معاون امنیتی وزیر کشور: ناآرامی‌ها از امشب جدی‌تر کنترل خواهد شد; میانگین سنی بیش از ۹۰درصد بازداشت‌شدگان زیر ۲۵ سال است


تا جایی که تعرض به بیت‌المال و اموال مردم و برخی از مراکز نظامی صورت نگرفته بود، مشی پلیس و نیروهای امنیتی مدیریت صحنه با کمترین هزینه بود که البته قاطبه مردم هم در این زمینه با نیروهای مسئول تامین نظم و امنیت نهایت همکاری را داشته‌اند.

معاون امنیتی وزیر کشور با تاکید بر اینکه به زودی شاهد پایان یافتن ناآرامی و بازگرداندن اوضاع به شرایط عادی خواهیم بود، گفت: بیش از ۹۰درصد کسانی که در صحنه این ناآرامی‌ها دستگیر شده‌‌اند، جوان و نوجوان هستند که میانگین سنی آنها زیر ۲۵ سال است و قاطبه آنان سابقه دستگیری و بازداشت قبلی ندارند.

به گزارش «انتخاب»، حسین ذوالفقاری در مورد ناآرامی‌های اخیر در برخی از شهرهای کشور گفت: از امشب (دوشنبه) شرایط پیش آمده در پایتخت و تعدادی از شهرها که درگیر ناآرامی‌ها هستند را جدی‌تر کنترل خواهیم کرد.

معاون امنیتی وزیر کشور اظهار کرد: طبق رصد‌های امنیتی که داشتیم از یک ماه گذشته ترکیب تجمعات و نوع آنها تغییر کرده است. بگونه‌ای که پایش‌های نهادهای امنیتی همگی بر این موضوع صحه می‌گذاشت که شعارهای تجمع‌کنندگان و رویکرد آنها از یک ماه گذشته تغییر جدی داشته است که این برای ما جای تامل داشت.

به نوشته ایلنا، وی با اشاره به تجمعات اعتراضی که توسط مالباختگان برخی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در ماه‌های اخیر برگزار شده است، گفت: به عنوان نمونه سپرده‌گذاران موسسه مالی کاسپین که ۹۸ درصد آنها سپرده‌های خود را دریافت کرده‌‌اند، به جای آنکه دست از تجمع بردارند، بر شدت عملشان افزودند.

ذوالفقاری گفت: بعد از شروع اعتراضاتی که مبنای آن نیز برخی مسائل اقتصادی بود، سیاست ما کنترل اوضاع با کمترین هزینه بوده است و تاکنون نیز پلیس و نیروهای امنیتی بیشترین مدارا را در کنترل شرایط و برخورد با معترضان از خود نشان داده‌اند تا اینکه اعتراضات از موضوعات اقتصادی به سمت مسائل سیاسی تغییر پیدا کرد.

وی ادامه داد:‌ با همه این موارد، تا جایی که تعرض به بیت‌المال و اموال مردم و برخی از مراکز نظامی صورت نگرفته بود، مشی پلیس و نیروهای امنیتی مدیریت صحنه با کمترین هزینه بود که البته قاطبه مردم هم در این زمینه با نیروهای مسئول تامین نظم و امنیت نهایت همکاری را داشته‌اند.

معاون امنیتی وزیر کشور خاطرنشان کرد: پس از حادثه مشهد و به میدان آمدن معاندان و دشمنان قسم خورده نظام، تلاش بسیاری شد تا تجمعات به سمت شهرهای کوچک و شهرستان‌ها سوق پیدا کند و حتی عده‌ای در همین راستا به برخی از عوامل خود اینگونه القا کردند که این تجمعات شبانه برگزار شود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه در شهرهای کوچک موضوعات اقتصادی بر موضوعات سیاسی غلبه دارد، گفت: با همه تفاسیر، نقدها و گلایه‌هایی که مردم از برخی کاستی‌های موجود دارند، به دلیل درک درست از شرایط کشور با تخریب کنندگان و برهم زنندگان نظم عمومی همراهی نکردند اما این بدان معنا نیست که مسئولان به وظایف خود در برابر مردم عمل نکنند.

وی با اشاره به دستگیری‌های صورت گرفته در جریان ناآرامی‌های اخیر گفت: بیش از ۹۰درصد کسانی که در صحنه این ناآرامی‌ها دستگیر شده‌‌اند، جوان و نوجوان هستند که میانگین سنی آنها زیر ۲۵ سال است و قاطبه آنان سابقه دستگیری و بازداشت قبلی ندارند.

معاون امنیتی وزیر کشور تاکید کرد: در بیشتر مناطق کشور شرایط عادی است و به مدد کمک‌های مردمی و تلاش نیروهای تامین کننده نظم و امنیت به زودی شاهد پایان یافتن ناآرامی و بازگرداندن اوضاع به شرایط عادی خواهیم بود.

همچنین جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور نیز با اشاره به لزوم گفت‌وگو با احزاب و نخبگان جریان‌های سیاسی و اصحاب رسانه، برای رسیدن به راهکارهای مشترک جهت حل مشکلات موجود گفت: در همین راستا شورای گفتگوی سیاسی با احزاب در استان‌ها از امروز ایجاد خواهد شد که این امر به نزدیک کردن دیدگاه‌ها و رفع موانع موجود کمک خواهد کرد.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است