کی بود کی بود .. باعث و بانیان اوضاع کیانند ؟؟ ضیاء مصباح -دبیر کانون علوم اداری ایران


فرموده اند آسیب های اجتماعی مسایل امنیتی و سیاسی در پی دارد و از این لحاظ ۲۰ سال عقب هستیم و ادامه داده اند :
سالانه ۶۰۰ هزار محکوم به زندان می شوند / ۱۱ میلیون حاشیه نشین داریم /در بعضی نقاط نرخ بیکاری به ۶۰ در صد می رسد /۳۶ در صد ازدواج ها به طلاق منجر میگردد /۶۰در صد زندانیها معتاد می باشند /عدم اعتما د و انشقاق اجتماعی رضایت مندی ، خلاقیت و امید به اینده را مختل ….سیستم تمرکز و حیطه نا محدود اختیارات مناسبات وروش های اصو لی اجتماعی را نا بسامان و نظام حاکم وبه تبع آن بوروکراسی موجود در همه موارد بدون بازده مانده …
و بالاخره اشاره داشته که عدم مدیریت درست و عدم توازن منطقه ای این نابسامانی ها را به ارمغان آورده ..و این ها همه حاصل دخالتهای دشمنان می باشد ( نقل به مضمون ) …و از بیان علت و باعث و بانی واقعی حی و حاضر ،جناب وزیر کشور دم فرو بسته اند .
رییس مجلس نیز بعد از ۸سال ریاست و کیاست که ابقاء او را همراه آورد ه، در این مقوله گفته اند که : این موضوع بسیار مهم و حساس است و بخشی در اختیار مجلس که ریل گداری کند ، عزم ملی می خواهد و دولت در قالب برنامه ششم لایحه لازم را ارایه نماید و…..
انگار که آنجه وزیر همراه و همکام رییس بر شمرده محصول دیروز و امروز بوده واقایان معلولند و نمی حواهند قبول کنند که آنچه بطور خلاصه آمد نمونه ای از حاصل به اصطلاح مدیریت مجموعه دست اند کاران جمهوری و حاصل عملکرد خود انان می باشد
مجموعه گویندگان که به نظر نگارنده آگاهانه دست پیش گرفته اند ، بعد از انتخابات اخیر با توجه اجباری و حد اقلی به پیام مردم سر مبارک را اندکی از زیر برف در آورده اند… در حالیکه همه آنان طی ۳ دهه در مناصب امور بوده و کماکان پاسخگویی اندکی هم در محضر ملت گر فتار معاش ، آرام و متین این مرز و بوم ندارند .
انان مینمایانند که به کشفی جدید دست یافته اند و دنبال مقصر و راه حل ، البته با ادامه همین فرمولها ..
با بسیاری اما و اگر ها و مصلحت جویی ها ، (به آنچه در این میان و در تشریح نا بسامانی ها نپرداخته اند که گفته ها مشتی از خروار است نمی پردازیم که بماند تا وقتی دگر ).
وزیر اطلاعات مبعوث جناب روحانی به دلایل بسیار که نگارنده از نزدیک شاهد بوده ، از آغاز قبول مسیولیت تا کنون بکرات حتی روز گذشته از نقد و نقاد بخوبی یاد کرده و آنان را خیر خواه جامعه ، مستقل و غیر وابسته و بدون سوء نیت دانسته و حمایت آنان را به جای برخورد و تذکر توصیه کرده ….( متاسفانه هنوز در عمل مشاهده نمیشود ) در همین رابطه قبل از همه دست به دامان دگر اندیشان دلسوز و آگاه مستقر در کشورشده اند و از آنا ن مدد می طلبد
ملیون ایران از گذشته های دور هر لحظه شاهد آنچه که وزیر کشور گزارش داده بوده و در مقالات ، سخنان ، اطلا عیه ها و سر گشاده ها ی خود طی سالیان متمادی و بطور انبوه همراه با ارایه راه حل مطرح و در درون کشور زنگ خطر را بصدا در آوردند که …..گویا آقایان نشنیده و اخیرا پی به آن برده اند .
در هر حال و در شرایطی که جای سخن بسیار است می گوییم و باور داریم که راه غلبه بر معضلات بیان شده تنها و تنها از طریق ایجاد فضای بازسیاسی ،توجه به آزادی های مصرح در قانون اساسی ( بدون برداشتهای خاص و تعبیرو تفسیر به رای بر مبنای احتیاط بی حاصل و نگرانی ها ) و جلو گیری از بذل و بخششهای خاص مادی در داخل و خارج می باشد که ملت در انتخابات اسفند ،شعورکامل ، دقیق و مناسب سیاسی خود را نشان داد و با پر هیز و ممانعت ازهر گونه حرکت خلاف قانون و…آنرا به عیان و با صدای بلند د ر پای صنوق با صراحت بیان کرد ..
از سوی دیگر ضرورت انتصاب افراد بر اساس سیستم شایستگی بدون رابطه بقول حضرت علی در تعریف عدالت ، باور اینکه همه متخصصین واقعی با آگاهی از علوم روز و مطالعات علمی …متعهد ترین ها یند ،اعتقاد به ضرورت اجرای سیستم پاسخگو یی و اصل مسلم تشویق و تو بیخ مد یر ان منصوب بر مسیولیتهای کلیدی ، نظارت و ارزیابی مستمر بر بازده گروههای اجرایی دارای اختیارات وسیع که دستی باز بر صرف بودجه مملکت دارند وسایر نکات مندرج در کتب مدیریت که صرفا در دانشگاهها تدریس میشود و….
رافع مشکلات عدیده بر جای مانده است که ره اورد بی دقتی ها ، خود محوری ها ، القاءترس و نگرانی از نفوذ دشمن خیالی و دلهره از سپردن کار به جوانان مستعد ، فرهیخته ، اندیشمند ، خیر خواه ، میهن دوست ، متفکر ،تحصیل کرده و آشنا به علوم روز می باشد .
لغو کلیه امتیازات تحصیلی ،شغلی ، اعتباری وپرهیز از سختگیری های غیر منطقی و افراطی بی حاصل که حد اقل اثرمثبت را تا کنون نداشته و دوست و دشمن اقرار به آن دارند ( که گزارشات اخیر مبین آنست ) وهمه امتیازات غیر اصولی که بر مبنای قوانین ساخته و پرداخته شده در این جهت بوده و براساس فاکتورهای غیر منطقی و علمی وضع شده اند …احساس مسیو لیت اجتماعی ،پویایی ، خدمت به جامعه با مفهوم واقعی ،خلاقیت ،ممانعت از فرار مغزها ، ثبات و آرامش اجتماعی و خانوادگی را بدنبال دارد .
آنجه که امروز نیاز مند آنیم و برای برون رفت از مشکلات خود ساخته باتعریف علمی باید انجام دهیم تا ارتباطات معقول بین المللی ، بالا رفتن ارزش پول ملی واعتبار ایران وایرانی و منزلت انسانی را بدست آوریم انجام نکات عنوان شده بر مبنای واقعیتها و حقایق می باشد و از غیر آن با ید بشدت پرهیز کنیم .
تاکید می شود برخوردعلمی بدون شعار با روشها و فرمولهای خود ساخته و غیر قابل دفاع ،در مقایسه با استانداردها بروال کشورهای در حال توسعه اسلامی ….مشکلات را کاهش و ادامه فر مایشات و روشهای دیکته شده تکراری بی اثر نا بسامانی ها را تشدید می نماید .
بقول حافظ وظیفه من گفتن است وبس و گرنه ادامه وضع موجود و ضرورت انکار نقش همه متولیان در همه امورات و بتبع آن خود را معلول دانستن و رفع معضلات را به ارایه لایحه موکول کرد ن و ریل گذاری ها ….. که دلبر جانان من برده دل و جان من !!

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است