وضعیت فوق بحرانى کشور؛ هشدار و چاره اندیشی ملی! فرید آزموده – امیر امیرقلی – سهیل بابادی – سید حسن بروجردی – محمد جراحی – ایراج حاتمی – خالد حردانی – شاهرخ زمانی – مهدی شاندیز – سعید شیرزاد – حشمت اله طبرزدی – علیرضا فراهانی


١٢ نفر از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر در بیانیه ای ضمن تاکید بر ضرورت اتحاد ایرانیان در وضعیت فوق بحرانى کنونى کشور، از مردم خواسته اند که در مقابل سرکوب ها، سکوت نکنند.

به گزارش خبرنگار بزرگترین کمپین حقوق بشرى، در این بیانیه که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار کمپین قرار گرفت، تصریح شده است: در چنین شرایطی، فقط ما مردم ایران هستیم که باید با اتحاد و همدلی و با درک وضعیت فوق بحرانی کنونی، با پشتیبانی از طبقات نسبتا متشکل و بپاخاسته، همچون کارگران، معلمان، دانشجویان، بازنشستگان و سایر گروه های اجتماعی، به خلق نیروی اجتماعی قدرتمند برای برون رفت از وضعیت کنونی و تعیین سرنوشت به دست خود، اقدام نماییم.

متن کامل این بیانیه را درپى می خوانید.

هشدار و چاره اندیشی ملی!

بنا به آمار بسیار محافظه کارانه ی دولتی، بیش از بیست میلیون تن از شهروندان بیکار هستند، که از این لشکریان، حدود ۵ میلیون تن را تحصیل کرده ها تشکیل میدهند. همین آمار می گوید؛ بیش از ۳۰ میلیون تن از شهروندان ایرانی زیر خط فقر مطلق به سر می برند و خط فقر عادی، بالغ بر ۳ میلیون تومان است. چند هزار از زنان کارتن خواب در تهران زندگی می کنند و بیش از ۹۳ درصد از کارگران با قراردادهای سفید امضاء، با زندگی برده وار روزگار خود را سپری می کنند. دزدی، اختلاس و چپاول های حکومتی سر به فلک کشیده و روزی نیست که مقامات حکومتی در رقابت های درون گروهی و جنگ قدرت، به افشای چنین چپاول هایی نپردازند. آخرین دو قلم از این چپاول ها، اخیرا مطرح شد که یکی از آن ها فرار مالیاتی بیش از ۹۰ میلیارد تومانی و دیگری هزینه های هزاران میلیاردی مربوط به کاخ خمینی ( به نام آستان قدس؟! ) بود که حتی صدای حکومتی ها را در آورد. در چنین وضعیتی، جنگ قدرت دو جناح دلواپسان قدرت و اعتدالی های ثروت، بالا گرفته و همه مقدرات کشور و مردم را با سرنوشت برنامه ی ماجراجویانه هسته ای گره زده و از یک سو، روحانی با صراحت اعلام می دارد که اگر به توافق یا همان تسلیم نامه، تن ندهیم، حتی امکان تامین آب آشامیدنی مردم وجود ندارد و در مقابل، خامنه ای، دلواپسان را وا می دارد تا سخنرانی دولت و نیروهای همسو را بر هم بزنند تا به دنیا نشان بدهند که در ایران فقط اوست که تصمیم می گیرد و فقط باید با او ببندند!

از دیگر سو، همین روحانی که ۲ سال پیش برای فریفتن مردم، وعده میداد که ۶ ماهه، تکلیف پرونده هسته ای را مشخص خواهم کرد و اعلام میداشت؛ مشکلات اقتصادی و اجتماعی ربطی به پرونده هسته ای ندارد و یا وعده آزادی میداد، اینک دست خود را در جیب مردم گذاشته و با بالا بردن قیمت حامل های انرژی، حتی تلاش می کند یارانه مردم که حتی قانونی است را قطع نماید!

در این وضعیت بسیار اسف بار که فرماندهان ارشد نظامی و سیاسی به دخالت آشکار در کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق، لبنان و یمن اعتراف می کنند و هزینه های بسیار سنگین مالی، انسانی و امنیتی بر مردم ایران تحمیل می کنند، لازم است به جامعه سیاسی و مدنی ایران هشدار بدهیم، از همه تشکل های صنفی و سیاسی بخواهیم به شرایط فوق بحرانی کنونی توجه داشته و نسبت به سرنوشت خود و هم میهنان، بی تفاوت نباشند. اعتراض های اجتماعی ناشی از فقر، بیکاری و فساد و سرکوب، همه جا را فرا گرفته و حکومت با بی مسئولیتی و دامن زدن به سرکوب و هرج و مرج بر نگرانی های اجتماعی می افزاید. در چنین شرایطی، فقط ما مردم ایران هستیم که باید با اتحاد و همدلی و با درک وضعیت فوق بحرانی کنونی، با پشتیبانی از طبقات نسبتا متشکل و بپاخاسته، همچون کارگران، معلمان، دانشجویان، بازنشستگان و سایر گروه های اجتماعی، به خلق نیروی اجتماعی قدرتمند برای برون رفت از وضعیت کنونی و تعیین سرنوشت به دست خود، اقدام نماییم. مبادا با بی مسئولیتی خود، یا با سکوت و مماشات موجب شویم، امور جامعه به دلیل فقر اقتصادی، سرکوب سیاسی و بی برنامگی، پیش از امور حکومت، فرو بپاشد.

(با پیوستن و یا ایجاد تشکل های سراسری (اتحادیه ها و احزاب سیاسی) در جهت سازمان یافتگی، با برنامه و اتحاد سراسری حرکت کرده و از پراکندگی خود نجات یابیم.)

زندانیان سیاسی ایران _ زندان رجایی شهر کرج

۱۸ خرداد ۱۳۹۴

اسامی زندانیان سیاسی به ترتیب حروف:

۱- فرید آزموده ۲- امیر امیرقلی ۳- سهیل بابادی ۴- سید حسن بروجردی ۵- محمد جراحی ۶- ایراج حاتمی ۷- خالد حردانی ۸- شاهرخ زمانی ۹- مهدی شاندیز ۱۰- سعید شیرزاد ۱۱- حشمت اله طبرزدی ۱۲- علیرضا فراهانی”

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است