حشمت الله طبرزدی بازداشت شد


tabarzadi-heshmat

مهندس حشمت الله طبرزدی توسط سه تن از مامورین دادستانی در منزل شخصی خود بازداشت شد.

ظهر چهارشنبه ۲۵ دی ماه مامورین دادستانی با مراجعه به منزل مهندس حشمت الله طبرزدی و ارایه احضاریه دادستانی ایشان را بازداشت کردند.

یکی از نزدیکان وی گفت: «بازداشت وی بزور صورت گرفته و وی اعلام کرده در صورت ادامه برخورد اهانت آمیز از جانب ماموران، اعتصاب کرده و ضمنا مسئولیت بروز هرگونه بیماری احتمالی‌اش برعهده سیستم امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی می‌باشد.»

وی در ادامه گفت: «مهندس طبرزدی از بیماری قند و فشارخون رنج می‌برد که تحت مراقبت پزشک و رژیم غذایی خاص بوده است لذا خانوادهٔ وی نگران وضعیت و تشدید بیماری ایشان می‌باشند.»

مهندس طبرزدی به درخواست خانواده اش و به شرط سکوت بصورت موقت آزاد شده بود اما به گفته خود دیگر نمی توانست به سکوت خود ادامه دهد و به دلیل ابراز دیدگاه های انتقادی خود دستگیر شد.

وی که از ۲ دی ماه سال گذشته در مرخصی بسر برده است در این مدت دست به اقداماتی همچون تلاش برای لغو حکم اعدام، آزادی زندانیان سیاسی و اتحاد نیروهای سکولار و دمکراسی خواه زده بود.

دفتر دادستان تهران روز یک شنبه ۱۵ دی ماه در تماس به مهندس حشمت الله طبرزدی از او خواست ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۶ دی ماه، برای گذراندن دوره باقیمانده زندان، خود را به زندان رجائی شهر معرفی کند، اما او از بازگشت به زندان خودداری کرد و گفت روش تماس دادستانی غیرقانونی و به منظور ایجاد رعب و وحشت انجام گرفته است.

حشمت الله طبرزدی، دبیر جبهه دمکراتیک ایران است و سابقه چندین بازداشت و بیش از ۱۰ سال زندان را در پرونده خود دارد؛ وی در ظهر روز ۷ دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال زندان محکوم گردید.

این روزنامه نگار پیش‌تر مدیر مسئول نشریاتی همچون «پیام دانشجو»، «ندای دانشجو»، «هویت خویش» و «گزارش روز» بوده است.

 

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است