پیش به سوی برگزاری انتخابات ازاد و دموکراتیک: بیانیه ای از حشمت تبرزدی


maleki-sotoude-tabarzadi-300x225این روز ها به بهانه مبارزه با داعش، خیابان های شهر و میادین اصلی به تسخیر نیرو های سیاهپوش سرکوبگر یا همان داعشی های داخلی در امده است. این ها به بهانه مبارزه با داعش، در مردم ایجاد وحشت می کنند تا انتخابات را راحت تر مهندسی کنند. در حالی که قرار نیست داعشی ها در میادین تظاهرات کنند که این ها با باتوم به نبرد با انها بپردازند!داعش اگر بخواهد دست به اقدام تروریستی بزند، عملیات انتحاری انجام می دهد که باید اقدام امنیتی پیشگیرانه کنند و البته با عدم دخالت در سوریه و عراق، بهانه را از او بگیرند . نیاز به این ندارد که در برابر او اردو کشی انتظامی و امنیتی شود.

پس این اردو کشی در برابر مردم است و به انتخابات اسفند ماه معطوف است .می خواهند ریشه هر نوع مخالفت از ناحیه جامعه ی مدنی را خشک کنند و با خیالت راحت انتخابات را مهندسی و مجلس فرمایشی برگزار کنند. در برابر این اردوکشی های انتظامی-امنیتی، از دست چند نفر کاری ساخته نیست اما در هنگامه ی انتخابات از دست همه، خیلی کار ها ساخته است. اگر چه هیچ دل خوشی از رفسنجانی و اقدامات سرکوبگرانه ی او طی نزدیک به ۴ دهه ، وجود ندارد و معتقدم باید روزی در دادگاه عادله با حضور هیئت منصفه محاکمه شود ،اما از اعلام امادگی او و سایر اصلاح طلب ها و اعتدالیون به دلیل به چالش کشیدن نظارت استصوابی و مهندسی کردن انتخابات از سوی جناح حاکم و رقیب، باید خوشحال بود.

حضور این جریان در این مقطع زمانی می تواند جناح خامنه ای و دلواپسان را به شدت تضعیف و جنگ قدرت را تشدید نماید. در برابر سرکوب ها باید از راه دیگر وارد شد. باید اپوزسیون دموکرات که به مبارزه مسالمت امیز باور دارد به عنوان قطب سوم از قدرت تاثیر گزار در ایران و در افکار عمومی وارد کار زار شود .باید شعار برگزاری انتخابات ازاد و دموکراتیک را جدی تر مطرح کرد و از همه ی مردم دعوت نماییم که در این مسیر فعال شوند و منفعل نباشیم. حتا می بایست برای جدی تر شدن کمپین مبارزاتی اپوزسیون دموکرات، کاندیدا شد و تفتیش عقاید، نظارت استصوابی و مهندسی انتخابات را به چالش کشید. حال که جناح های درون حکومت به دنبال حضور و چالشی کردن انتخابات غیر دموکراتیک هستند ،ما نباید، به بهانه تحریم، مردم را منفعل کنیم.

شرکت در انتخابات ازاد و دموکراتیک حق هر ایرانی است و باید در مسیر دموکراتیزه کردن انتخابات تلاش کرد و رژیم حق ندارد از ان پیشگیری نماید.

برای این که مطابق اعلامیه ی جهانی حقوق بشر و حتا اصول متعدد قانون اساسی مورد استناد رژیم، انتخابات باید ازاد، دموکراتیک و منصفانه باشد و نظارت استصوابی اقدامی قانون شکنانه و از مصادیق تفتیش عقاید و سلب حقوق اساسی مردم و در نتیجه اقدامی مجرمانه است. افکار عمومی در درون و بیرون از مرز این حرف را پذیرا است و به همین دلیل در پشت اپوزسیون دموکرات و سکولار خواهد بود و حق را به ازادیخواهان می دهد.

باید هزینه ی برگزاری انتخابات غیر ازاد و غیر دموکراتیک از سوی رژیم، بالا برود و این امر در گرو حضور جدی همه ی گروههای ازادیخواه در میدان، از معرفی کاندیدا تا طرح شرایط انتخابات ازاد و اشنا کردن تودههای مردم با قوانین داخلی و بین المللی در مورد حق شرکت در انتخابات ازاد و به چالش کشیدن انتخابات غیر دموکراتیک است. مسلم است که در انتخابات مهندسی شده و استصوابی شرکت نمی کنیم اما این امر به مفهوم خالی کردن میدان مبارزه ازادیخواهانه نیست.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است