پیام نوروزی آقای جمال درودی – عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران(ششم)


سالی گذشت با تمام رنج ها ونابسامانیها و سالی دیگرآغازشد بدون امید، و ما همچنان نوید سالهای بهتری را میدهیم.

هم میهنان عزیز،

اجازه میخواهم ۲۹ اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت وپیروزی ملت ایران به رهبری بزرگ مرد تاریخ ایران دکترمحمد مصدق بر اهریمن استعمار که مقارن است با خجسته نوروز باستانی را از صمیم قلب تبریک وتهنیت گفته وامیدوارم سال آینده با اتحاد وهمبستگی همه نیروهای ملی شاهد پیروزیهای ملت ایران باشیم.

سال گذشته چهلمین سال انقلاب را پشت سرگذاشتیم . گروهی ناآگاه به اصالت انقلاب تردید کردند و زبان به انتقادو شکوه و شکایت گشودند. اینان فلسفه و رخدادهای تاریخی و سیاسی و اجتماعی و جنبش های مردمی را نادیده گرفته و هیچگاه به خود این فرصت را ندادند که تاریخ یکصدوپنجاه سال مبارزات اخیر ملت ایران را مورد کنکاش قرار داده و سپس برآن داوری کنند.

انقلاب ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تداوم انقلاب مشروطیت، کودتای ۱۲۹۹، نهضت ملی ایران و واکنش به کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و عکس العمل طبیعی بیش ازیک قرن فساد و خودکامگی حکومت های سلطنتی ونتیجه انزجار دامنه‌دار ملت از اختناق و بیدادگری و آزادی‌کشی بوده است.

نباید تغییر مسیر انقلاب و انحراف آن و شرائط موجود، فشارها، ناملایمات، فسادها ما را بسوی بدگمانی و انکارحقایق برد و گرفتاریهای امروز سبب شود که مصائب دیروز را از یاد ببریم. مردم رشید و بپا خواسته و شهیدان به خون خفته انقلاب راهرگز گناهی و تقصیری برگردن و تاوانی بر عهده نیست، آنان به درستی راه خود را انتخاب کردند وبه این نتیجه رسیدند که تنها راه رهایی از خودکامگی و استبداد و برون رفت ازآن انقلاب است. جوانانی که پس ازانقلاب پا به عرصه وجود گذارده‌اند و از مصائب و رنج‌های مادران و پدران خود بی اطلاع‌اند میپرسند: چرا انقلاب؟ ازچه رنج میبردید ؟ چه میخواستید؟ چه نمیخواستید؟ به این سوالات شاه در آخرین پیام خود پاسخ داد. باهم نگاهی میکنیم به فرازهایی ازآن پیام تاریخی:

٬… شما ملت ایران علیه ظلم و فساد بپا خواستید … انقلاب ملت ایران نمیتواند مورد تایید من به عنوان پادشاه ایران و به عنوان یک فرد ایرانی نباشد … این امکان وجود دارد که اشتباهات گذشته و فشار و اختناق تکرار نشود … بار دیگر دربرابرملت ایران سوگند خودرا تکرار میکنم و متعهد میشوم که خطاهای گذشته و بی قانونی و ظلم و فساد دیگر تکرار نشود بلکه خطاها از هر جهت جبران گردد… متعهد میشوم که در اسرع وقت یک دولت ملی برای آزادیهای اساسی و انجام انتخابات آزاد تعیین شود تا قانون اساسی که خون بهای انقلاب مشروطیت است به صورت کامل به مرحله اجرا درآید… من نیز پیام انقلاب شما ملت ایران را شنیدم … آنچه را که شما برای بدست آوردنش قربانی داده اید تضمین میکنم که حکومت ایران درآینده براساس قانون اساسی، عدالت اجتماعی، واراده ملی به دور از استبداد و ظلم و فساد خواهد بود. ۱۵ / ۸ / ۱۳۵۷ »

حال گوشه‌ای از شکوه وعظمت انقلاب را به تصویر بکشانم:
رمز پیروزی انقلاب درآن برهه از زمان اتحاد و همبستگی همه ملت ایران با این شعارنهادینه شده بود :« همه با هم … همه با هم » تمام گروهها و طبقات،احزاب سیاسی، عوام و نخبگان، مسلمان و غیرمسلمان، استاد و دانشجو، کارگر و کارمند، با حجاب و بی‌حجاب بدون در نظرگرفتن اختلافات مسلکی، سیاسی، عقیدتی، کنارهم و با هم موفق شدند رژیم استبدادی را سرنگون کنند.

در آن روزگاران زنان ومردان وجوانان با شور انقلابی سینه‌های خود را در برابر مسلسل‌ها قرار دادند بر لوله تفنگ‌ها که به قلب آنان نشانه رفته بود شاخه‌های گل نشاندند وبی پروا سربازانی را که قصد جان آنان را داشتند درآغوش گرفتند و گفتند: « برادر ارتشی …چرا برادر کشی؟ » در زندانها را گشودند و زندانیان سیاسی را چون قهرمانان ملی بر دوش گرفتند و یکصدا سرود آزادی سردادند، به این امید که دیگرجرم سیاسی و زندانی سیاسی نخواهند داشت. انقلابیون مجسمه های میادین را که نمادی از دیکتاتوری و حکومت مطلقه بود به زیر کشیدند و بر این باور بودند که دیگر دربرابر بتی سر فرود نخواهند آورد.

چه زیبا ودلنشین و به یاد ماندنی بود صحنه‌های انقلاب، می‌دیدیم که دختران و پسران آزادانه با یک شور و نشاط جوانی با مشتهای گره کرده بر روی تانکها سرود پیروزی سرمیدادند.

هم میهنان عزیز امید است که درآغاز این سال باهم عهد و پیمان ببندیم که به دور از افکار و عقاید سیاسی گروهی و به دور از تفرقه‌افکنی تنها و تنها به ایران بیندیشیم و برای عظمت و سربلندی و آزادی آن گام برداریم دست دردست هم دهیم و یکصدا فریاد برآوریم :« دوباره میسازمت وطن ».

پاینده ایران
جمال درودی – عضوشورای مرکزی جبهه ملی ایران ( ششم )

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است