فراخوان به شرکت در تظاهرات در مقابل اجلاس سازمان جهانی کار / اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران


karegaranبه فعالین وتشکلات کارگری، احزاب وسازمانهای چپ، تشکلات دمکراتیک ومترقی، و انسانهای برابری طلب

– همانگونه که مطلع هستید صد و سومین اجلاس سالانه سازمان جهانی کار در روزهای ۲۸ مه تا ۱۰ جون ۲۰۱۴ در شهر ژنو در سوئیس برگزار خواهد شد. طبق روال سالهای اخیر، از ایران نیز علاوه بر نمایندگان دولت جمهوری اسلامی و نمایندگان کارفرمایان، از هر یک از تشکل های وابسته به حکومت یعنی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران، کانون عالی شوراهای اسلامی کار و مجمع عالی نمایندگان کارگران  نیز افرادی تحت عنوان نمایندگان کارگران ایران در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

هر سال همه ما در خارج و داخل کشور گفته ایم که این نهادهای به اصطلاح کارگری بخشی از رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی بوده و درواقع تشکلات ضدکارگری ای بیش نیستند و نباید اجازه یابند که درهیچ اجلاسی به نام و به نمایندگی از کارگران ایران شرکت داشته باشند. نمایندگان و فعالین واقعی کارگری در ایران تحت سرکوب شدید و کنترل امنیتی قرار دارند و بسیاری از آنان یا در زندان بسر می برند و یا حکم حبس تعلیقی برایشان صادر شده است.  از هنگام روی کار آمدن دولت حسن روحانی سرکوب فعالین کارگری به شیوه های مختلف ادامه یافته و در مواردی ابعاد گسترده تری به خود گرفته که حمله وحشیانه نیروهای انتظامی و امنیتی به فعالین کارگری درمقطع اول ماه مه و دستگیری و بازداشت تعدادی از آنها نمونه ای از آن است.  در شرایطی که کارگران در ایران از امکان و حق ایجاد تشکلات مستقل کارگری محروم هستند و رژیم جمهوری اسلامی، فضایی از سرکوب و ارعاب را بر طبقه کارگر و بر کل جامعه تحمیل کرده است، همین رژیم سرکوب گر از جمله با کمک و حمایت عملی سازمان جهانی کار و دولت ها و نهادهای سرمایه داری جهانی، قادر می شود عوامل خود راهر ساله به عنوان نمایندگان کارگران ایران به اجلاس سالیانه سازمان جهانی کار بفرستد.

در تمام سالهای اخیر نهادها و فعالین کارگری و سازمانها و احزاب چپ، به حضور  نمایندگان رژیم در اجلاس سازمان جهانی کار اعترض و آن را محکوم کرده اند. درسالهای گذشته همزمان با برگزاری این اجلاس، تظاهرات مشترک وهماهنگ شده با تشکلات کارگری از کشورهای دیگراز جمله با شرکت تشکلات کارگری فرانسه و سوئیس برگزار گردید و صدها اعلامیه و بولتن  به زبان های بین المللی در میان نمایندگان تشکل های کارگری کشورهای مختلف توزیع شد. امسال در شرایطی اجلاس سازمان جهانی کار برگزار می شود که وضعیت طبقه کارگر ایران از سال پیش نیز بدتر شده و فشار به فعالین کارگری و کارگران زندانی افزایش یافته است. زندانهای جمهوری اسلامی بیش از پیش محیط هایی ناامن برای کارگران زندانی و زندانیان سیاسی هستند و فعالین کارگری در این زندانها از امنیت جانی برخوردار نیستند.

پرواضح است در سالی که گذشت طبقه کارگر در سراسر جهان شاهد توحش هر چه بیشتر نظام سرمایه داری و حکومت های آن، از بنگلادش و ترکیه تا آفریقای جنوبی و اسپانیا و یونان بوده است. ما ضمن تلاش جهت تقویت و گسترش همبستگی بین المللی کارگری، لازم میدانیم به ندای فعالین کارگری ایران که تحت شدیدترین فشارها و محرومیتها و کنترل امنیتی قرار دارند پاسخ داده و ضمن اعتراض  به حضور نمایندگان رژِیم  اسلامی در اجلاس سازمانی جهانی کار، تشکل ها و فعالین کارگری شرکت کننده در این اجلاس را به همبستگی با مبارزات کارگران در ایران فرا بخوانیم.

ما ضمن محکوم کردن سازمان جهانی کار بدلیل تداوم چنین سیاستی که عملا به معنای زیر پا گذاشتن حق ایجاد تشکلات مستقل کارگری درایران است، در صدد هستیم که تظاهرات ایستاده ای را در روز جمعه ۶ ژوئن ۲۰۱۴ مقابل سازمان ملل در ژنو، در میدان ناسیون، از ساعت ۱۱ صبح تا ۳ بعدازظهر، برگزارکنیم . بدینوسیله از کلیه فعالین و تشکلات کارگری و سازمانها و جریانات چپ و مترقی تقاضا می کنیم که به هر نحوی که صلاح میدانند، از جمله با فراخوانهای مستقل خود، در این اکسیون اعتراضی شر کت نمایند.

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
۱۸ مه ۲۰۱۴
info@workers-iran.org

تنها مطالب و مقالاتی که با نام جبهه ملی ايران - ارو‌پا درج ميشود، نظرات گردانندگان سايت ميباشد
بازنشر مقالات با ذكر مأخذ آزاد است