گسترش اعتصاب در نفت و پتروشیمی


روز یکشنبه در سومین روز اعتراضات کارگران و کارمندان شرکت های پتروشیمی و نفت و گاز تعداد بیشتری از واحدها و شرکت ها به اعتصاب پیوسته اند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت خبر داده است روز یکشنبه نیروهای پروژه ای کارگاه فولاد غدیر نی ریز؛ نیروهای اکسیر صنعت باختری در مجتمع پلیمر پادجم؛ نیروهای جوش مخازن پیمانکاری عطایی؛ نیروهای شرکت راستین صنعت پایدار جنوب در فولاد سیرجان؛ نیروهای پیمانکاری داودی فرد در معدن مس بردسیر کرمان؛ گروهی از نیروهای پروژه ای شرکت فراسان در معدن مس خاتون آباد؛ نیروهای استراکچر شرکت آسفالت توس در پتروپالایش کنگان؛ گروه عایقکاران پتروشیمی کنگان و کارگران گندله سازی بهاباد یزد نیز به کمپین اعتصاب ۱۴۰۲ پیوسته اند.

شورای اعتراضات کارگران پروژه ای در اطلاعیه ی روز گذشته ی خود خاطر نشان کرده است: کارگرن پروژه ای پیمانی نفت با دو خواست فوری افزایش ۷۹ درصدی دستمزدهای خود و ۲۰ روز کار و۱۰ روز استراحت از روز گذشته اعتصاب سراسری خود را آغاز کرده اند. روز گذشته کارگران پروژه ای از جمله از گچساران، دهلران، منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در کرمان، لردگان، کنگان، بندرجاسک، یزد و بوشهر به این اعتصاب پیوسته اند.
شورای سازماندهی نوشته است: اعتصاب ما سراسری است و خواستهایمان را سراسری و متحد پیگیر میشویم. شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی با درود به همه همکاران همچنان بر اعتصاب و تجمع به عنوان دو جزء مکمل ادامه متحدانه اعتراض تاکید کرده است. این شورا تدارک برای برگزاری مجامع عمومی منطقه از نوع مجمع عمومی ای که در سال گذشته در هفشجان و ایذه و مسجد سلیمان و لردگان تشکیل شد را گام مهمی در جهت هم نظری و متحد نگاهداشتن صفوف کارگران و حفظ اتحاد بر اساس خواستهای اعلام شده در قراردادهای کاری دانسته است.
روز شنبه چهل و چهار شرکت و واحد به اعتصاب کمپین ۱۴۰۲ پیوسته بودند.
اخبار روز

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است