پیمان عارف به بیروت، «لانه زنبورِ» خاور میانه تبعید شده است


ArefPeymanپیمان عارف، فعال سیاسی و عضو سازمان دانش آموختگان جبهه ملی ایران، که ۱۰ روز پیش با شکایت سازمان امنیت ترکیه، میت، بازداشت شده بود، اجبارن به لبنان فرستاده شده است.

خانم سمیرا جمشیدی، همسر پیمان می گوید شب گذشته(سی ام آذر) پس از طی چند ساعت نگرانی بدلیل بی‌خبری از همسرش، با وکیل او تماس گرفته و پس از مراجعه وکیل به پلیس امنیت ترکیه، آقای عارف تماس تلفنی گرفته است. در گفتگویی وکیل پیمان عارف به بانو سمیرا جمشیدی اطلاع داده بود که بازپرس پرونده برای پیمان قرار آزادی صادر کرده است.

در گفتگو با خانم نفیسه کوهنورد خبرنگار بی‌بی‌سی در بیروت آقای عارف پس از اخراج غیررسمی اش از ترکیه و ورود به فرودگاه لبنان گفته است که او مایل بوده پس از اخراج از ترکیه به ایران یا سوئد فرستاده شود، کشوری که به او ویزا داده است. ولی مقام‌های ترکیه او را وادار به انتخاب بین دو کشور گرجستان و لبنان کرده اند و او لبنان را برگزیده است.
خانم جمشیدی به بی بی سی فارسی گفته است که همسرش در یک تماس تلفنی کوتاه از فرودگاه لبنان با او تماس گرفته و گفته است که وی در بیروت زیر پوشش کمیساریات پناهندگی سازمان ملل می باشد.

با در نظر گرفتن نفوذ حزب الله لبنان و دیگر سازمانهای جاسوسی جمهوری اسلامی در «لانه زنبور» بیروت، بی‌شک این شهر جای امنی برای پیمان عارف نیست. کوشش پیمان وهمه پشتیبانهای وی باید بر مهاجرت هرچه زودتر ایشان از بیروت به سوئد متمرکز گردد.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است