چکیده هایی درباره انقلاب مشروطیت،…،عزاداری و کوید۱۹ از ضیاء مصباح


تحلیف در سالروزمشروطه بود اما از ستارخان ،باقرخان ،آخوند خراسانی ،میرزای نایینی ،عبدالله بهبهانی و سید محمد طباطبایی نامی برده نشد وصرفا از شیخ فضل الله نوری که به اتهام صدور فتوای ارتداد برای مشروطه‌خواهان و همکاری با محمد علی شاه در دادگاهی به ریاست شیخ ابراهیم زنجانی به اعدام محکوم شد، نام برده شد. تفسیر با شما!

درعربستان طی دوسال بگذشته در بودن«ویروس کووید۱۹» مراسم حج را کاملا محدود وحکیمانه مدیریت وسلامتی مردمان را مقدم برهر امری دانسته و این اقدام اصولی با ستایش تمامی صاحب نظران دینی مواجه شده است. جماعت مدعی در «ام القرا » .. تعطیلی مراسم افراطی محرم را باعث از رونق افتادن و تضعیف اعتقادات مردمان این دیار می دانند و در همین حال جامعه مدرسین میگوید: مردم توقع بی‌جا از انقلاب نداشته با همین وضعیت هماهنگ باشند، اگرعزاداری ها نبود، انقلاب ما ناقص می ماند، عده ای می خواهند نور الهی را خاموش کنند اما عزای امام حسین(ع) این اجازه را نمی دهد!! آیا واقعا این بانیان جهل و تعصب «رونق دکان »خود را دربرابر « توجه بسلامتی مردمان » گرفتار؟ اصل نمی پندارند ؟

سازمان انرژی اتمی در جوابیه‌ای انتقادی به کمیسیون اصل ۹۰ :

«شأن کمیسیون فراتر از مرزبندی‌های سیاسی بوده و در رسیدگی به موضوع هسته‌ای، بایستی همه مصالح ملی، بین‌المللی؛ سیاسی و امنیتی را مد نظر قرار دهد. تا حدودی البته افراطی آنهم بیشتر در میان به اصطلاح سیا ستمداران ما! باور اینستکه: در روابط بین المللی اعتماد جایی ندارد و در سیاست خارجی قدرت و منافع ملی که در هم تنیده‌اند اصل پنداشته میشود. هر چه وزرا تندروتر باشند بهتر، تا تحت فشار انبوه مشکلات از اوهام و تخیلات باطل خارج شده و راه اصلاح و واقع‌بینی در پیش گیرند. ادعای هماهنگی در همه امور «با توجه به مبحث شرایط احراز در مدیریت منابع انسانی » و رعایت این مهم در انتخاب معاون اول و شهردار قابل تامل مینماید.

اگر تغییر رویکردی مثبت هدف نباشد، خوش‌فکرترین، عاقل‌ترین، متخصص‌ترین و دمکرات‌ترین چهره‌ها کمکی به بهبود وضع کشور البته در شرایط موجود نتوانند کرد. شهرداری ها به‌سادگی حتی به‌صورت شفاهی: زمین، ساختمان ومجموعه‌های بزرگ رابه افراد و سازمان‌ها واگذار و هیچ فهرستی در این باب نداده اند. برخورداران از این موهبت های الهی به اعتبار رابطه: به نام ساخت مسجد، حسینیه و حوزه علمیه؛ انجمن‌‌ها و امور خیریه و … این رانت! را تدریجا به محلی برای کسب‌وکار و امور تجاری درآوردند… ‏پزشکان اکثریت راقانع کرده اند که محرم را در خا نه بمانند ، نوبت دامپزشکان گرامی که با همه مشکلات !بقیه را قانع کنند.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است