پیام حمایت “همگامی برای جمهوری سکولار دموکرات در ایران” از تجمع ۱۲ فروردین در کلن



شماری از تشکلهای دموکراتیک از کشورها و شهرهای مختلف اروپا با امضای “کمیته کنشگران انقلاب زن، زنگی، آزادی” برای برگزاری تجمع بزرگ در شهر کلن در روز ۱۲ فروردین فراخوان دادهاند. این تجمع به مناسبت سالروز رفراندومی است که جمهوری اسلامی برای تثبیت خود به شکل غیردموکراتیک در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ برگزار کرد. برگزاری رفراندوم جهت تائید گرفتن از مردم برای حکومتی بود که محتوی مستبدانه آن کتمان نگهداشته شده بود.
برگزاری رفراندوم با “آری یا نه به جمهوری اسلامی”، اولین گام برای پایهگذاری حکومت استبداد دینی بود که مدتی بعد از آن با تشکیل مجلس خبرگان و تدوین قانون اساسی تکمیل شد و راه را برای استقرار حکومت دینی بازکزد. حکومتی که برپایه تبعیض بنا شد و در طی ۴۴ سال گذشته برای حفظ قدرت خود دهها هزار انسان را به قتل رسانده و یا اعدام کرده و کشور را با سیاستهای مخرب خود به سوی ویرانی سوق داده است.
خوشحالیم که شماری از تشکلهای دموکراتیک از مدتی قبل به گفتگو نشستند، دست در دست هم گذاشتند و تصمیم گرفتند متحدانه در روز ۱۲ فروردین تجمع برگزار کرده و علیه جمهوری اسلامی به اعتراض برخیزند و صدای جنبش زن، زندگی، آزادی را هرچه بلندتر به گوش جهانیان برسانند. “همگامی برای جمهری سکولار دموکرات در ایران” که از ائتلاف ۵ حزب و سازمان سیاسی شکل گرفته، از تجمع کلن حمایت کرده و همصدا با تظاهرکنندگان اعلام میکند که جنبش زن، زندگی، آزادی زنده است و مبارزه تا تغییر حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی ادامه خواهد یافت.
دبیرخانه “همگامی برای جمهوری سکولار دموکرات در ایران”
۹ فروردین ۲۰۲۳ (۲۹ مارس ۲۰۲۳)
آدرس تماس:
ایمیل
Hamgamijds@gmail.com

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است