معرفی کتاب خاطرات سیاسی عبدالکریم انواری دبیرسابق شورای مرکزی جبهه ایران تحت عنوان تلاش برای استقلال


نقش جبهه ملی ایران در تاریخ معاصر ایران بر مردم و صاحبنظران سیاسی و اجتماعی میهن ما پوشیده نیست . عبدالکریم انواری در بحبوحه انقلاب اسلامی در مسئولیت خطیردبیر شورای مرکزی جبهه از نزدیک شاهد و گزارشگر حوادثی تاریخی بوده است که اینک در کتاب خاطراتی که دردست دارید برای نخستین بار منتشر میشود.

در ۳۳ سال گذشته مناقشات مستمری بین ملیون ایران از یکطرف و سلطنت طلبان و طرفداران دکتر شاپور بختیار از طرف دیگردر جریان بوده است و هریک با گمانه زنی های بی پایه نتیجه گیریهائی بنفع خویش کرده اند. اکنون برای اولین بار برمبنای اسناد و صورتجلساتی که منحصرا در اختیار مولف کتاب بوده واقعیت جریانات مربوط به نقش جبهه ملی در انقلاب و اخراج دکتر شاپور بختیار از این جبهه پیش روی خواننده قرارداده شده است.

نقش چشم گیروکلای دادگستری بصورت اوانگارد روشنفکری انقلاب ایران و سپس اضمحلال و بلعیده شدن کانون وکلای دادگستری بوسیله انقلاب اصولا در سی و سه سال گذشته بررسی نشده است . این پروسه تاریخی و عبرت آموز نیز با استناد به مدارک و صورتجلسات مربوطه دقیقا در این کتاب به رشته تحریر کشیده شده است.

علاقمندان کتاب “تلاش برای استقلال ” که بهای آن ۱۵ پوند انگلیس به اضافه ۳ پوند هزینه پست درنظر گرفته شده است میتوانند تعداد کتاب مورد احتیاج خودرا به ایمیل akanvai@yahoo.co.uk سفارش دهند.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است