قدیانی: اصلاح‌طلبان بیش از این با خامنه‌ای مصالحه نکنند


ابوالفضل قدیانی٬ از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی٬ آیت‌الله علی خامنه‌ای را «مستبد امروز ایران» نامیده و از چهره‌های جریان اصلاح‌طلب در ایران خواسته است «بیش از این» بر «سر حقوق ملت» با رهبر جمهوری اسلامی «مصالحه» نکنند.

به گزارش وبسایت کلمه،‌نزدیک به میرحسین موسوی، آقای قدیانی از اینکه مهدی کروبی بدون «پرده‌پوشی»٬ در نامه اخیر خود٬ آیت‌الله خامنه‌ای را «مسئول اصلی مشکلات و مصائب» ۳۰ سال اخیر دانسته‌، تقدیر کرده است.

او در نامه‌ای سرگشاده نوشته است که مهدی کروبی در نامه «شجاعانه» خود٬ با اشاره به بخشی از «فرازهای سی سال زمامداری آقای خامنه‌ای٬ پرده از شعبده‌ قبضه تمام قدرت به لطایف الحیل و در عین حال نشستن در جایگاه مخالف‌خوان طلبکار از عالم و آدم برانداخته‌ است».

ابوالفضل قدیانی افزود با این حال در نامه مهدی کروبی «ریشه و سرمنشأ این فجایع و مفاسد» که از نظر آقای قدیانی٬ «نظریه ولایت فقیه آن هم از نوع مطلقه» آن است٬ «مغفول» مانده است.

این فعال سیاسی در ادامه این پرسش‌ را مطرح کرده که «چگونه ممکن است نظریه‌ای که بن و اساس‌اش بر صغیر و نابالغ فرض کردن مردم است، بتواند برای مردم حق تصمیم‌گیری در تعیین سرنوشت خویشتن قائل شود و به الزامات جمهوریت تن در دهد؟»

به گفته وی٬ این نظریه «حتی در حوزه‌های علمیه حامی چندانی نیافته است و قریب به اتفاق (یا لااقل اکثریت قاطع) علما و مراجع بعد از طرح این نظریه تا حال حاضر از در مخالفت با آن در آمده‌اند».

آقای قدیانی با انتقاد از معرفی این «نظریه‌ مهجور» به عنوان «رافع تمامی مشکلات کشور» و سپردن «مقدرات چهل سال این مرز و بوم به دستان ولی فقیه»٬ نوشته که این نظریه٬ «سال‌هاست که در آزمون عملی نیز شکست خورده» است.

او اضافه کرده است که با این حال و به‌رغم این «شکست»٬ ولی فقیه٬ «بنا به ذات قدرت مطلقه‌٬ به جای طلب اصلاح به انحصار بیشتر قدرت و ثروت و بستن دهان منتقدین و مخالفین روی آورده است».

آقای قدیانی نوشته است که در طول «حکمرانی» آقای خامنه‌ای٬ «هرچه گذشته است دست تطاول دستگاه استبداد به حقوق ملت درازتر شده است، بنگاه‌های تاراج آن پروارتر شده‌ اند‌، سازمان‌های سرکوبش سایه سنگین خود را به هر کوی برزنی گسترانده‌اند و شیپورهای تبلیغاتی‌اش در اشاعه خرافات و اکاذیب شدیدتر دمیده‌اند».

وی با اشاره به تسلط «ظلم و فسادی کم‌سابقه» به‌دنبال این حکومت دینی در ایران٬ فراگیر شدن «دین‌ستیزی و دین‌گریزی‌» در بین جوانان و از اعتبار «ساقط» شدن دین را نتیجه این استبداد دینی در ایران برشمرده است.

این فعال سیاسی٬ ولایت فقیه را «سم مهلکی برای ایران و تدین مردمان آن» معرفی کرده و اضافه کرده است که زمان نقد «با صراحت و صداقت و با صدای رسا، نه در خفا و به زبان ایما و اشاره» این نظریه فرارسیده است.

ابوالفضل قدیانی اشاره کرده که این تئوری٬ «از اساس با فصول سوم و پنجم قانون اساسی که در آن به حقوق ملت تصریح شده در تناقض آشکار» است و اضافه کرده که نباید «فرصت امروز فریاد این واقعیت مهلک -که ولع استبداد مستظهر به ولایت فقیه برای در اختیار گرفتن تمام قدرت و بلع تمام ثروت این مملکت هر روز سیری‌ناپذیرتر می‌شود» را به فردا افکند.

وی در بخش دیگری از نامه خود٬ «اصلاح‌طلبی مرعوب استبداد» را نیز «ممد دوام او» و «نه مصلح کردارش» معرفی کرده و نوشته که «راه صلاح و نجات این مملکت همانا اصلاحات قدم به قدم، یعنی گام به گام عقب راندن مستبد است».

آقای قدیانی با این حال افزوده است: «اما کسی قدمی به پیش می‌گذارد که اول ایستاده باشد. طالب واقعی اصلاح، از ایستادگی نمی‌پرهیزد چرا که نیک می‌داند استبداد تن به اصلاح نمی‌دهد مگر آنکه سد استوار مردم را به جلوداری نیروهای سیاسی در پیش رو ببیند».

وی «صلاح» اصلاح‌طلبان و «خیر مملکت» را در آن دانسته است که «سیاسیون‌اش بیش از این با استبداد ولایت فقیه بر سر حقوق ملت مصالحه نکنند.»

ابوالفضل قدیانی از جریان اصلاح‌طلب خواسته است همچون مهدی کروبی٬ «باب نقد صریح کارنامه شخص مستبد را بگشایند.»

اشاره وی به نامه سرگشاده مهدی کروبی، از رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به رهبر جمهوری اسلامی است که وی را مسئول وضعیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امروز ایران دانسته بود.

آقای کروبی در این نامه خطاب به خامنه‌ای نوشته بود که «باتوجه به میزان حضور و نفوذ‌تان در بالاترین لایه قدرت نظام باید بپذیرید که وضعیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امروز کشور نتیجه مستقیم سیاست‌های راهبردی و اجرایی شماست».

وی افزوده بود که «سه دهه است که شما {خامنه‌ای} در رأس نظام قرار دارید و هنوز هم از جایگاه یک اپوزسیون سخن می‌گویید. در این سه دهه بخش مهمی از نیروهای اصیل انقلاب را کنار گذاشتید تا سیاست‌های مورد نظرتان را اجرا کنید و امروز با نتایج همان سیاست‌ها مواجه هستید».

مهدی کروبی در بخش دیگری از نامه‌اش که در حصر خانگی نوشته شده است، از رهبر جمهوری اسلامی انتقاد کرد که «مجلس خبرگان را در عمل به زیر مجموعه دفتر رهبری تبدیل کرد که تنها وظیفه سالانه‌اش، ثناگویی است».

پیش از نامه مهدی کروبی نیز ابوالفضل قدیانی، در بیانیه‌ای شخص رهبر جمهوری اسلامی و آنچه «فساد و ناکارآمدی دستگاه ولایت فقیه» خواند را مسئول تظاهرات دی ماه دانسته بود.

آقای قدیانی همچنین اصلاح طلبان و رویکرد آنان نسبت به اعتراضات اخیر را مورد انتقاد قرار داده و آنها را به تسلیم‌طلبی و واوادگی متهم کرده بود.

شماری از چهره‌های اصلاح‌طلب نیز همچون رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی٬ رئیس جمهوری ایران، تظاهرات دی‌ماه در بیش از ۱۰۰ شهر ایران که دست‌کم ۲۵ کشته در خیابان‌ها به جا گذاشت را به «دشمن» نسبت داده‌اند.

radiofarda

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است