گزارشی هولناک از بند عبرت در زندان عادل آباد شیراز، جایی که«خدا وجود ندارد»


آنچه میخوانید گزارشی هولناک از بند عبرت در زندان عادل آباد شیراز است. جایی که بر سردر ورودی آن نوشته شده: «اینجا خدا وجود ندارد».
براساس گزارشی که از منابع موثق بدست ما رسیده است، زندانیان در اطلاعات سپاه و در بند عبرت یا همان زیرزمین در زندان عادل آباد شیراز بصورت وحشیانه‌ای مورد شکنجه قرار می گیرند.
جهان پهلوان نوید افکاری در همین زندان و در همین بند عبرت، در برابر هیولای ولایت فقیه و عواملش ایستاد، پنجه در پنجه دیو سیاهی انداخت و سرانجام مدال قهرمانی را برگردن آویخت.
براساس گزارش دریافتی، بند زندانیان سیاسی یا همان «بند عبرت» در زندان عادل آباد شیراز، محل بسیار وحشتناکی است. در این بند از بهداشت و رسیدگی خبری نیست و بی رحم ترین زندانبانان را در آنجا به خدمت گرفته‌اند. بند عبرت همان محلی است که دو برادر نوید افکاری به نامهای حبیب و وحید هم در آن زندانی هستند.
پس از اعتراضات سراسری آبان ۹۸ کلیه بازداشتی‌های مجروح از بیمارستان ها را به این بند منتقل کردند. بسیاری از بازداشتی‌های مربوط به اعتراضات آبان ۹۸ از شهرهای مختلف مثل تهران، اصفهان، بهبهان، سنندج، کرج و شهرهای استان گیلان را به زندان عادل آباد شیراز تبعید کرده اند.
به این بازداشتی ها اتهام «توهین به رهبری» و «ارتباط با ضدانقلاب» زده اند.
تعداد زندانیان در بند عبرت بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر است. زندانیان را در سلول های کثیف ۲۰ متری و با طول و عرض ۴در۵ متر حبس کرده اند.
بند عبرت (یا زیرزمین) در مجموع ۱۰۰ سلول دارد و همه زندانبانان آن کارشان اذیت و آزار زندانیان است. در این سلول ها هر نفر فقط به یک متر جا دسترسی دارد. یک دستشویی چاه مانند هم در هر سلول وجود دارد.

اسامی و القاب زندانبانان

زندانبانان در بند عبرت، نام اصلی همدیگر را صدا نمی زنند و عموما با القاب مختلف مانند جلال چپ دست، مجید کافر و حسین بی ناموس، یکدیگر را صدا می زنند. حسین بی ناموس واقعا بی ناموس است زیرا در سر در بند با رنگ قرمز نوشته:‌ «‌اینجا خدا وجود ندارد».

شکنجه های هولناک

براساس این گزارش زندانیان را چشم بسته مورد شکنجه قرار می دهند. انگشت های دستان شماری از بازداشتی ها به اتهام فعالیت در فضای مجازی، زیر شکنجه شکسته است.
زندانی را از سقف آویزان کرده و با کابل بر دست و پا و انگشتان وی می زنند تا زمانی که انگشتان زندانی بشکند. شب ها زیر زندانیان آب می ریزند که نتوانند بخوابند. فحش های رکیک به زندانیان می دهند. صدای آه و ناله زندانیان شکنجه شده بطور مستمر شنیده میشود.
کلیه بازداشتی های آبان ۹۸ را پس از دستگیری مورد شکنجه های هولناک قرار داده اند. با کابل بصورت مستمر به کف پای زندانیان زده و آنها را بدون هیچگونه رسیدگی رها می‌کنند که در مواردی موجب عفونت پای زندانی شده است.
براساس همین گزارش، بازجویان و شکنجه گران، سه بازداشتی آبان ماه را زیر شکنجه به قتل رساندند. نام کوچک یکی از این سه نفر «میثم» بوده است.
یک زندانی به نام چنگیز مرادی نژاد ۲۵ ساله و اهل تهران در این بند زندانی است. وی به پایش تیر خورده و مجروح است اما هیچ رسیدگی به او نشده است.
۱۵ تن از همین بازداشتی ها را با طناب از سقف آویزان کرده و با کابل زده‌اند. ناخن های زندانیان را برای اینکه از آنها اعتراف بگیرند «وابسته به ضدانقلاب» هستند و یا «از خارج کشور دستور گرفته‌اند» کشیده اند.
در بند عبرت هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر زندانیان را برای بازجویی میبرند. زندانیان و معترضین آبان ۹۸ با انواع روشها مثل مشت و لگد، ضربات کابل بر دست و پاها، جوجه کباب، لخت کردن زندانی و گذاشتن او زیر آفتاب سوزان برای ساعتهای متمادی در تابستان و یا آویزان کردن زندانی از تانکر در سرمای زمستان، مورد شکنجه قرار می گیرند.
زندانی به حمام دسترسی ندارد. هر زندانی برای حمام کردن در زمستان باید با آب سرد در حیاط زندان استحمام کند که در همین هنگام او را با شلنگ بارها و بارها می زنند و شکنجه می کنند. در تابستانها هم در حد یک دقیقه با شلنگ آب بر سر و روی زندانی می گیرند و بیش از این به آب دسترسی ندارد. در این بند زندانی محروم از هر نوع تماس تلفنی است.
در سلولهای بند عبرت یا همان زیرزمین، زندانیان اجازه صحبت با یکدیگر را ندارند. اگر کلمه ای بین زندانیان تبادل شود تا یک هفته غذا به زندانی داده نمیشود. در بند عبرت ۴۰۰ دوربین مدار بسته به اضافه نگهبان وجود دارد و زندانیان از این طریق کنترل می شوند. نگهبانها نیز هر دو ساعت یک بار جابجا می شوند.
زندانیان اعدامی را شب قبل از اجرای حکم از بند عبرت به سلول انفرادی به نام «ارشاد» منتقل می کنند.
عوامل و کارگزاران این زندان بشدت مراقب هستند تا اسامی و مشخصات زندانیانی که در بند عبرت محبوس هستند، به بیرون درز پیدا نکند و بدست نهادها و ارگانهای بین المللی نرسد.
در چنین شرایطی است که زندانیان مقاومت می کنند و باید برای نجات جان آنان دست به هر اقدامی زد تا از جهنم شکنجه‌گاههای مخوف ضحاک زمانه خامنه ای آدمخوار، نجات یابند .

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است