هرتزوگ*: دولت اسرائیل به یک رژیم فاشیستی تبدیل می‌شود


به گزارش روزنامه جروزالم پست اسرائیل اسحاق هرتزوگ، رهبر بلوک چپ میانه «اتحادیه صهیونیستی» این کشور طی سخنانی در یک گردهمایی فرهنگی در نزدیکی تل‌آویو با بیان اینکه دولت اسرائیل به یک رژیم فاشیستی گرایش می‌یابد و ذکر نام این کشور در میان سایر کشورهای دموکراتیک در آینده غیرممکن به نظر می رسد، اعلام کرد: به خاطر نجات دموکراسی اسرائیل از خطر فاشیسم باید رژیم را تغییر دهیم.

وی همچنین ضمن اشاره به تعطیلی سازمان‌های رسانه‌ای و اخراج روزنامه‌نگاران از سمتشان توسط حکومت راست‌گرای به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور، اذعان داشت: اکنون هنرمندان، دانشگاهیان و دادگاه عالی تهدید می‌شوند و از ترس دولت نمی‌توانند اظهار نظری کنند.

اسحاق هرتزوگ طی سخنانش به پیشنهاد جایگزینی خود برای حل مسائل فلسطین اشاره کرده و اظهار داشت: یک روند انتقالی درون مرزهای موقت برای تشکیل دولت فلسطین را پیشنهاد می‌کنم که براساس آن برخی از منطقه C و نوار غزه تحت سلطه اداره فلسطین قرار خواهد داشت.

هرتزوگ ضمن تاکید بر اینکه روند انتقالی پیشنهادی وی ۵ الی ۱۰ سال طول خواهد کشید، گفت که این طرح خود موجب امیدواری نسل‌‌ جوان هر دو ملت (اسرائیل و فلسطین) خواهد شد.

شایان ذکر است که کرانه باختری طبق پیمان اسلو ۲ در سال ۱۹۹۵ به سه قسمت C ,B ,A تقسیم شده بود. مدیریت اداری و امنیتی بخش A که ۱۸ درصد خاک کرانه باختری را تشکیل می‌دهد، بر عهده فلسطین؛ مدیریت اداری قسمت B که مشمول ۲۱ درصد کرانه باختری است، به فلسطین، مدیریت امنیتی آن نیز بر عهده اسرائیل؛ همچنین اداره و امور امنیتی منطقه C، یعنی ۶۱ درصد کرانه باختری نیز بر عهده اسرائیل ارائه شده بود.

براساس پیمان اسلو ۲ قرار بود طرفین تا دستیابی به یک راه‌حل نهایی از برداشتن گام‌هایی که ممکن است به وضعیت موجود در منطقه تغییر دهد، اجتناب کنند. ولی اسرائیل با نقض این پیمان به احداث واحدهای مسکونی برای شهرک‌نشینان یهودی و تاسیس مراکز فرماندهی نظامی در این منطقه ادامه داد.

iranemrooz


*) https://fa.wikipedia.org/wiki/

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است