یک استاد دانشگاه: دانشجویان معترض سالم‌ترین، شجاع‌ترین و انسان‌ترین شهروندان ما هستند که مثل شما سر در آخور قدرت نکرده‌اند و ذهن آزاده شان را به دستان تجاوزگر تشنگان قدرت نداده‌اند


در واکنش به سخنان رییس دانشگاه شهید بهشتی مبنی بر اینکه «ممکن است مجبور شویم دانشجویان خاطی را به روانپزشک ارجاع دهیم» نامه‌ای به شرح زیر خدمت ایشان می‌نویسم:

جناب آقای نصیری قیداری، منصوب محترم دولت در دانشگاه شهید بهشتی،
اینجانب مصطفی سیدمیررمضانی، متخصص روانپزشکی، اعلام آمادگی کامل برای معاینه دانشجویان به قول شما «خاطی» (بخوانید معترض) را دارم و از آنجا که خود همواره در طول ۱۱ سال تحصیل در دانشگاه یکی از همان دانشجویان «خاطی» بوده‌ام اطمینان دارم نتیجه پیشاپیش مشخص است: اینها سالم‌ترین، شجاع‌ترین و انسان‌ترین شهروندان ما هستند که مثل شما سر در آخور قدرت نکرده‌اند و ذهن آزاده شان را به دستان تجاوزگر تشنگان قدرت نداده‌اند.

علم روانپزشکی و جامعه فرهیخته روانپزشکان هرگز ابزار سرکوب نبوده و نخواهند بود، بلکه برعکس سوگند خورده‌اند نسبت به سلامت روان جامعه بی‌تفاوت نباشند و دقیقا به همین دلیل اخلاقا نمی‌توانند در برابر ظلمی که به مردم عزیز ایران روا می‌دارید سکوت کنند. نگاه تحقیر آمیز شما به این علم که مشکلات روانپزشکی را ننگ و مراجعه به روانپزشک را انگ می‌داند، برآمده از همان تفکر پوسیده‌ای است که ذبح انسان در برابر بت قدرت را شرط دینداری داعش منشانه اش می‌داند.

در پایان به دانشجویان روانپزشکی و روانشناسی پیشنهاد می‌دهم با بررسی گفتار و کردار مسئولان بلندپایه کشور طی دهه‌های گذشته، نقش اختلالات شخصیتی ایشان در نابودی ایران و ایرانی و از میان بردن فرصت‌های بی‌نظیر توسعه این مرز و بوم را برآورد کرده و نتایج آن را منتشر کنند. باشد که با توجه به آن دیگر شاهد حکمرانی شیوه‌های انطباقی کودکانه و مکانیسم‌های دفاعی نابالغ در این مرز و بوم نباشیم.

مصطفی سیدمیررمضانی، متخصص روانپزشکی

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است