نماینده زرتشتیان: اکنون فراتر از نیکنام پای حق یک ایرانی در میان است- شهرام رفیع زاده


روزنامه آفتاب یزد در پی تعلیق عضویت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد از خدمات زرتشتیان در این شهر و ایران تجلیل کرده و نوشته است: «زرتشتیان، ایران را خاستگاه اول و آخر خودشان می‌دانند و برای همین برای پیشرفت این کشور هرچه داشته‌اند، انجام داده اند و می‎دهند. زرتشتیان در تاریخ معاصر یزد در دو مقوله بیشتر از دیگر زمینه‌ها فعالیت کرده و تأثیرگذار بودند این دو مقوله یکی آموزش و دیگری بهداشت بوده است.»

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس دهم به روزنامه آفتاب یزد گفته است: «در زمینه آموزش، زرتشتیان در استان یزد ۴۲ مدرسه نوین تاسیس کرده اند جالب آن است که اولین مدرسه ثبت شده در آموزش و پرورش یزد به نام زرتشتیان تاسیس شده است؛ به عبارتی تاریخ معاصر آموزش در یزد توسط زرتشتیان کلید خورده است و در بحث بهداشت نیز زرتشتیان اولین گام‌های نوین را در این استان برداشتند؛ نخستین زایشگاه و بیمارستان جنوب شرق ایران توسط زرتشتیان در یزد با نام زایشگاه بهمن تاسیس شده است، محلی که نه فقط برای استان یزد، بلکه در مقطعی برای مردم جنوب شرق ایران بوده است. بعد از این بیمارستان، زرتشتیان بیمارستان گودرز را در یزد ساختند، برای تهیه آب شرب استان، زرتشتیان آب انبارهایی ساختند و حتی برای احترام به عقاید برخی از مسلمانان یزد، تدارک لازم را می دیدند. همه اینها نشان دهنده روابط دوستانه بین مسلمانان و زرتشتیان یزد است.»

نماینده زرتشتیان در مجلس به آفتاب یزد گفته است که «در همین ماجرای عضو زرتشتی شورای شهر یزد پرواضح است که اکثریت رای دهندگان به او مسلمانان بوده اند و این موضوع نشان می دهد که مسلمانان به زرتشتیان اعتماد داشته و دارند.»

به نوشته آفتاب یزد، اسفندیار اختیاری درباره تعلیق عضویت سپنتا نیکنام از عضویت در شورای شهر یزد هم گفته است: «من از همان اول پیگیر این موضوع بوده و هنوز هم هستم. چرا که موضوع فقط یک فرد نیست! در کنار آنکه باید از حق آقای سپنتا نیکنام نیز به حق دفاع شود. آقای نیکنام رای آورده، و باید هم به جایگاهش برسد و به آن احترام گذاشت. اما اکنون فراتر از نیکنام پای حق یک ایرانی در میان است. جدای از افراد و نام‌ها باید حق این ایرانی پابرجا بماند و خوشبختانه مجلس نیز بر این حق پافشاری می‎کند که طبق قانون باید عمل شود.»

نماینده زرتشیان در مجلس همچنین گفته است: آنچه که در این جا از دیدگاه من بدعت است این موضوع است که یک فردی که رای نیاورده بر چه اساس از فرد رای آورده شورا چنین شکایتی می کند؟» و «چگونه یک فرد می‎آید و به دلیل انتخاب یک شخص، شکایت می کند که فلانی زرتشتی است و نباید در شورا باشد. اگر این روال پیش رود از فردا هر کس از رئیس جمهور، رئیس مجلس و… نیز شکایت می‎کند.»

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است