پشت پرده عزل فرجی‌دانا، علی کشتگر


keshtgar

روزنامه کیهان در شب استیضاح نه فقط با اطمینان برکناری وی را پیش‌بینی کرد، بلکه آن را غیرکافی خواند و خواستار گام دیگری برای پاک‌سازی محیط دانشگاه‌ها وسم‌زدایی از وزارت علوم شد. کیهان سه‌شنبه شب که البته تاریخ روز چهارشنبه دارد با اعلام خبر عزل وزیر علوم نوشت: خیانت‌های یک سال گذشته در وزارت علوم صرفا با عزل عامل آن زدوده نمی‌شود

عزل فرجی دانا خواست قلبی علی خامنه ای بود. دو ماه پیش وقتی خطاب به دانشگاهیان تاکید کرد که دانشگاه نباید به صحنه رقابت های سیاسی تبدیل شود، مقصود آنبود که بگذارید بسیج دانشجویی یکه تاز عرصه دانشگاهها باشد. او در آن سخنرانی نشان داد که از وزیر جدید ناراضی است. خامنه ای مخالف سرسخت احیای تشکل های دانشجویی و انجمن های اسلامی است. او رقابت یا مخالفت سازمانیافته آنان را با تشکل های بسیج دانشجویی برنمی تابد. در دانشگاههای کشوراز دانشجو گرفته تا کادر آموزشی و روسای دانشگاهها باید همدل و همسو با بسیج دانشجویی و یا دست کم مرعوب آن باشند چرا که فضای باز دانشگاهها ومراکز آموزشی کشور که بیش از چهار میلیون دانشجو را در برمی گیرد برای سلطه دیکتاتوری ولایت فقیه، سم است. فرجی دانا مجری منویات رهبری نبود و بایدعزل می شد.

پس از سخنان خامنه ای نمایندگان تندرو جبهه پایداری و روزنامه کیهان درراستای عملی کردن خواست رهبری فعالیتهای خود را شروع کردند. با این همه هنوز اکثریت اعضای اصول گرای مجلس پیام رهبر را نگرفته بودند و هنوز حتی تاچند روز پیش هم معلوم نبود که نتیجه استیضاح چه خواهد شد. از همین رو بودکه حداد عادل که همه می دانند بدون او بیت رهبری آب نمی خورد و نقشی جزطوطی رهبر ایفا نمی کند روز یکشنبه (سه روز پیش از استیضاح، با شرکت دراجلاس نوزدهمین دوره مبانی ارزش های اسلامی طرح “ولایت” اظهار کرد:

«برخی انجمن های دانشجویی در دوران اصلاحات بیانیه و اطلاعیه صادرمی کردند و مدعی بودند در مسائل مختلف، حکومت اسلامی باید چگونه برخورد وامور را هدایت کند و امروز باید دانست که بسیج دانشجویی، در حقیقت روح دانشگاه ها محسوب می شود”. او گفت: “بسیج یک حقیقت ناب است که هر روز باید بیشتر تقویت شود و امروز همه ما باید قدر انقلاب اسلامی را بدانیم که فضاییرا مهیا ساخت تا دانشجویان در چنین تشکل هایی بتوانند فعالیت کنند.اوافزود: “مقام معظم رهبری مدتی است که متوجه یک خطر بزرگ برای انقلاب اسلامی شده اند، ایشان نکات زیادی را در این زمینه به مسئولان کشور گوشزد کردند.”
او گفت: “دانشگاه پشت سر نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و از سال
۷۶ به بعد پدیده ای در دانشگاه به وجود آمد که خواستند دانشجویان را مقابل این نظام قرار دهند و برای ضربه زدن به انقلاب درصدد شبیه سازی وضعیت قبل از انقلاب بودند.”
اکنون بسیج دانشجویی باید آماده باشد و از احتمال اینکه اگر دشمن بخواهد
حرکتی را شروع کند، پیش گیری کند تا آن ها آرامش دانشگاهها را به هم نریزند.”
حداد عادل اضافه کرد: “آرامش در دانشگاهها یکی از توصیه های جدی مقام معظم
رهبری است و باید دانست که عده ای به دنبال تغییر جو دانشگاه ها هستند.”
حداد گفت: “اکنون دشمن می خواهد در دانشگاه ها جنگ و فتنه راه بیندازد،
ادامه داد: فکر نکنید که این قضایا تمام شده است: دشمن به دلایل گوناگونیچشم طمع به دانشگاه دارد و بسیجیان باید آماده هرگونه احتمال باشند و گوشبه فرمان ولایت فقیه پیش روند.”
بسیج باید اقتدار و استحکامی از خود نشان دهد تا دشمنی که برنامه دارد،
جرات نکند آن را اجرا کند. وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نعمت بزرگیاست که خداوند ایشان را به ما دادند، افزود: تمام قدرت این کشور همین ولایتفقیه است و اکنون دشمن می خواهد با تمام قدرت، این قداست ولایت و رهبری رانزد مردم تخریب کند

روزنامه کیهان نیز که یکی از بازوهای رسانه ای بیت رهبری است در دو ماه گذشته در ضرورت برکناری وزیر علوم سنگ تمام گذاشت و بالاخره در شب استیضاح نه فقط با اطمینان، برکناری وی را پیش بینی کرد، بلکه آن را غیرکافی خواند وخواستار گام دیگری برای پاک سازی محیط دانشگاهها و سم زدایی از وزارت علوم شد. کیهان سه شنبه شب که البته تاریخ روز چهارشنبه دارد با اعلام خبر عزل وزیر علوم نوشت: این “پایان مسوولیت مجلس نیست. چرا که آثار خیانت هاییک سال گذشته در وزارت علوم صرفا با عزل عامل آن زدوده نمی شود و باید باتدبیر و حوصله از وزارت علوم و دانشگاه سم زدایی کرد.”

نمایندگان مدافع استیضاح وزیر علوم بدون آن که ذکری از رهبری و منویات او به میان آورند، عین سخنان حداد عادل و کیهان را در صحن مجلس تکرارکردند. آنها کاملا حساب شده می خواستند مساله عزل را نتیجه عزم مجلس جلوه دهند و نه تصمیم رهبری.

اما دولت روحانی در دفاع از وزیر علوم بسیار ضعیف عمل کرد. روحانی ظاهرابرای جلب رای اعتماد نمایندگان و حفظ فرجی دانا با علی لاریجانی به توافقهایی رسیده بود. به این ترتیب که نیلی منفرد و برخی از دستیاران دیگر وزیرعلوم به ازای حمایت نمایندگان فراکسیون رهروان ولایت برکنار شوند. اما سمبه مخالفان قوی تر بود و البته علی لاریجانی نیز در نقش رئیس مجلس فرمایشی ورهبر فراکسیون پیروان ولایت دودوزه بازی کرد.

عزل فرجی دانا البته نه فقط خدمتی به آرامش دانشگاههای کشور نمی کند، بلکه زمینه های تقابل بسیج ودانشجویان را تشدید می کند. مجلس اسلامی با عزل فرجی دانا سرسپردگی خود را به بیت رهبری و بیگانگی خود را با دانشگاهیان به نمایش گذاشت. مجلس با این اقدام در انظار عمومی بی اعتبارتر شد.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است