گفتگوی تلویزیون ایران اینترنشنال با کورش زعیم درباره متهمان حادثه خونین اهواز


مجری و پرسش نخست: گفتگویی داریم با کورش زعیم، عضو جبهه ملی ایران، همین پرسش را از او پرسیدیم که او که در تهران زندگی میکند، فکر میکند که این حادثه خونین را چه کسانی پشت آن بوده اند. با هم بشنویم، و این گفتگو را ادامه می دهیم.
کورش زعیم: ما گروه داعش را که خوب می شناسیم که چگونه و از کجا آمده و چه کشورهایی آن را سازماندهی و پشتیبانی کرده اند و می کنند؛ ولی گروه الاهواز به عنوان یک گروه جدایی خواه با ادعای سرزمین های خوزستان و بوشهر و هرمزگان و همه جزیره های خلیج پارس، در سال ۱۹۹۹ (۱۳۷۹) در لندن اعلام موجودیت کرد، و اکنون در مصر و عربستان و امارات هم شعبه دارد. اقدامات تروریستی این گروه، که اگر بخواهیم نام آن را تروریستی بگذاریم، در طی این مدت عبارت بوده اند از ده انفجار در شهرهای مختلف خوزستان در سالهای ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵، که بزرگترین آنها در فرمانداری اهواز بود که ۱۱ تن شهید و ۸۷ تن زخمی داد. در سال ۱۳۹۲، آنها چندین لوله و تاسیسات نفتی رامشیر را منفجر کردند. در سال ۱۳۹۴، چند لوله انتقال نفت را در نزدیکی اهواز منفجر کردند، و در بهمن ۱۳۹۵، افزون بر انفجار چند خط لوله نفت، حسین شریفی رئیس اطلاعات رامشیر و همراهانش را ترور کردند و کشتند. احمد مولی، رهبر این گروه پارسال ترور شد، نمی دانیم توسط چه کسی.
ما در شگفتیم که اگر اینها ایرانی بودند و اهل خوزستان بودند، نباید چنین کارهایی میکردند؛ بنابراین، در هویت این گروه یا کسانی که آمدند و این حمله تروریستی را کردند، من ابهام دارم.
مجری: کورش زعیم بود که از تهران با ما گفتگویی تلفنی داشت.


بخش پاسخ که نگفته ماند: رویداد خونین و غم انگیز اهواز ضمن اینکه خشم ملت ایران را برانگیخت، پرسش های زیادی را هم بوجود آورد. ما میدانیم که توطئه های زیادی در پشت مرزهای ما علیه سرزمین و ملت ما همیشه در حال پختن است، ولی تا کنون اینگونه مبهم و ناباورانه نبوده است. البته بجز رویداد حمله به مجلس که جزئیات آن هرگز توضیح داده نشد و حمله کنندگان هیچکدام دستگیر، شناسانی و بازجویی نشدند یا بازجویی آنان افشاء نشد. در اهواز هم همین رخ داد، با وجود اینکه در گزارش اول سرداری گفت که از چهار مهاجم دو تن کشته یکی زخمی و یکی دستگیر شده و تحت بازجوئیست، ساعتی بعد سردار دیگری گزارش داد که پنج تن بوده اند و همگی کشته شده اند. ابهام در دگانگی گزارش و اینکه چرا هیچکدام شناسایی و بازجویی نشدند؟
دومین ابهام این بود که در فاجعه اهواز، چرا گروه های الاهواز و داعش هر دو مسئولیت حمله را بر عهده گرفتند؟ آیا قرار بوده که مرجعی به هر کدام که این حمله را بکند پاداش بدهد؟ آیا حمله کنندگان ایرانی هم عضو الاهواز و هم عضو داعش بودند، بنابراین هر دو گروه حمله را بر عهده گرفتند؟ چرا نه عکسی و نه یا کارت شناسایی از آنان منتشر نشد؟
پرسش دوم مجری:
کورش زعیم: هیچ منطقی نیست که گروهی بخواهد مطالبات خود را که اگر درست هم است، با گلوله درخواست کند. کدام گروه تروریستی پیش از انقلاب موفق شد؟ بعد از انقلاب هم که آنها فکر میکردند موفق شده اند همه شان تارومار و کشته شدند. اصلا اینکه خوزستان را جمهوری اسلامی کم اعتنایی کرده شکی نیست. هم خشکسالی هم سدهای احمقانه ای که ساخته اند مانند سد گُتوند، و غیره آسیب زده به استان شکی نیست. بی اعتنایی هم شده از نظر تاسیسات زیربنایی و عمرانی و غیره. این حکومت جمهوری اسلامی به همه استانها بجز یکی دو تا استان مرکزی که خودشان از آنجا میایند، به همه استانها جفا کرده اند. اینکه نه تنها هم میهنان خوزستانی ما باید خشمگین باشند، ما هم که از مرکز هستیم خشمگینیم. خشمگین که دارایی ملت را آنها میدزدند و با کمال وقاحت به خارج منتقل میکنند. بعد چهار نفر که اعتراض می کنند آنها را میگیرند و آنها که واسطه شان بوده اند آنها را میگیرند و بعنوان مفسد فی الارض اعدام می کنند. با اسلحه و حمله و کشتن هم میهن شما نمی توانید حرفتان را به کرسی بنشانید. باید مبارزه مدنی بکنید، مبارزه سیاسی بکنید، باید وارد جریان اعتراضات علیه فساد و بیسوادی و ناکارآمدی که چهل سال است به آن مبتلا هستیم بشوید و کمک به همه ما بکنید.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است