نظرسنجی : ۷۶ درصد ایرانی‌ها از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند


براساس نتایج نظرسنجی موسسه “آی‌پز” ۷۶ درصد ایرانی‌ها از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی حمایت می‌کنند.

بنا براین نظرسنجی، ۹ درصد ایرانی‌ها به شرط این که منافع ایران تامین شود، با توافق هسته‌ای موافق هستند؛ ۳ درصد مخالفند و ۱۲ درصد از پاسخ دهندگان هم نظر مشخصی نداشته‌اند.

یکی از نکات قابل توجه به دست آمده، افزایش میزان حمایت از توافق است. به طوری که این مقدار در ماه خرداد ۹۴ و پیش از رسیدن به توافق نهایی، برابر با ۶۳ درصد و در ماه آبان ۹۳ برابر با ۶۵ درصد بوده است.

این موسسه خصوصی که در ایالات متحده تاسیس شده و به نظرسنجی‌های تلفنی از مردم ایران می‌پردازد، در این نظرسنجی جنسیت، قومیت و میزان تحصیلات پاسخ‌دهندگان را هم لحاظ کرده است.

همچنین اعلام شده که حجم نمونه مورد بررسی ۶۵۴ نفر در سطح استان‌های ایران بوده و یافته‌های نظرسنجی را “می‌توان با اطمینان ۹۵ درصد و در فاصله‌ی اطمینان ۳.۸درصد به کل افراد بالای ۱۸ سال ساکن ایران تعمیم داد.”

پیش از این نظرسنجی‌هایی هم در داخل ایران انجام شده که عموما حاکی از موافقت اکثریت ایرانی‌ها با توافق هسته‌ای است. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نیز پیشتر اعلام کرده بود که چهار نظرسنجی انجام داده و بر مبنای نتایج به دست آمده، بین ۶۵ تا ۸۶ درصد مردم از مذاکرات حمایت می‌کنند.

voa

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است