گویی آب در خوابگه فقها افتاده است – بیانیه جبهه ملی ایران- اروپا درباره سرکوب وحشیانه دراویش گنابادی


هممیهنان آزاده،

۱۲ سال است که حاکمیت جمهوری اسلامی به طرق گوناگون، از تخریب خانقاه‌ها تا دستگیری و ضربُ شتم و دشمنی آشکار با دراویشی پیشه کرده است، که اگر کسی مزاحم آنان نشود و حقوق شهروندی آنان را رعایت نماید جمعیتی صلحدوست، متین، نیکوکار و میهندوست می‌باشند. علل این دشمنی کمابیش روشن است. از سویی ادعاهای سنتی به ویژه آن بخش از روحانیت تنگ نظر و ارتجاعی شیعه مبنی بر صاحب منحصر به فرد حقیقت و حقانیت و قدرت در امور مذهبی و اجتماعی است، تا جایی که این امر باید حتی دراویش گنابادی را هم در برگیرد که با اینکه شیعه دوازده امامی هستند، این آزادی را حق خود بشمار می آورند که به جای فقه و شریعت،‌ عشق و آزادگی و جوانمردی را ارج می‌نهند؛ «زنهارتا گمان نبری که اسماء الهی در آنچه شنیده ای و میپنداری منحصراست!». و بنا براین چون دستگاه حاکمه درصدد پاکسازی عقیدتی ایران از هر گونه قرائت دیگری ازاسلام به غیر از قرائت حاکم است، دراویش گنابادی که چون معتقد به اسلام سکولار هستند، به شدت مورد سرکوب قرار می گیرند.

از سوی دیگر قطب کنونی دراویش گنابادی، آقای دکتر نورعلی تابنده که عضو جبهه ملی ایران و نهضت آزادی ایران و پس از انقلاب مدت کوتاهی در دولت مهندس مهدی بازرگان به سمت معاونت وزارت ارشاد و معاون وزیر دادگستری بوده و مطالبی نیز در نشریه «جمعیت دفاع از آزادی و حاکمیت ملت ایران» نوشته که در رد نظریه ولایت فقیه است، اینک نه تنها وی که همه دراویش گنابادی باید جبران آنچه گذشته را بدهند، افزون بر اینکه این‌ها بدون هیچ سند و مدرکی «جاسوسان» انگلیس، آمریکا و اسراییل نیز می‌باشند، باید شکرِاللهِ رحمان و رحیم هم بکنند که مقرشان در گلستان هفتم تهران با آر پی جی با خاک یکسان نشده است! این خزعبلات از تراوشات مغز معیوب مشتی موجود جاندار است که در پی آنچه به انقلاب اسلامی معروف شده به قدرت رسیده‌اند و حال امر بر آن‌ها مشتبه شده و می‌خواهند هر جنبنده ای را که نمی‌توانند بربتابند، از روی زمین بردارند تا مملکت مفتوحشان را برسم ۱۴ قرن پیش غارت کنند.

هموطنان،

جبهه ملی ایران–اروپا سرکوب دراویش گنابادی را شدیداً محکوم می‌کند و خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی–عقیدتی و رعایت حقوق شهروندی همه مردم ایران می‌باشد. با سرکوب کنشگران مدنی مانند میهندوستانی که برای نگهداری از آنچه هنوز از زیست‌بوم ایران باقی مانده است جان و زندگی خود را به خطر می اندازند و دیگر آزادیخواهانی که برای ایرانی آباد، آزاد و پیشرو پیکار میکنند، شاید جنایتگران حاکم بتوانند چند صباحی به عمر نکتبار خود بیافزایند. بدرستی که «ماجرای» این فسیلهای چند سد ساله مدتهاست که «تموم» شده است. این‌ها و اعوان و انصار «اصلاحطبشان» نفس‌های آخر را میکشند. این برگ اندوهناک تاریخ ایران یقینا بزودی ورق خواهد خورد و ملت آگاه ایران از این کابوس دهشتناک بیدار خواهد شد.

استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی

جبهه ملی ایران– اروپا
یک‌شنبه هفتم اسفند ۱۳۹۶

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است