چهره‌های سرشناس موسیقی ایران: شهرام ناظری، هوشنگ کامکار، داریوش پیرنیاکان، فردین خلعتبری، علیرضا قربانی، سالار عقیلی، حریر شریعت‌زاده، محمدرضا نوربخش و محمد سریر، اعتراض می کنند.


به دنبال لغو پی‌در‌پی کنسرت‌های موسیقی در ایران، کمپین حمایت از صنف موسیقی و هم‌اندیشی مقابله با لغو کنسرت‌ها و محدودیت‌های اهالی موسیقی تشکیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست چهره‌های سرشناس موسیقی ایران از جمله شهرام ناظری، هوشنگ کامکار، داریوش پیرنیاکان، فردین خلعتبری، علیرضا قربانی، سالار عقیلی، حریر شریعت‌زاده، محمدرضا نوربخش و محمد سریر حضور داشتند.

محمدرضا نوربخش، مدیر عامل خانه موسیقی، در این نشست گفت: «ابداً تصور هم نمی‌کردیم که با شروع کار دولت تدبیر و امید دچار چنین حملات و حجمه‌هایی بشویم. متأسفانه باید بگویم کار از حمله هم گذشته و به جایی رسیده‌ایم که باید شنونده توهین هم باشیم و این توهین‌ها به شدت دل تمام اهالی موسیقی را به درد آورده است.»

او کسانی که موسیقی را «مطرب‌بازی» می‌دانند، خطاب قرار داد که «مگر یاد و خاطره روزهای انقلاب را در مناسبت‌ها با چیزی جز موسیقی زنده نگه می‌دارید؟ مگر برای حضور مردم و انگیزه‌بخشی به آن‌ها برای حضور در عرصه‌های ملی و انتخابات از ابزاری جز موسیقی استفاده می‌کنید؟ مگر نقش موسیقی در جنگ تحمیلی را فراموش کرده‌اید؟ چگونه است با همه این اوصاف موسیقی را مطرب‌بازی می‌نامید؟»

آیت‌الله احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ۱۰ روز پیش در خطبه‌های نماز جمعه گفته بود که کنسرت موسیقی، «مطرب‌بازی» است.

فردین خلعتبری، آهنگساز در این نشست گفت که «اگر موسیقی مطرب بازی‌ست رسماً اعلام می‌کنم من مطرب هستم و مطرب‌بازی هم کار خوبی است.»

علیرضا قربانی، خواننده نیز به ماجرای لغو کنسرت موسیقی‌اش در شهر گلبهار اشاره کرد و گفت همان دادستانی که مانع برگزاری کنسرت شد، برای اعضای خانواده‌اش بلیط کنسرت موسیقی را تهیه کرده بود.

کنسرت علیرضا قربانی قرار بود ششم و هفتم اسفند در شهر گلبار چناران برگزار شود اما مجید اشراق، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چناران، در نامه‌ای اعلام کرد که با توجه به «اعتراض امت حزب‌الله و مخالفت‌های امام جمعه شهر گلبهار» و «مغایرت داشتن کنسرت موسیقی با فرهنگ مردم» خواهان لغو برگزاری این کنسرت شد.

زمانه

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است