گزارشی از آخرین وضعیت دراویش گنابادی در استان فارس


gonabadi-kovar

گزارشها از کوار حاکی از حضور نیروهای نظامی – امنیتی در شهرستان کوار از توابع استان فارس است.علاوه بر حضور پرشمار نیروهای نظامی نیروهای لباس شخصی مسلح در سطح شهر بطور گسترده ای بچشم می خورد.

شاهدان عینی از کنترل عبور و مرور در خیابانها و جاده های اطراف کوار خبر داده و ماموران یگان ویژه و بسیج با استقراردر ورودی ها این شهرستان از سمت شیراز و جهرم، علاوه بر ممانعت از ورود دراویش به کوار، از آنها فیلمبرداری کرده و کارت شناسایی شان را نیز ضبط می کنند.

همچنین وانت های انتظامی حامل تیربار در شهر و جاده های مواصلاتی کوار تردد کرده و علاوه بر افزایش تعداد آمبولانس ها، چند دستگاه ون نیروی انتظامی نیز در کلانتری کوار مستقر شده است که به نظر می رسد قصد انتقال دستگیرشدگان به شیراز را داشته باشند.

مجلس درویشی در جو امنیتی کوار برگزار شد

با وجود تشدید فضای امنیتی و نظامی مجلس درویشی شب دوشنبه دراویش این شهر هرچه باشکوه تر برگزار شده است.

با وجود جو نظامی و التهابی که ماموران امنیتی و لباس شخصی ها در شهر کوار ایجاد کرده اند، دراویش گنابادی کوار مجلس عبادی خود را برگزار کردند.

در این مجلس که با قرائت قرآن و خواندن اعلامیه دراویش کوار درباره غائله پیش آمده آغاز شد، دراویش سلامتی برادران ایمانی خود را از درگاه الهی مسالت کردند و سپس مطابق عرف، به خواندن کتاب های عرفانی و سایر مراسم مربوط به این مجالس پرداختند.

آغاز بازداشت‌ دراویش در کوار

موج بازداشت‌های غیرقانونی دراویش گنابادی ساکن کوار در ساعات پایانی روز شنبه ۱۲شهریور آغاز شد.

ماموران لباس شخصی بدون مجوز قانونی به منازل دو تن از دراویش با نام‌های شهباز زارع و امان‌الله چراغی هجوم بردند اما به خاطر عدم حضور این دو درویش در منزل، پدران آنها با نام‌های منوچهر زارع و حسن‌قلی چراغی را بازداشت کرد‌ند.

مقارن ساعت ۵ بامداد امروز نیز۱۳ نفر لباس شخصی به همراه دو سرباز، به خانه‌ی عبدالرضا آرایش از دراویش سلسله نعمت‌اللهی گنابادی حمله‌ور شده و او را دستگیر و به محلی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

ماموران لباس شخصی در جریان این دستگیری ها مدارک شخصی و اقلام فرهنگی موجود در خانه های این دراویش را نیز با خود برده اند.

موج دستگیرشدگان دراویش گنابادی در کوار

از جمله دیگر بازداشت شدگان توسط ماموران لباس شخصی و امنیتی در روز یکشنبه ۱۳ شهریور ماه می توان به یازده نفر دیگر از دراویش گنابادی ، آقایان : ۱- حجت ولی زاده از شهرستان کوار ؛ ۲- کاظم حسین زاده از شهرستان سروستان ؛ ۳- حجت کشاورز از شهرستان سروستان ؛ ۴- رحیم پور رستم از شهرستان کازرون ؛ ۵- یدالله پارسیان از شهرستان نورآباد ؛ ۶- علی اصغر سعیدی از شهرستان سروستان ؛ ۷- نصرالله حیدری از شهرستان نورآباد ؛ ۸- سعید کریمایی از شهرستان کرج ؛ ۹- مسعود احمدی از شهرستان کرج ؛ ۱۰- امین صفاری از شهرستان کرج ؛ ۱۱- ایمان کرمی از شهرستان شیراز ، اشاره نمود

بازداشت وکلای دراویش گنابادی در فرمانداری کوار

فرماندار کوار صبح روز یکشنبه ۱۳ شهریور از آقای غلامرضا شیرزادی دبیر شناخته شده آموزش و پرورش و استادیار دانشگاه دعوت کرده بود که برای مذاکره در خصوص مسائل پیش آمده در کوار به فرمانداری آن شهرستان مراجعه کند.

در پی حضور این استادیار دانشگاه، دو تن از وکلای دراویش به نام های امیر اسلامی و افشین کرمپور نیز برای پی گیری حقوقی غائله کوار، به فرمانداری مراجعه کرده بودند تا در این مورد با فرماندار گفت و گو کنند اما دقایقی پیش هر سه نفر آنها بازداشت شدند.

تا کنون از وضعیت و محل نگهداری آقایان امیر اسلامی ، افشین کرمپور و غلامرضا شیرزادی وکلای دراویش که به دعوت فرمانداری کوار برای گفتگو درباره ی بحران پیش آمده در فرمانداری حضور یافته بودند و توسط مامورین اطلاعتی و امنیتی دستگیر شدند نیز هیچ اطلاعی در دست نمی باشد.

آقای امیر اسلامی دارای سابقه ناراحتی قلبی می باشد.

آخرین بازداشت ها و تفتیش منازل دراویش گنابادی در شهرستان کوار

جمعی از دراویش دو شهر ستان سیرجان و شهر کرد که برای همدردی و عیادت از برادران ایمانی خود در کوار به سوی این شهرستان در حال حرکت بود ند، نیز توسط نیروهای لباس شخصی و انتظامی در جاده شیراز – کوار دستگیر و به محل نامعلومی منتقل شدند .

اسامی دراویش شهر کرد : ۱ – احمد رضا حسینی ۲ – اکبر احمدی ۳ – مهدی عزیزی ۴ – محمد موسوی -۵ – جمال حسینی

اسامی دراویش سیرجان ۱ – خسرو دری ۲ – حسن ویس قلی ۳ – حسین اسدی ۴ – مجید متقیان ۵- حمید پور رضا قلی

علاوه بر بازداشت دراویش گنابادی شهرستان کوار و شماری از هم کیشانشان در شهرهای اطراف و بازداشت وکلای دراویش ، ماموران لباس شخصی و نیروی انتظامی ، منازل چهار تن از دراویش کوار به اسامی ۱ – کاظم دهقان ۲ – غلامعلی بیرمی ۳ – محمد علی صادقی ۴ – مهرداد کشاورز را مورد تفتیش و بازرسی قرار دادند .

از وضعیت دراویش بازداشتی اطلاعی در دست نیست.

دو تن دیگر به مجروحان حادثه کوار اضافه شد

در گیری میان نیرو های یگان ویژه و ماموران لباس شخصی با دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی ادامه دارد . چهار تن از دراویش گنابادی سروستان که برای عیادت برادران ایمانی خود به شهرستان کوار مراجعه کرده بودند از سوی نیرو های یگان ویژه و ماموران لباس شخصی مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند که حال یک تن از آنها وخیم گزارش شده است. امیرحسین محمدی و فرشاد میرهادی از دارویش سروستان دو درویشی هستند که در اثر ضربات باتوم و شوکرهای برقی ماموران سخت مجروح و روانه بیمارستان سروستان شده اند.

در جریان این در گیری یکی از دراویش دیگر به نام حجت ولی زاده دستگیر و به مکانی نا معلوم منتقل شد.

اسامی زخمی ها :۱- ابراهیم فضلی ؛ ۲- اصغر کریمی ؛ ۳- محمد علی سعدی ؛ ۴- وحید بنانی (حال وی وخیم اعلام شده است)

طبق آخرین اخبار دریافتی، دو نفر مجروح دیگر به آمار زخمی شدگان دراویش در درگیری های امروز کوار اضافه شد.

یادآور می شود ماموران به سه مجروحی که در بیمارستان رجایی شیراز بستری شده اند دستبند زده و کسانی را که برای عیادت آنها به بیمارستان می آیند دستگیر می کنند.

بر اساس این گزارش وحید بنانی که به دلیل اصابت گلوله روانه اتاق عمل بیمارستان نمازی شده بود به هوش آمده است.

بازداشت همراهان و بستگان مجروحان حادثه کوار در بیمارستان توسط مامورین امنیتی

به گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور تمامی همراهان و بستگان مجروحان حادثه ی کوار در بیمارستان رجایی شیراز توسط مامورین امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافتند. اسامی چندی از بازداشت شدگان به شرح زیر می باشد :

۱- حمید پوررضا قلی ؛ ۲- خسرو دری ؛ ۳- مجید متقیان ؛ ۴- حسین اسدی فریدونی ؛ ۵- حسن ویثقلی ؛ ۶- حمید پرهیزگار ؛ ۷- حکمت نادری

موج گسترده بازداشت دراویش گنابادی در ایران

لباس شخصی ها و مامورین امنیتی به منازل برخی از دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی در شهرهای مختلف ایران یورش برده و بدون ارئه مجوز قانونی و قضایی اقدام به بازداشت و انتقال دراویش به مکان های نامعلومی نموده اند.

یکی از دراویش بازداشت شده آقای نصرت طبسی می باشد که دیشب مامورین امنیتی به منزل وی در تهران یورش برده و اقدام به تفتیش و بازرسی منزل ایشان نموده اند که تا کنون از محل نگهداری ایشان هیچ اطلاعی بدست نیامده است.

انتقال تعدادی از دراویش بازداشت شده وقایع کوار به آگاهی شیراز

روز یکشنبه ۱۳ شهریور ماه در حادثه ی کوار بیش از ۵۰ نفر از دراویش گنابادی به طور غیر قانونی بازداشت که ۲۵تن از آنها به اداره ی آگاهی شیراز منتقل شده اند و از محل نگهداری سایر افراد بازداشت شده تا کنون اطلاعی در دست نیست و مراجعات مکرر خانواده های نامبردگان به مراجع قانونی بی نتیجه بوده است .

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است