گزارشی از مراسم شانزدهمین سال‌روز جان باختن داریوش و پروانه فروهر- خانه فروهرها در محاصره نیروهای امنیتی


نیروهاى انتظامى و امنیتى در حدود ساعت ١٣و ٢٠ دقیقه، یعنى ٣ ساعت پیش از آغاز مراسم، وارد کوچه خانه فروهرها شدند و افرادى که میخواستند به خانه فروهرها بروند را مورد ضرب و شتم قرار دادند و یک نفر را نیز بازداشت کردند.
دقایقی بعد دو طرف کوچه را بستند و با حضور سنگینى در خیابان هدایت مانع از تردد شدند.

از ساعت ١٣:٢٠ دقیقه اجازه ورود هیچ فردى را به کوچه و خانه فروهرها نداده اند .
گماشتگان انتظامى و امنیتى حتی مانع عبور و مرور پیاده مردم در خیابانهاى نزدیک به کوچه خانه فروهرها میشوند.
ساعت ١۴ و ٢٠ دقیقه – افزون ﺑﺮ ﮔﻤﺎﺷﺘﮕﺎﻥ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ، ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﺿﺪ ﺷﻮﺭﺵ نیز ﺧﯿﺎﺑﺎﻧﻬﺎﯼ
ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻣﻨﺰﻝ ﺭﺍ ﻣﺤﺎﺻﺮﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍند
از سه ساعت پیش از آغاز مراسم، چند تن از چهره هاى شناخته شده ، مانند نسرین ستوده، مادر شهید سعید زینالى و مادران پارک لاله به خانه فروهرها آمده بودند. عکس آنها را در زیر میبینیم. همه آنها اکنون در محاصره کامل نیروهاى امنیتى و ضدشورش قرار دارند.
میان نیروهاى امنیتى و خانم نرگس محمدى درگیرى لفظى شدیدى پیش آمده است. رفتار نیروهاى امنیتى با خانم نرگس محمدى خشن و به شدت توهین آمیز بود
از ورود مادر ستار بهشتى به نزدیکى کوچه خانه فروهرها جلوگیرى شد. مادر ستار بهشتى در خیابان هدایت ایستاده است و علیرغم تهدیدهاى نیروهاى امنیتى حاضر به ترک محل نیست. از ورود همرزمان سالخورده فروهرها نیز جلوگیرى شده است و از آنها خواسته شده خیابان هدایت را سریعا ترک کنند.
تاکنون چند تن از مردمى که از خیابان هدایت قصد نزدیک شدن به کوچه خانه فروهرها را داشتند دستگیر شده اند.
پرستو فروهر در اعتراض به حضور سنگین نیروهاى امنیتى و ضدشورش و جلوگیری آنها از حضور علاقمندان، از برگزارى مراسم شانزدهمین سالگرد دشنه آجین شدن پروانه و داریوش فروهر خوددارى کرد.
لازم به یادآورى است که امسال حضور نیروهاى امنیتى و ضدشورش از سالهاى پیش سنگینتر بود. در سال گذشته دست کم به اعضاى خانواده فروهرها و برخى از دوستان قدیمى آنها اجازه ورود به خانه فروهرها داده شده بود. تنها حدود ١۵ تن از افرادى که از حدود ۴ ساعت پیش از برگزارى مراسم به خانه فروهرها آمده بودند در خانه فروهرها حضور دارند و آنها نیز توسط شمار زیادى از نیروهاى امنیتى و ضدشورش محصور شده اند.
از سه ساعت پیش از آغاز مراسم، چند تن از چهره هاى شناخته شده، مانند نسرین ستوده، مادر شهید سعید زینالى و مادران پارک لاله به خانه فروهرها آمده بودند. همه آنها اکنون در محاصره کامل نیروهاى امنیتى و ضدشورش قرار دارند.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است