نژادپرستان مذهبی آرام نمی نشینند: از هیچ اقدامی برای جلوگیری از توافق اتمی فروگذار نمی‌کنیم


وزیر اطلاعات و راهبردی اسرائیل می‌گوید که این کشور «به هر اقدام لازم دست می‌زند تا از رسیدن ایران و قدرت‌های جهانی به توافق هسته‌ای جلوگیری کند».

این نخستین بار است که یک مقام رسمی و بلندپایه اسرائیل آشکارا از استفاده این کشور «از همه امکانات برای جلوگیری از دستیابی ایران و قدرت‌ها به توافق هسته‌ای» سخن می‌گوید.

یووال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات و راهبردی اسرائیل، روز پنج‌شنبه، ۱۳ فروردین، در مصاحبه با رادیو اسرائیل، مدعی شد که اسرائیل در صورت ناچار شدن می تواند گزینه نظامی (حمله به سایت‌های هسته ای ایران) را نیز به تنهایی عملی کند.

موضع‌گیری این وزیر اسرائیلی در است که مذاکرات اتمی ایران و قدرت های جهانی در لوزان سوئیس، دو روز پس از ضرب الاجل پایانی گفت و گوها، با امید رسیدن به توافق یا یک تفاهم سیاسی همچنان ادامه یافته است.

از سوی دیگر، موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل، ارزیابی کرده است که از مذاکرات لوزان توافق هسته ای حاصل نخواهد شد.

در همین حال، به گزارش جروزالم پست، یعلون افزوده است که مذاکرات سوئیس «شکست نیز نخواهد نخورد».

به گزارش خبرگزاری ها، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه گفته بود باید «توافقی بهتر» به دست آید که «زیرساخت های هسته ای ایران را تضعیف کند»، زیرا به گفته او، «ایران هنوز می تواند یک سال بعد، در صورت اراده به این کار، بمب هسته ای داشته باشد».

نتانیاهو با اشاره به اظهارات اخیر محمدرضا نقدی، فرمانده نیروهای بسیج ایران، گفت «مذاکرات لوزان در حالی ادامه دارد که شاهد خوی تجاوزگری ایران هستیم».

آقای نقدی روز سه‌شنبه، ۱۱ فروردین، در روزی که قرار بود ضرب الاجل پایانی گفت و گوهای هسته ای ایران و قدرت ها باشد، گفته بود «نابودی اسرائیل قابل مذاکره نیست».

به گزارش جروزالم پست، آقای نتانیاهو روز چهارشنبه در دیدار با جان بینر، رییس کنگره آمریکا که به بیت المقدس سفر کرده است، گفت مذاکرات لوزان در فضایی دنبال می شود که «مداخلات تروریستی ایران در منطقه، به‌ویژه در یمن ادامه دارد و حکومت های میانه روی عرب را به خطر انداخته است».

به گزارش رسانه های اسرائیل، سفر جان بینر از مدت ها قبل برنامه ریزی شده بود و با نتیجه انتخابات اخیر اسرائیل که نتانیاهو و حزب لیکود در آن برنده شدند، ارتباطی ندارد.

نتانیاهو ماه گذشته برای سخنرانی در کنگره به دعوت جان بینر به واشینگتن رفته بود؛ این دعوت و سخنرانی در میان ناخشنودی عمیق کاخ سفید انجام شد.

جان بینر از دعوت خود از نتانیاهو حمایت کرده و گفته است «خصومت» کاخ سفید با نخست وزیر اسرائیل امری آشکار است.

نتانیاهو گفته است نظر به مناسبات خوب و نزدیک دولت اسرائیل با اکثریت اعضای کنگره، «انتظار دارد» که کنگره مانع از دستیابی ایران و قدرت های جهانی به یک «توافق بد» شود.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است