محکومیت محمد کریمی، هموند جبهه ملی ایران به یک سال حبس تعزیزی


محمد کریمی به اتهام “تبلیغ علیه نظام”، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه رسیدگی به اتهامات محمد کریمی فعال مدنی خردادماه ۱۳۹۵، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد،

طی روزهای اخیر، حکم این فعال مدنی به وی ابلاغ شد. طبق دادنامه صادر شده، آقای کریمی به تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت محکوم شده است.

متن دادنامه محمد کریمی، که جهت انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته است، به شرح عینی ذیل است؛ درخصوص اتهام محمد کریمی دائر برفعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی با عنایت به محتویات پرونده بررسی های انجام شده واستماع مدافعات وی و گزارش سازمان اطلاعات اینکه نامبرده از فعالین گروههای التقاطی ملی مذهبی جبهه ملی ایران و مادران پارک لاله می باشد درمورخ ۱۹٫۲٫۹۳ در منزل خود اقدام به تشکیل جلسات با عناصر ضدانقلاب جبهه ملی و کانون مدافعان حقوق بشر داشته و در آن جلسات اقدام به برنامه ریزی وهماهنگی برای حضور در منازل خانواده های زندانیان ضدانقلاب و کمک مالی به آنها نموده و اقدام به دعوت وتشویق افراد به حضور در منزل سرکرده گروه نهضت آزادی ابراهیم یزدی و در جهت ایجاد ائتلاف و همراه کردن گروههای ضد انقلاب با گروههای نهضت آزادی و جبهه ملی ازجمله گروه ضدانقلاب مادران پارک لاله نموده است از فعالیت های نامبرده درجهت تبلیغ علیه نظام، مدیریت گروه مجازی (یاران، رواداری) همرنگ ودوستان به شبکه اجتماعی و اقدام درجهت فراخوان نیروهای ضدانقلاب به تجمع غیرقانونی- مقابل زندان اوین به دفاع ازمحکوم ضدانقلاب نرگس محمدی وبه دفاع از نسرین ستوده. تجمع مقابل لاستیک دنا و کانون وکلا که اعضاء این اجتماعات را افراد بهائی، مادران پارک لاله – خانواده های معدومین تشکیل می داده است. دعوت از گروههای ضدانقلاب جهت حضور در منزل دختر سران فتنه آقای موسوی و توهین به حضور مردم انقلابی در راهپیمائی باشکوه ۲۲بهمن ۹۳که مردم انقلابی را ساندیس خوران مزدور اعلام نموده است نامبرده فعالیتهای غیرقانونی خود راقانونی تلقی می نماید ودر دفاع ازسران فتنه ومحکومین ضدانقلاب حق قانونی خود دانسته باعنایت به محتویات پرونده و مدافعات نامبرده دردادگاه، دادگاه بزه انتسابی نامبرده را محرز دانسته مستندا به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به تحمل یک سال حبس با احتساب ایام بازداشت محکوم می نماید رای صادره حضوری و ظرف مدت ۲۰روز ازتاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی می باشد.

لازم به یادآوری است آقای کریمی دارای پرونده ای جداگانه ای با اتهام “اخلال در نظم عمومی” است که در حال حاضر در پروسه دادرسی قرار دارد.

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است