هشدار، قصد دارند سه شنبه هفته آینده ریحانه را اعدام کنند!


امروز در صفحه فیسبوکی شعله پاکروان, مادر ریحانه این متن به قلم بهاره رهنما منتشر شده است:

فقط چیزی نزدیک به پنج‌روز تا اجرای حکم قصاص «ریحانه جباری» باقی است. تا سه‌شنبه آینده، چوبه‌دار مهیا می‌شود برای قصاص جوان ۲۶ساله‌ای که در ۱۹سالگی مرتکب قتل عمد شده. رایزنی‌ها و تلاش‌های ورزشکاران، پیشکسوتان هنر، استادجمشید مشایخی، رضا کیانیان، رخشان بنی‌اعتماد، بهزاد فراهانی، رویا تیموریان و بسیار نام‌های بزرگ دیگر بی‌فایده بود….

این یک زنگ خطر است!

کمپین بین المللی نجات ریحانه که تا کنون موفق به جمع آوری ۱۱٣ هزار امضا علیه این حکم شده، کمپینی که صدای اعتراض این هزاران نفر را به گوش مقامات اتحادیه اروپا ، احمد شهید و بان کی مون رسانده، کمپینی که با برگزاری چندین میتینگ در کانادا و امریکا و اروپا ، به یاری ریحانه شتافته، فراخوان یک حرکت متحدانه در ایران و در خارج کشور برای نجات ریحانه را میدهد!

روز شنبه این هفته ۱۲ آوریل در همه جا در سراسر جهان روز جلوگیری از اجرای حکم اعدام ریحانه اعلام میشود. با با تجمع در مقابل پارلمانها در کشورهای مختلف، تجمع در مراکز شهرها، با در دست داشتن عکس ریحانه، با تجمع در مقابل سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهیم کرد نمیگذاریم ریحانه را بکشید!

این قتل بیشرمانه یک جوان است که در دفاع از خود، متهم به قتل است و این اتهام هنوز اثبات هم نشده است. ما نباید اجازه دهیم به این راحتی ریحانه را بکشند. نه ما اجازه نخواهیم داد. ما، همه ما موظفیم هر جا که هستیم یک کاری علیه این جنایت انجام دهیم. بپا خیزیم و متحدانه یکبار برای همیشه بگوییم نه به اعدام!

از دانشجویان و دوستان ریحانه در ایران دعوت میکنیم که در ایران شب همبستگی با ریحانه سازمان داده، تجمع کرده و با ببکار بردن ابتکارات مختلف نشان دهند که نمیگذارند به این راحتی ریحانه را قربانی کنند.

از هنرمندان در ایران و در سراسرجهان دعوت میکنیم یکپارچه به این حکم ظالمانه اعتراض کنند!

ما وقت زیادی نداریم هر روزباید به هر طریق ممکن اعتراض کرد.

حکومت اسلامی ایران ریحانه را میخواهد قربانی کند، تا از جوانان زهر چشم بگیرد تا در مقابل جنبشی گسترده و میلیونی علیه اعدام ریحانه، از جنایت سازمان یافته دولتی دفاع کند.

هر نوع امید و دخیل بستن به خانواده مقتول، هر نوع دعوت از مردم برای سکوت و دعا کردن، بردن ریحانه به پای چوبه دار است. اینرا همین هفته همه ما تجربه کردیم.

عامل و آمر قتل ریحانه حکومت اسلامی و شخص آملی لاریجانی و دستگاه قضایی این حکومت است . باید متحدانه و وسیع و قدرتمند به خیابان برویم. خیابان باید جواب این جانیان را بدهد. این تنها راه است! اعتراض کنیم ومجبورشان کنیم حکم را لغوکنند تنها راه نجات ریحانه جمع شدن و اعتراض کردن و اعمال فشار به حکومت اسلامی است.

کمپین نجات ریحانه جباری

۱۰ آوریل ۲۰۱۴

http://www.hambastegi-iran.org/spip.php?article3283

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است