پیام به مولانا عبدالحمید به مناسبت جایزه تلاشگر حقوق بشر:کورش زعیم


حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید
ما دریافت جایزه بهترین «تلاشگر حقوق بشر» امسال کانون مدافعان حقوق بشر ایران را به شما را به عنوان یک مرجع دینی اندیشمند و هوشمند، و نماد خردورزی و میهن پرستی روحانیت ایرانی، که در سه دهه گذشته بسیار کمیاب بوده است، تبریک می گوییم.
با وجود تبعیض مذهبی علیه هم میهنان اهل سنت ما، شما نه تنها در فعالیت های خود برای رفع این تبعیض های ضد حقوق بشری از محدوده قانون و منطق گرایی خارج نشدید که همه مردم ایران را به همبستگی و برادری در راستای یک ایران یکپارچه و نیرومند تحت نگاه یکسان قانونهای کشور و اجرای یکسان آن دعوت نموده اید.
از گفته های خردمندانه شما همین بس که فرموده اید: “آن کس که حق انتخاب مسئولان را دارد حق انتقاد از آنان را هم دارد”. و نیز اینکه، “مردم اهل سنت ما ایرانی هستند و هیچکس از آنها ایران تر نیست”. سخنی بسیار درست که ملت ما تمامیت ارضی و امنیت خود را همیشه مدیون هم میهنان سنی و شیعه مرزنشین ما بوده است.
آنان که با هم میهنان چندهزار ساله ما مانند بیگانگان رفتار می کنند و آنان را شهروندان درجه دو و سه قلمداد می کنند، خود با تاریخ و فرهنگ ایران بیگانه اند. باید همه بدانند که شما ضرورت یگانگی و امنیت ملی را احترام به تمام آزادیهای قانونی مانند تشکیل احزاب، آزادی بیان و قلم و فعالیتهای مدنی، فعالیت آزادانه رسانه ها و مطبوعات، ضمن اجتناب از تهمت و افترا و دروغ؛ ایجاد جوّ گفتمان و انتقاد سازنده می دانید. باشد که اندیشه و منش شما سرمشق بسیاری از روحانیانی باشد که رسالت خود را شستشوی مغزی در ترویج باورهای یکسونگر خودشان و سرکوب آزاداندیشان و فرهیختگان می دانند.
من بارها در طی این سی و پنج سال که تبعیض مذهبی حاکم بر جامعه آشکار و نهادینه شد، در نوشتار و گفتار خود تاکید کرده ام که مذهب یک امر شخصی است و همه مذهب ها و باورهای مردم ایران گرامی هستند و باید در انجام آیین های خود آزاد باشند؛ و اینکه هیچکس نباید حق داشته باشد که هیچ شخصی را به دلیل گرایش مذهبی از شرکت در سرنوشت و اداره کشور در هر پست و مقامی که شایسته آن است محروم کند. ما سه دهه است که از شایستگی های هم میهنان غیرشیعه خود در اداره کشور محروم بوده ایم که امیدوارم با ورود عقلانیت به مغز کشورداری حاکمیت، این کاستی و این محرومیت آسیب زا رفع گردد.
با گرامیداشت و شادباش جایزه ای به حق شایسته آن هستید،
کورش زعیم
هموند شورای مرکزی جبهه ملی ایران
تهران- ۶ دی ۱۳۹۳
۰۹۱۲-۱۱۳۸۱۰۸
Kourosh_zaim@yahoo.com
www.facebook.com/kourosh.zaim

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است