این چند روز از سوی مسوولان زندان و سازمان زندان ها و برخی نماینده های مجلس گفته شده بود. میرحسین راست می گفت:

ما امروز با پدیده ای روبرو هستیم که به دوربین نگاه می کند و به مردم دروغ می گوید.

دروغگو گاه یک فرد است، گاه یک رسانه ملی و گاه یک سیستم کشوری.

در همان دقایق اول پس از پخش ۲۰:۳۰ کاربران فیس بوک به آنچه از تلویزیون به عنوان پخش تصاویر افشاگر از بند ۳۵۰ پخش شد، واکنش نشان دادند.

بخشی از این واکنش ها را در زیر می خوانید:

* در مستند سراسر دروغ بیست و سی
جرات نکردند یک تصویر از برخورد ها را نشان دهند
جرات نکردند یک تصویر از زندانیان کتک خورده و کبود شده را نشان دهند
جرات نکردند نشان دهند چه کسی با باتوم شیشه ها را شکانده
جرات نکردند اسم اکبر امینی را بیاورند و بگویند واقعا سرش شکسته شده
جرات نکردند نشان دهند که چطور عماد بهاور را سیلی زدندو با باتوم حمله کردند
جرات نکردند تونل باتوم را نشان دهند
جرات نکردند اوین به خون نشسته و زمین های خونی را نشان دهند
جرات نکردند بگویند ۲۰ نفر در انفرادی هستند
جرات نکردند کتف در رفته را نشان دهند
جرات نکردند و فقط دروغ بافتند
فقط “لبخند های تصنعی رئیس سازمان زندان ها ” را نشان دادند
این تصویر را به خاطر بسپارید و منتظر روزی هستیم که خدا لبخندش را به بدترین شکل به گریه تبدیل کند در اتش جهنم
یعنی خدا رو شکر که مجموعه این احمق ها دارند ظلم می کنند

*استیصال شما به غایت رقت انگیز است. حتی دیگر خشم هم بر نمی انگیزد. خوشحالم که با پایداری و شجاعت اسرا و خانواده هایشان و واکنش های دیگر ایرانیان، برنامه تان دود شد رفت هوا !

*ما امروز با پدیده ای روبرو هستیم که به دوربین نگاه می کنه و به مردم دروغ می گه.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است