پیش بسوی اعتراضات سراسری به گرانی و تورم و حداقل مزد!



قیمت انواع نان قبل از گران شدن: سنگگ   ۶۰۰ توان – بربری ۵۰۰ تومان – تافتون ٣۰۰ تومان – لواش ۱۶۰ تومان
قیمت انواع نان پس از گران شدن طبق بر چسب روی درب نانوائی ها در تهران

اخبار روز: اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون افزایش قیمت نان بیانیه ای منتشر کرده و کارگران را به مقاومت در برابر غارت جیب های خود فراخوانده است. به گزارش سایت اتحاد آزاد کارگران ایران در این بیانیه آمده است:

مطابق معمول سیاست فریبکاری حاکم بر کشور که سالهاست ادامه دارد قیمت نان بار دیگر و طبق روال همان سیاست سر به فلک کشید و قوت لایموت ما کارگران ایران بنا بر اخبار منتشره در برخی شهرها تا صدرصد و بنا بر مستندات موجود در شهر تهران بیش از ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد. این در حالی است که نوبخت شامگاه روز یکشنبه هفته جاری اعلام کرد قیمت نان در استانهای مختلف کشور تا ٣۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. افزایش قیمت نان و دروغگوئی در این مورد به ما کارگران و مردم ایران هر دو به یک اندازه موجب خشم و انزجار ماست. نان پر مصرف ترین قوت لایموت میلیونها خانواده کارگری است و افزایش قیمت آن معنائی جز غارت و چپاول از سفره های خالی ما کارگران توسط دولت تدبیر و امید ندارد.

کارگران و همکاران در سراسر کشور
افزایش قیمت نان و سیر صعودی خزنده و ناگفته سایر هزینه های اولیه زندگی در حالی ادامه دارد که مرتبا دروغهای شاخداری در مورد درصد پایین تورم به جامعه پمپاژ میشود تا امسال نیز همچون سالهای پیش با اعلام یک نرخ تورم کذائی انقباض دستمزدها را ادامه دهند. هم اینک با افزایش متوسط قیمت نان به میزان بیش از پنجاه درصد در سطح کشور هزینه ماهیانه زندگی ما کارگران نزدیک به پنجاه هزار تومان افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر، علاوه بر افزایش قیمت حاملهای انرژی در اول امسال، افزایش قیمت آب و برق و گاز و بنزین نیز در راه است و بی تردید با نزدیک شدن به ماههای پایانی سال ما با نرخ تورم بسیار بالائی بر خلاف ادعاهای دروغین دولت مواجه خواهیم شد.

چنین وضعیت مشقت بار و دورنمای سیاهی ایجاب میکند تا ما کارگران بیش از پیش دست در دست هم بگذاریم و با سازماندهی اعتراضات قدرتمند سراسری به مقابله با تهاجم به زندگی و معیشت مان بر خیزیم. ما در سه سال گذشته با کمپین طومار اعتراضی دست به تلاشی متحدانه برای افزایش حداقل مزد بر اساس ماده ۴۱ قانون کار زدیم و اول ماه مه امسال (۱۱ اردیبهشت روزجهانی کارگر) این مبارزه منجر به یورش نیروهای امنیتی به منازل هماهنگ کنندگان این طومار در تهران و دستگیری و پرونده سازی برای دو نفر از آنان شد. اما و بدون تردید هیچ عمل سرکوبگرانه ای ما کارگران را وادار به تمکین به وضعیت مصیبت بار موجود نخواهد کرد. اینرا ما کارگران با طومار اعتراضی و ایستادگی مان و مبارزات بی وقفه خود از معدن چادرملو تا سیمان لوشان و پتروشیمی های ماهشهر و پروفیل ساوه و نورد لوله صفا تا کارگران پلی اکریل و معدن بافق و دهها مرکز دیگر در طول همین هفت ماه گذشته نشان دادیم و اینک میتوانیم و می باید در صفی متحد دست به اعتراضی سراسری علیه گرانی و برای افزایش حداقل مزد بزنیم.

پیش به سوی اعتراضات سراسری به گرانی و تورم و حداقل مزد
اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۱۱ آذر ماه

akhbare rooz

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است