گور دسته جمعی ۲۰۰ فلسطینی در یافا


طی عملیات گودبرداری اخیر برای یک پروژه ساخت و ساز در یافا، این گور دسته جمعی فلسطینیان که مربوط به یکی از دو قتل عام صهیونیست ها در سال ۱۹۴۸ میلادی علیه فلسطینیان است و نشان می دهد صهیونیست ها مردم بومی این منطقه را به زور از سرزمین های خود رانده اند، کشف شد.
اخیراً هیأتی فلسطینی مأمور تحقیقات درباره این قبر دسته جمعی که حاکی از تاریخچه تاریک جنایات شنیع صهیونیست ها علیه فلسطینیان است، شده است.
به احتمال زیاد، شبه نظامیان راستگرای صهیونیست در سال ۱۹۴۸ این جنایت را انجام داده اند. عمر عصاف، فعالِ حامی حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن شان، گفت: این کشف، تناقض آشکار در ادعاهای اسرائیلی ها را برملا می کند که مدعی هستند هرگز فلسطینیان را به زور از وطن خود بیرون نرانده اند.
وی افزود: البته این غیرعادی نیست زیرا آنان (صهیونیست ها) همیشه بر روی قتل و جنایات خود سرپوش می گذارند و آن را انکار می کنند. وی تأکید کرد: بزودی (پس از تکمیل تحقیقات) ما اسناد و مدارکی به دست خواهیم آورد که نشان خواهد داد این جرایم و قتل عام ها توسط یهودیان (صهیونیست ها) انجام شده، اما آنان روی آن چندین دهه سرپوش گذاشته بودند.
احمد اتون، از شورای قانونگذاری فلسطین، درباره کشف این گور دسته جمعی گفت: فقط این جنایت نبوده که مخفی نگه داشته شده است، بلکه اسرائیل هنوز هم از اعتراف به جنایات خود چند دهه ای خود علیه فلسطینیان امتناع می کند و دستور سکوت به تمام رسانه های اسرائیلی در این خصوص داده است.
با این وجود، این کشف نشان می دهد که فلسطینیان بزور وادار به فرار از سرزمین هایشان شده اند. این به علت خشونت های شدید و جنایات قساوت آمیزی بوده که توسط اسرائیلی ها علیه زنان، مردان و کودکان فلسطینی روا داشته شده است.
خبرنگار گفت: بقایای جنازه ها و استخوان ها در این گور دسته جمعی مربوط به افراد از تمام طیف های سنی است که شامل کودکان، زنان، مردان و حتی سالخوردگان می شود. در خلال فاجعه النکبه در سال ۱۹۴۸ میلادی، حدود هفتصد و شصت هزار فلسطینی از خانه های خود به زور رانده شدند و به کشورهای همسایه گریختند. این بزرگترین بحران آوارگان در تاریخ به حساب می آید.
این کشفِ تکان دهنده، ششمین قبر دسته جمعی است که در منطقه یافا تاکنون پیدا شده است، که نشان دهنده خشونت های شدید و جنایات هولناکی است که مردم فلسطین در بحران النکبه با آن روبرو شده بودند و صهیونیست ها بسیاری از فلسطینیان را در آن دوران قتل عام و بقیه را نیز وادار به ترک سرزمین های شان کردند.

http://www.hafteh.de/?p=76752

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است