همبستگی جمهوری خواهان ایران(هجا): جان رامین حسین پناهی در خطر است! درگذشت دکتر یارشاطر را به مردم ایران تسلیت میگوییم!


جان رامین حسین پناهی در خطر است!

بر اساس اخبار منتشر شده احتمال اعدام اقای رامین حسین پناهی از فعالان کرد افزایش یافته است. جمهوری اسلامی در مواجهه با اعتراضات اقشار مختلف اعم از کارگران, معلمان ، دراویش گنایادی، کارمندان, مالباختگان ، زنان، وکلا،  دانشجویان  و خیل بیکاران به خشونت بیشتری روی آورده است. در این راستا دستگاه امنیتی نظام می کوشد با استفاده  بیشتر از حربه اعدام جو رعب و وحشت در جامعه را تشدید کند. همبستگی جمهوری خواهان در این شرایط علاوه انکه اعدام را مجازاتی غیر انسانی و متعلق به اعصار سپری شده می داند، با توجه به وضعیت فاجعه بار قوه قضایه و عاری شدن کامل آن از عدالت ، حکم صادره برای آقای حسین پناهی را سیاسی می داند و خواهان لغو فوری و بدون پیش شرط آن و اعاده دادرسی در چارچوب ائین دادرسانی منصفانه است.
همبستگی جمهوری خواهان ایران (هجا)  ضمن هشدار به حکومت در خصوص پیامد های مخرب تداوم نقض حقوق بشر از مردم ایران و بخصوص مدافعان حقوق بشر و نیرو های آزادی خواه دعوت می کند تا مخالفت خود را با این حکم غیر انسانی  به بانگ رسا اعلام کرده و با تلاش خود مانع  تحقق آن شوند. اجرای  اعدام حسین پناهی تنها سلب حق حیات یک انسان نیست، بلکه تاثیرات منفی بر همبستگی ملی ایرانیان و ارتباط بین مردم کرد با مرکز خواهد داشت

هیات سیاسی و اجرایی همبستگی جمهوری خواهان ایران

۱۲ شهریور، ۱۳۹۷

سپتامبر ۳، ۲۰۱۸


درگذشت دکتر یارشاطر را به مردم ایران تسلیت میگوییم!

دکتر احسان یارشاطر ایران شناس شهیر ، بنیانگذار دانشنامه ایرانیکا و از بزرگان علم، ادبیات و فرهنگ معاصر ایران، دار فانی را وداع گفت. این انسان بزرگ تا پایان عمر پربارش ، قلبش لحظه ای از تپیدن برای میهن بازنایستاد. او در دوران تبعید تحمیلی نیز با همت بلند به ثبت میراث هنری، فرهنگی،تاریخی، ادبی و پژوهشی  ایران در طول تاریخ دراز و پر فراز ونشیبش پرداخت. دکتر یارشاطر در نگاهی ژرف اندیشانه وطن را پهنه گسترده فرهنگ و ادبیات تلقی می کرد و در این چارچوب فعالیت های آکادمیک و علمی اش در دانشگاه کلمبیا را صرف تعامل با ادبیات جهان و ارتقاء فرهنگ ایران نمود. شوربختانه تنگ نظری ها، غوغالاسالاری جاهلان و حاکمیت نگاه های ایئولوژیک در حوزه فرهنگ و نظام دانشگاهی ، میهن را از حضور مستقیم یکی از شایسته ترین فرزندانش در چهار دهه اخیر محروم ساخت . خروج ناخواسته فرزانگان و نخبگان ایرانی از کشور یکی از بزرگ ترین مضرات عملکرد مخرب جمهوری اسلامی بوده است که هنوز کشور تاوان سنگین آن را می پردازد. همبستگی جمهوری خواهان ایران درگذشت  دکتر احسان یارشاطر که نام بلندش در تاریخ ایران ثبت شده است، را به مردم ایران و خانواده محترم وی تسلیت عرض کرده و مراتب همدردی خود نسبت به این ضایعه بزرگ را اعلام می دارد.
هیات سیاسی و اجرایی همبستگی جمهوری خواهان ایران

۱۲ شهریور، ۱۳۹۷
سپتامبر ۳، ۲۰۱۸

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است